Skip to content

Ήλιε μου, Ήλιε μου!

20/01/2010

Μπορεί η μικρότερη μέρα του χρόνου να μας έχει αφήσει χρόνους, αλλά από τότε (πριν ένα μήνα) η “ηλιοφάνεια” στην Παγοχώρα έχει πολλύνει μόνο κατά μία ώρα και εφτά λεπτά. Συγκεκριμένα σήμερα ο ήλιος ανέτειλε στις 8:34 και έδυσε στις 15:47. Κοινώς, ΕΛΕΟΣ.

Έχει πλέον όπως καταλαβαίνετε πάρει σάρκα και οστά η κούραση του χειμώνα. Φαντάσου να μεν έκαμνα σύντομη παύση με Κυπριακό ήλιο. Το απόγευμα καμμώ που τες 6, και το πρωί δεν ταράσσω που το κρεβάτι, άσχετο αν συμπληρώνω το 8ωρο. Άμα εν συνέχεια νύχτα, ο εγκέφαλος σου λαλεί σου ότι νυστάζεις!  Κάθε μέρα πάω αργοπορημένη στη δουλειά και δεν έχω την δύναμη ούτε τύψεις να νιώσω. Εν γαμιέται. Εγώ εξάλλου είπα τους πολλάκις πως δεν είμαι πρωινός τύπος. Κατανοούν αλλά δεν μου αλλάσσουν το πρόγραμμα. Επίσης είπα τους πως ιδιαίτερα τον Παγοχωρίτικο χειμώνα, είναι απάνθρωπο να πρέπει να πιάνεις δουλειά πριν τις 10, πόσο μάλλον από τις 8!! Συμφωνούν αλλά… “så är det!” (= έτσι ένει). Αφού όμως είμαι νυχτερινός τύπος, δεν θα έπρεπε να είμαι γεμάτη ενέργεια στις 7 που (λέω ότι) ξυπνώ τζαι στις 8 που πιάνω δουλειά? ΑΦΟΥ ΕΝ ΝΥΧΤΑ!

 

Τζαι ναι, εν κρυάδα. Ντάξει, έκοψεν τις μαλακίες που έκαμνεν επί ένα μήνα που εκράταν τες θερμοκρασίες μεταξύ -15 και -30. Το χιόνι πας τα δέντρα μετατρέπεται σε πάγο τζαι φοάσαι μεν σπάσει κανένα κλαδί τζαι μπηχτεί σου. Η ιδανική ταινία Hitchcock ονομάζεται Ice τζαι αντί για πουλιά, στους πρωταγωνιστές επιτίθενται κλαριά παγωμένα. Το καλό είναι ότι σε έτσι θερμοκρασίες ούτε ο άνεμος δεν ξεμυτά απ’το σπιτάκι του. Γενικά όλη η πλάση παγώνει. Νεκρική σιγή και ακινησία. Η ιδανική αστυνομική ταινία ονομάζεται Freeze και γυρίζεται στους -25. Το παράδοξο με εκείνου το είδους το ψύχος είναι ότι βγαίνοντας έξω, στα πρώτα 5 δευτερόλεπτα έχουν παγώσει (κυριολεκτικά, στερεοποιούνται) οι μύξες σου και νιώθεις ότι το εσωτερικό τοίχωμα της μύτης σου με την παραμικρή κίνηση θα ξεκολλήσει. Στα πρώτα 5 λεπτά έχει παγώσει η κάρα σου και νιώθεις ότι πεθαίνεις. Εν τούτο που εννοούν όταν λαλούν “κατουρώ παγάκια”. Αλλά οι Σουηδοί ατού! Όλες οι δουλειές και τα σχολεία λειτουργούν κανονικά! Ανώμαλοι Παγοχωρίτες.

 

Τώρα παν αυτά (ξιου ξιου πέρκι εν ξανάρτουν).

 

Τωρά εν -5. Εφκάλαμεν τον ζίλικουρτη. Ευτυχώς που φυσά όπως τον παλαβό τζαι σπάζει λλίο η πυρά. Τζαι χιονίζει. Χιόνι, χιονάκι, χιονοκαταιγίδες, χιονόνερο, χιονοχάλαζο, απ’όλα έχει ο ουρανομπαχτσές. Σχεδόν συ-νέ-χει-α. Να κινηθώ με το ποδήλατο εν γίνεται 1ον επειδή ώσπου να καθαρίσουν το χιόνι ξαναστρώνει το (τζαι σάννα τζαι επαρετήσαν να το καθαρίζουν), τζαι 2ον επειδή εττούμπαρα πριν μια βδομάδα τζαι εζάοσεν η φάτσα του (τζαι η φάτσα μου). Να περπατήσω πάω με πέντε μίλια – δέκα ώρες γιατί ο βαθμός δυσκολίας εν ψηλός. Να παιχτώ ένι μπορώ διότι δεν έχω δίκαννο. Ούτε πιστόλι τσέπης. Να κόψω τις φλέβες μου το βρίσκω εξαιρετικά μπανάλ. Να το παίξω άρρωστη εν λέει γιατί ο χειμώνας εννά λείψει τον Απρίλη (ελπίζω!!).  Οπότε τι μένει να κάμω εχτός που κουράγιο? Να κλαφτώ!! Στο τάβλι πιάνει! Στο χιόνι όχι?

 

Μουσικό διάλειμμα

 

Έλα Ήλιε μου

Στίχοι: Psychia Psychosthenopoulou

Μουσική: Costas Tournas

 

Πούντο το χώμα,

κάτω απ’το χιόνι

τα φύλλα νεκρά,

υγρά τα μάτια μου είναι

νομίζω πως θέλω να κλάψω


Πάγος ο αέρας

το πάτωμα, ο κώλος

και η μύτη μαζί,

ούτε πουλί δεν υπάρχει

μακρυά έχει πάει στον ήλιο.

Κοροϊδεύουν τα πουλιά (χα-χα)


Είναι καιρός που γλυάζει ο πάγος

τζαι τρώεις την χαμέ.

Είναι καιρός που το χρώμα υπάρχει

μονάχα στον ύπνο.


Πόσο ανάγκη έχω τώρα

από ένα παγάκι φραπέ

πόσο μου λείπει η φάκκιν κρυάδα

που έχουν στην Κύπρο.

Ζωντανεύει την καρδιά.


Ήλιε μου, ήλιε μουυυυ

έεεελα ήλιε μου.

ΗΗΗΗΗΛΙΕ ΜΟΥ, ΗΛΙΕ ΜΟΥ!!

ΕΕΕΕΕΕΕΕΛΑ ΗΛΙΕ ΜΟΥ!!!!

 

(Που να ακούσεις τζει κα’στον γαμόσιηστον που είσαι?)

 

 

Όκει, εν λέω πως έννεν όμορφα.

 

Εν όμορφα να τα βλέπεις.

Μια μέρα, δυο μέρες, μια βδομάδα,

 

Αν μη τι άλλο φωτίζει ο τόπος.

 

Ένα μήνα, ενάμιση, δύο…

 

ΜΕΤΑ ΕΝ ΑΠΛΩΣ ΣΠΑΣΤΙΚΑ.

 

Και έτσι για να καταλάβετε τι σημαίνει “ηλιοφάνεια” (άλλως ψευδοηλιοφάνεια – πουτούτην που έχουν τζαι στο ψευδοκράτος) στην χειμωνιάτικη Παγοχώρα, πάρτε μια δόση από το πάρα κάτω βίντεο.

 

ΤΙ ΖΗΤΩ? ΛΛΙΟΝ ΗΛΙΟΥΙΝ ΡΕ ΚΟΥΜΠΑΡΕ!

Και τι ζητάω, τι ζητάω?

μια ηλιαχτίδα στον παράδεισο να πάω!

ΕΝ ΣΙΗΛΙΑ (1000) ΡΙΑΛΛΙΑ???

 

Η ψωτογραφία και το βίντεο είναι του “reflecteur’s Photoblog“, ενός συνάδελφου που εξασκεί τa δικά του χόμπι στο Göteborg.

15 Comments leave one →
  1. 20/01/2010 23:04

    καλά, το να ξημερώνει στις 8.30 και να νυχτώνει στις 4 δεν είναι και τόσο τραγικό. Και στην Ελλάδα το Δεκέμβρη -αν θυμάμαι καλά, ξημερώνει στις 7.30 και νυχτώνει στις 4. Δλδ έχει δυο παραπάνω μέρα.

    Η βασική διαφορά είναι νομίζω πως αυτές οι ώρες στο Νότο, είναι αληθινή μέρα. Ενώ στις παγοχώρες (αν κρίνω από τη Φινλανδία που ήμουν τα Χριστούγεννα -ίδια δεν είναι) τις ώρες που υποτίθεται πως είναι μέρα, είναι ημίφως.

    Εδώ που τα λέμε, κι εδώ στο Βέλγιο, από τις 8.30 που ξημερώνει ως τις 5 που είναι υποτίθεται μέρα, ήλιο και μέρα δεν βλέπουμε: επειδή είναι πάντα συννεφιά.

    Συνηθίζεται πάντως.

    [για τα -10, δε λέω τίποτα, εμένα μου αρέσει το κρύο, άμα κάνει ήλιο.]

  2. george permalink
    21/01/2010 00:46

    Εν σιηλια ριαλια να ξαναερτεις Κυπρο?
    Ελα τζιαι μεν το σκεφτεσε. Αν ρωτησουν πε τους οτι εισαι αποδημιτικο πουλι.

  3. 21/01/2010 01:53

    S.A.D. δηλαδή seasonal affected disorder, δηλαδή να σου γυρίζει που έν θωρείς ποττέ ήλιο. Πιάνει με κι εμένα κι ας μένω πιο νότια.

    Καλό ξημέρωμα!

  4. 21/01/2010 03:15

    Εμείς πάντως βγάλαμε την κιθάρα και είπαμε τρίφωνο το τραγούδι με τα ολοκαίνουρια λόγια. Ανεπανάληπτη εμπειρία. Γελάσαμε πολύ.😀

    Saigon

  5. 21/01/2010 09:05

    autes oi lampes den kanoun tpt? aman, kalo kouragio. k egw pshfizw hlio, fws k zesth!🙂

  6. 21/01/2010 12:54

    Look at it from the bright sight: Στους υπο το μηδέν βαθμούς έρκεται η έμπνευση!
    Κατά τα άλλα θα ήθελα να σε ενημερώσω οτι εχτές μέστο αυτοκίνητο παρόλο που έβρεχε ήθελα να αναψω aircondition😛

  7. 21/01/2010 14:58

    Στο βίτεο πού πάει τούτος ο κεραττάς τελικά? Άντεξα για 4 λεπτά μετά εσπάαασαν τα νεύρα μου.

  8. Psychia permalink
    21/01/2010 16:03

    Peripato Diaspore mou, peripato paei🙂

  9. 21/01/2010 19:41

    εγώ άντεξα 48 δευτερόλεπτα… τέλειο το τοπίο αλλά αυτό το παφ παφ παφ άρχισε να με εκνευρίζει…

    τέλεια η διασκευή του Ήλιε μου!!!🙂

  10. drSpock permalink
    21/01/2010 22:22

    Τωρά να σου πω ότι σχεδιάζω μια μελέτη για το αν όντως η βιταμίνη D μειώνει τη θνησιμότητα?! Άσε καλύτερα γιατί άρχισα κι εγώ να πεθυμώ λίον ήλιο. Μαζί με χιόνι, εν με πειράζει🙂

  11. 21/01/2010 22:39

    Τζιαι το χαζι εννά ναι να ρτεις Κύπρο που εννάν ο τζιαιρός που εννα θέλουν ούλλοι να φυουν! Εννά φκείς που την πόρτα του αεροπλάνου τζιαι εννά σου δώκει τζίεινη η αύρα των + 45 (υπο σκιάν, τζιαμε εννά παίζει 55 με 60) που σε συνδυασμό με το 80% της υργασίας της Σκάλας τζιαι την μπόχα της Αλιτζιής θέλεις μάσκα οξυγόνου όσπου να πάεις στο λεοφωρειούι (άτε τυχερή τωρά με ιντερνάσιοναλ μας εννά σε πιάσει η φισούνα που την πόρτα). Τζιαι μετά να φκείς τζιαι να σε τυλίξουν ούλλοι οι συγγενείς που κάτω που τις μασχάλες τους με αγάπη (Εννοείται ότι τα 24h deodorant που μας πλασάρουν ενι φκάλλουν το μισάωρο μες τον κυπριακό Αύγουστο, ειδικά πας το τρικό του θείου..). Τζιαι τέλος να πάτε στο κάρο να το ανοίξετε τζιαι να κάτσεις πάνω στο leather… να δείς ίνταλως ξιπαγώνει ο κώλος σου! Ούτε microwave εν καμνει έτσι δουλειές!

    Τζιαι τζιαμε εννα διασκευάσεις τζιαι το Φυσα αεράκι κάπως έτσι

    Γεια σου, χαρά σου Κύπρος μου
    είπα να έρτω ημίσιημου
    και μες το αυτοκινητο
    τον άνεμο παρακαλώ

    Φύσα αεράκι, φύσα με
    μη χαμηλώνεις ίσαμε
    ηρθα και βρήκα δωρεάν
    της Σουηδίας σάουναν

    Γεια σου, χαρά σου Κύπρος μου
    που μου το καίς το λιπος μου
    που καμνω μπάνιο στις οκτώ
    και ως τις εννιά χτιτζιοζολώ

    Φύσα αεράκι, φύσα με
    μη χαμηλώνεις ίσαμε
    αμπα τζιαι δρόσω τζιαι φυρτώ
    εκόψαν μας τζιαι το νερό

  12. 22/01/2010 13:03

    Кроткая OXI
    Το Δεκέμβρη νυχτώνει κατά τις 5 – 5:30
    Τώρα πιάνει έξι παρά για να μουχρώσει.

  13. Psychía permalink
    22/01/2010 13:16

    Krot
    Άλλο ανατέλει και άλλο ξημερώνει. Όταν ανατέλει στις 8μιση, ξημερώνει στις 9μιση. Τον Δεκέμβρη ξημερώνει στις 10-10μιση και νυχτώνει στις 2μιση. Η διαφορά είναι τεράστια, είναι τραγικό και δεν συνηθίζεται. Αν ήταν έτσι οι ντόπιοι θα ήταν συνηθισμένοι, ενώ δεν..! Πιστεύω πως μπορείς να δεχτείς πως ανήκεις στις ανώμαλες εξαιρέσεις εφόσον απολαμβάνεις τέτοιες παγοθερμοκρασίες.😉

    Αχάπαρη
    Πρέπει να έχω φοβερές απαιτήσεις που τον εαυτό μου γιατί τούτο κάθε άλλο παρά έμπνευση ένει.

    Ουφ!
    Γι’αυτό υπάρχει το mute.😉

    DrSpock
    Πρόσφατα διάβαζα μια έρευνα που δείχνει ότι η έλλειψη Βιταμίνης Δ είναι συνήθης σε άτομα με κατάθλιψη. Το downside της χρήσης αντιηλιακών από τους Μεσογειακούς πχ, είναι ακριβώς αυτό, ότι εμποδίζουν την σύνθεση της και άρα συμβάλουν στην θνησιμότητα.

    Pak😆

  14. 24/01/2010 15:03

    “Πιστεύω πως μπορείς να δεχτείς πως ανήκεις στις ανώμαλες εξαιρέσεις εφόσον απολαμβάνεις τέτοιες παγοθερμοκρασίες. ”

    α, ναι, αυτό το δέχομαι!!🙂

Trackbacks

  1. Ήλιε μου, Ήλιε μου Δύο!! « Dr. Ψωναρα’s Corner

Πε μας ρε!

