Skip to content

CY Vs SE: Γαμώ την Μάνα σου

06/10/2010

Με την πάρα κάτω ιστορία και εμπειρία ζωής, θα σου αποδείξω ότι όλα είναι θέμα αντίληψης, ή perspective όπως λέμε και στα Κυπριακά.

 

Κάνω τσιγαροφιλία με 2 καλαμαράες, ένα ψυχίατρο 35-40 και μια καθαρίστρια 60-65. Και μου διηγούνται την ιστορία με τον Καλαμαρά που τσακωνόταν με ένα Σουηδό (εχτός έδρας), και του είπε στα ελληνικά, “γαμώ την μάνα σου” καμιά 10αριά φορές. Ε, ο Σουηδός που σκέφτηκε “this sounds greek to me”, αφού κόπασε ο καβγάς πήγε και ρώτησε έναν άλλο Καλαμαρά που ήταν παρών, “τι μου έλεγε, τι σημαίνει jamotimanasu?”. Και του εξηγεί ο Καλαμαράς βου, δαγκώνοντας τα χείλη και ρίχνοντας το βλέμμα στο πάτωμα, στα σουηδικά, “σημαίνει πως γαμά την μάνα σου”. Και ερωτά ο Σουηδός, γιομάτος απορία:

Γαμά την μάνα μου? Μα… γιατί την μάνα μου? Εν 75 χρονών. Γιατί όχι την αδερφή μου ας πούμε που είναι και 35άρα? Φυσικά αν θέλει κι εκείνη [η μάνα του], εμένα λόγος δε μου πέφτει.. 70 χρονών γυναίκα, χάρη θα της κάνει!

Τζαι οι καλαμαράες αφηγητές μου να ωρύονται!

Τους μαλάαααακες, τα ούφαααα, τα ζώωωωα, μαλάααααααακες, μαλάκες είναι, πως γίνεται να μην το πιάνεις, τι μαλάκας είσαι, μαλάααακες, ηλίθιοι! Μαλάκεεεεεες με περικεφαλαία!

 

Δύο μέρες αργότερα, στο καραάσχετο, ένας Σουηδός που ενδιαφέρεται για την μεσογειακή κουλτούρα για τους δικούς μου του λόγους, μου κάνει την εξής ερώτηση γιομάτος απορία:

Εξήγα μου σε παρακαλώ, τι είναι τούτη η κουβέντα με τους Έλληνες, ή τους μεσογειακούς άντρες γενικότερα, τζαι τες μανάες τους? Είναι αλήθεια ότι μπορεί να ανοίξουν κκελλάες κεφάλια? Ναι!? Δηλαδή… μα σοβαρά? Μα γιατί? … Ναι καταλαβαίνω ότι εν ιερή η μάνα και πρέπει ο άντρας να την προστατεύσει, αλλά χμ… καλά καταλαβαίνω ότι είναι θέμα κουλτούρας αλλά χμ… αλλά ας πούμε αν έχω με κάποιον μιαν διαμάχη και  μου πει “γαμώ την μάνα σου” δεν θα είχα τίποτ’άλλο να του πω εκτός από “Σοβαρά? Τούτο είν’το επιχείρημα σου”?

Άτε να εξηγήσεις στον Σουηδό ότι ο καλαμαράς ως τότε εξίασεν γιατί εδιαφωνούσετε in the first place, και ότι δεν παίζει κανένα ρόλο εφόσον πλέον it’s personal. Και το ότι επιμένει με κάνει να υψώσω τον τόνο της φωνής του και να του πω,

“Έτσι ένει! Εν έσιει με γιατί, με αλλά!”

Άμμα ρε…

16 Comments leave one →
  1. pasxalina permalink
    06/10/2010 16:57

    Oh I love intercultural communication! Μα δεν του εξήγησες ότι οι καλαμαράδες/κύπριοι και λοιποί μεσογειακοί ζουν με τη μάμμα τους ως τα 40 τους και ότι ειδικά στην Ελλάδα βάλλουν τη μάμμα τους πάνω που τη φιλενάδα τους/γυναίκα τους;; Δεν βάζουμε στο στόμα μας τα ιερά. Εν όπως π.χ. να “βλασφημάς”, ενώ αν πεις του Σουηδού για το Χριστό του, θα σου πει Jesus who? Καθαρά θέμα κουλτούρας🙂

  2. 06/10/2010 17:21

    Καλά του είπες – τί την ήθελε τη θεωρία; απευθείας πρακτική εξάσκηση στο μεσογειακό νταμπεραμέντο!
    (Καλώς σε βρήκα!)

  3. 06/10/2010 18:07

    Οταν πεις του άλλου “γαμώ τη μάνα σου” στην πραγματικότητα λαλείς του “βιάζω την μάνα σου”.

    Μετάφρασε τους το έτσι να δούμε αν θα αντιδράσουν το ίδιο.

    Να κάμουμε τζιαι ένα social study να δούμε αν έχουν τίποτε που τους πειράζει τους Σουηδούς.

  4. 06/10/2010 21:04

    εξίασεν ?!?
    Γιατί τό’κοψες το γλωσσάρι?

  5. 06/10/2010 23:07

    @Κροτ,
    εξίασεν = ξέχασε. Κυπριακά 101, μάνα μου!

    Μήπως έχει λίγο δίκιο κι ο passenger; Άλλο το “γαμωτημανασου” χωρίς τη συναίνεσή της, όπως υπονοεί αυτή η έκφραση, κι άλλο αγάπες και λουλούδια μεταξύ της μάνας σου και του συνομιλητή σου…🙂

  6. milaz permalink
    07/10/2010 08:10

    Χμμ, θυμίζει μου κάτι…. σε ένα πανεπιστήμιο στη Αμερική ένας Κυπραίος resident assistant (RA) ενευρίασε κάτι παιδκιά στον όροφο του, οι οποίοι έκριναν ότι η ενδεδιγμένη αντίδραση ήταν να γράψουν “douche bag” στο white-board της πόρτας του. Η αντίδραση του: απορία, “τι εν του ντούτς;” , έσβησεν το και επήεν και ερώτησεν 2 Αμερικάνους φίλους του…. που εφυρτήκαν που τα γέλια….

    Δεν λέμε ποιός ήταν ο Κυπραίος RA.

  7. maria aka agrammati moustakallou permalink
    07/10/2010 09:22

    εκτος απο αγραμματη και μουστακαλλου ειμαι και λιγο σλοου, τι εγινε με την δουλεια; μετακομισες; sounds like you are having fun with your Swede :))

  8. 07/10/2010 11:20

    Ενόμησα ότι η ανάρτηση ήταν σχετική με την κουβέντα του προέδρου που “εγάμησε” την μητέρα πατρίδα των πραξικοπηματιών αποκαλώντας την “ούτω καλούμενη” τζιαι αποκαλώντας το abuse που έκαμε στην κόρην της “ινβέισιον”.

    Πσςςςςς πςςςς. Πολλά οιδηπίδια τζιαι άλλα συμπλέγματα ποτζιεί στην ανατολική Μεσόγειο🙂

  9. 07/10/2010 13:11

    χαχαχα!
    αρέσκουν μου ετσι κουβεντες!
    αρχαικη ματσοπαραδοση meets the ultimate liberalisation of… ehm, everything!

  10. Μάνα permalink
    08/10/2010 09:40

    Ε βέβαια έχουν και στη Σουηδία τραγούδια του στιλ και μάνα κι αδερφή μου κι αγάπη εσύ; που να καταλάβουν οι βόρειοι τα κολλήματα που κουβαλούν οι καλαμαράες με τις μανάδες τους;
    άσε και μπορώ να γράψω βιβλίο για το θέμα Μαμά (προφορά καλαμαρική εννοείται)

  11. 08/10/2010 10:40

    Μama mia! Αντε να εξηγήσεις στους Βικιγκς το κόλλημα των Μεσογειακών με τις μανάδες τους! Πες τους μια και καλή ότι εδώ κάτω η κοινωνία είναι μουλωχτά μητριαρχική (μπορεί να μη φαίνεται αλλά κατά βάθος είναι) οπότε θα πιάσουν το νόημα!

    Προσαρμόζεσαι σιγά σιγά στα βόρεια κλίματα ντόκτορ! Καλά που έχεις το μπλογκ για να στανιάρεις με κάτι από Νοτιοανατολική Μεσόγειο!

  12. 09/10/2010 22:09

    καλά το έξερα εγώ ότι πρέπει να έχω λλίην σκανδιναβίαν μες το γαίμαν μου: ούτε εγώ παθαίνω κάτι στο άκουσμα της εν λόγω ξητιμασιάς, αλλά και όποιας ξητιμασιάς. Είμαι της φιλοσοφίας “τζι επειδή το είπεν τούτος, έτσι ένη; bite me”.

    τζιαι πολλά σωστά, “Άτε να εξηγήσεις στον Σουηδό ότι ο καλαμαράς ως τότε εξίασεν γιατί εδιαφωνούσετε in the first place” – άμα καταφύγει ο άλλος στες ξητιμασιές, πλέον το θέμα εν άλλο, εν σαν να κηρύττει τη λήξη της συζήτησης!

    επίσης, συμφωνώ κάπως με passenger, ότι δηλαδή εξαρτάται πολλά που το τι μετάφραση του έκαμε το καλαμάρι #2. Εν γνωστό νομίζω ότι οι καλαμαράες τζιαι τα αγγλικά στην ίδια πρόταση εν πολλοβρέθουνται. Πολύ πιθανόν να του είπεν “it is mean that he make love with your mother”

  13. 14/10/2010 20:03

    Βρήκα ενδιαφέρουσα την όλη σκέψη, κουβέντα, ανάρτηση! Δεν είμαι σίγουρη αν ο συγκεκριμένος Σουηδός κατάλαβε 100% τι συμβίνει αλλά εγώ πιστεύω ότι κάποια πράγματα είναι θέμα κουλτούρας. Όπως στην Ελλάδα υπάρχει η συγκεκριμένη φράση κάτι ανάλογο συμβαίνει σίγουρα και σε άλλες χώρες-κουλτούρες. Άπλα μπορεί να μην περιέπεσε στην αντίληψη μας. Εμένα μου έτυχε να ακούω πολλές φορές άτομα να μιλούν στη γλώσσα τους, μπορεί να έτυχε να με βρίσουν, και να μην καταλάβω τι έγινε. Άρα…

  14. 14/10/2010 21:29

    πριν λίγα χρόνια είχα ένα γνωστό, απόφοιτο πανεπιστημίου που έψαχνε για δουλειά και στις αιτήσεις του έβαζε τη μάνα του, που ήταν οικοκυρά, για reference και συστατική επιστολή.

  15. ego leme!! permalink
    25/11/2010 23:01

    Έλα ρε παιδιά, σιγά. Είναι το ίδιο με το son of a bitch, σιγά την παρεξήγηση…

  16. Paris permalink
    26/04/2012 05:15

    Facebook ASAP!🙂 love the way pou grafeis!

Πε μας ρε!

