Skip to content

Αν δεν ήμουν γιατρός…

29/01/2013

…τι θα μπορούσα να είμαι;

Μια παρόμοια σκέψη έκαμα περίπου 6 μήνες πριν μπω στο πανεπιστήμιο.

Είμαι η λαμπρή απόδειξη ότι ιδέαν δεν έχεις τι θέλεις και, κυριότερα γιατί το θέλεις, στα 18. Κυρίως όταν είσαι άνθρωπος που πιστεύει ότι έχει όλες τις απαντήσεις. Τότε μιλούσε η φιλοδοξία, η ενέργεια, η ακαταμάχητη ανάγκη για γνώση, ανέλιξη, δύναμη, ευθύνη, ενηλικίωση. Πόσο μακριά να δει ένα πλάσμα 18 χρονών; Πως μπορεί να κατανοήσει το concept του χρόνου, άμα θεωρεί τον 30άρη “μεγάλο”; Φυσικά η πρώτη φορά που έκαμα τούτη τη σκέψη ήταν τώρα πρόσφατα, ως “μεγάλη” 30άρα, αφού εσημείωσα check, check και πάλι check στην άνωθεν λιστούα.

Επαρατήρησα ότι είμαι νάκκον ανάποδη. Πολλά πράματα κάμνω τα experience ανάποδα. Το πένθος ας πούμε. Αντί να ξεκινώ από την άρνηση και να καταλήγω στην αποδοχή, ξεκινώ από την αποδοχή και τρία χρόνια μετά καταλήγω στην άρνηση. Το μπόουλινγκ ας πούμε. Αντί να ξεκινώ με χαντάτζιην και να καταλήγω σε strike, ξεκινώ με strike και καταλήγω σε χαντάτζιην. Αντί να μεν ξέρω τι μου γίνεται στα 18 τζαι να πατώ γερά στα πόδια μου στα 30, εν ξέρω τι μου γίνεται στα 30 τζαι πατώ γερά στα πόδια μου στα 18. Αυτά και άλλα πολλά. Εν σαν να γεννήθηκα μεγάλη και να μικραίνω με τα χρόνια.

Φυσικά όλα τα άνωθεν “check”, καθιστούν σήμερα δυνατό να γνωρίζω πολύ καλά που οφείλονται όλα τα πάρα πάνω βάση του βιοψυχοκοινωνικού μου μοντέλου:

The biopsychosocial model (abbreviated “BPS”) is a general model or approach that posits that biological, psychological (which entails thoughts, emotions, and behaviors), and social factors, all play a significant role in human functioning in the context of disease or illness.

Ε τζαι τωρά; Τωρά που το project ιατρική+ ειδικότητα κοντεύει να κλείσει; Τωρά που έφτασα όλους μου τους στόχους, που πέρασα όλα τα στάδια, που τα έκαμα “ούλλα”, που έζησα “παντού”, που τα ξέρω “ούλλα”; Τωρά που είμαι ενήλικας με γνώση, ανέλιξη, δύναμη, και πάνω απ’όλα ευθύνη, σαν να μου έλειψε η φιλοδοξία και η ενέργεια.

Το ότι είμαι νάκκον ανάποδη ένεν κακό per se, απλώς πρέπει να έβρω τρόπο να προσαρμόσω τη ζωή μου στο “γεννήθηκα υπεύθυνη αλλά θέλω να πεθάνω ανεύθυνη”.

 

Οπότε τι άλλο μπορώ να κάμω;

Με το πτυχίο που έχω, τίποτε άλλο. Being overqualified is really inflexible.

Θα μπορούσα να ήμουν πελεκάνα (υπάρχει λέξη για θηλυκό πελεκάνο;). Χειρωνακτική, δημιουργική απασχόληση, που τζαι κάτι να κάμεις λάθος, εν θα πεθάνει τζαι κανένας. Εχτός αν ππέσουν τα ράφια με τα βιβλία πας την κκελλέν του σαν τζοιμάται, αλλά πόσο συχνά συμβαίνει τούτο;

Θα μπορούσα να ήμουν συγγραφέας. Να γράψω μιαν τεραστίων διαστάσεων μαλακία εις τριπλούν όπως το 50 shades of gray, grayer, grayest, τζαι να κάμω τα παλλούτζια μου χρυσά. Αλλά εν μου περνά να γράφω τεραστίων διαστάσεων μαλακίες. Μόνο μεγάλων διαστάσεων. Καλύτερα. Τέτοιου είδους λογοτεχνία μπορεί να προκαλέσει αλλεπάλληλους θανάτους, είτε από μουμιοποίηση λόγω βαρεμάρας, είτε από καρδιακό λόγω οργής, είτε από κρεμάλα λόγω απόγνωσης.

Θα μπορούσα να ήμουν ηθοποιός. Μια παρόμοια σκέψη έκαμα 6 μήνες πριν μπω στο πανεπιστήμιο, αλλά το “θέλω να γίνω ηθοποιός”, μετά από χρόνια του “θα γίνω γιατρός”, δεν βρήκε την θερμή ανταπόκριση που θα ήθελα από τους γονείς μου. Ούτε από τους καθηγητές μου. Ούτε από οποιονδήποτε άλλον ενήλικα. Και δυστυχώς δεν έβλεπα πως θα μπορούσα να το κάνω πραγματικότητα μόνο με τη στήριξη φίλων. Κοψ φτερ. Εσκέφτηκες όμως να αναγκάζουμουν να παίξω σε σειρά του Τσιάκκα; Οϊμέ!

Θα μπορούσα να ήμουν χτίστρια (again, θηλυκός χτίστης;) αν δεν εχρειάζετουν να ξυπνώ που το χάραμα.

Έτσι ωραίες δουλειές…

 

Και πάλιν λόγω των άνωθεν “check”, γνωρίζω ότι τούτο είναι το φαινόμενο “thrisis“:

…it’s mid-life crisis, early-onset variety. Eek!

According to wikipedia.com, the mid-life crisis is characterized by the “search of an undefined dream or goal,” a “deep sense of remorse for goals not accomplished,” and a “desire to achieve a feeling of youthfulness.”

Check. Check, check.

Όι πως εν μου αρέσκει η δουλειά μου. Ώρες ώρες νιώθω ότι εν η πιο cool, παράξενη, δημιουργική, αλλοπρόσαλλη, roller coaster δουλειά στον κόσμο, τζαι ότι εγώ είμαι μία από τις καλύτερες καθοδηγήτριες στον κόσμο. Τζαι μετά περνά μου η μανία. (lol.) Αλλά…

ΨΥΧΙΑ: Ώρες ώρες θα ήθελα να είχα την πιο μηχανική και άνευ ευθύνης δουλειά στον κόσμο. Ταμίας στον Ορφανίδη ας πούμε.

ΠΑΤΕΡΑΣ: Ε τωρά εννάσουν άνεργη.

 

Πάρτα.

 

Έτο μουρμουρώ να περάσει η ώρα.

9 Comments leave one →
  1. 29/01/2013 14:10

    εν απολαμβάνεις όμως το ότι επέτυχες τους στόχους σου; εν πιστεύκεις ότι την ενέργεια εννά την έβρεις; Ξέρω, (ή μάλλον όχι) ότι η ευθύνη σου εν τεράστια. αλλά τι ωραία να σώσεις μια ζωή! είτε επειδή εν σωματικά άρρωστη είτε ψυχικά. ένεν ωραίο; εμέναν εν τούτο που με μαγεύει στην ιατρική. τζιαι η απέραντη γνώση που πρέπει να συνεχίσεις να αποκτάς ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ. τζιαι τούτο το αναγκαστικό ακούεται άσχημο, αλλά αναπτύσσισαι τζιαι κάμνει σε σοφότερο. ενεν; σε παρακαλώ πε μου ναι, γιατί θέλω να σπουδάσω ιατρική. :Ρ

    • 29/01/2013 14:45

      Μάνα μου σε ρε.🙂
      Εν υπέροχο, υπερανθρώπινο. Για τον ίδιο λόγο που εν τζαι εξαιρετικά απαιτητικό 24/7. Τζαι φυσικά γουστάρω που έγινα δική της τζαι έκαμα την δικιά μου, δεν το μετανιώνω.
      Η ανάρτηση εν έχει τόσο να κάμει με την ιατρική, όσο με την αιώνια μου τάση να αμφισβητώ και να ψάχνομαι.

      • 29/01/2013 18:20

        εν για να φτάσεις στην τελειότητα!! :Ρ

      • 29/01/2013 20:27

        Τι εννοείς ΝΑ φτάσω;
        …τς τς τς

  2. 29/01/2013 20:22

    Επάγγελμα: Diva!

    Τι εννοείς, “εν εσhει”;

  3. Γιωργος permalink
    29/01/2013 21:46

    The way I see it…ΤΩΡΑ ξεκινας. Και λόγω όσων εζησες θα είσαι ακόμα καλύτερη. Αρα χαλάρωσε απόλαυσέ το ΤΖΙΑΙ ΣΤΑΜΑΤΑ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΦΤΕΣΕ!!!!!!

  4. 30/01/2013 04:46

    Jeros na anaptykseis alles ptixes tou eautou sou…
    Hint: vale kamia klappa tou dikou sou, kame kanena mwro na glykatheis…
    Cheers. .

    • 30/01/2013 13:24

      Καλή ιδέα! Εννά αρκέψω να τρυπώ τα προφυλακτικά με την βελόνα, έτσι με ένα σμπάρο, τζαι κλάππα, τζαι μωρό!

Πε μας ρε!

