Skip to content

Καλωσορίστε με! Ευχαριστώ.

12/09/2008

Μετά κι από την πρόταση του Λεξηπένητα στην χθεσινομεταμεσονύχτια μου ανάρτηση, η οποία ενύσχυσε την σκέψη μου, αποφάσισα ότι it’s only fair να μεταφράσω την πρώτη ανάρτηση του σουηδόφωνου μου μπλογκ στα ελληνικά. Ίσως το κάνω και με άλλες στο μέλλον. Θα το δείξει ο καιρός (είμαι ο πιο δυνατός θνητός – που λέει και το όχι και τόσο γνωστό άσμα).

Πάμε λοιπόν!

Τίτλος του μπλογκ:

” Είμαι η Ίρις, μια Κυπριακή Καταιγίδα

(βλέπετε την ειρωνεία)

Περιεχόμενο του Προφίλ:

Έχω μετακομίσει εδώ για να ξεκινήσω (ή μήπως να συνεχίσω;) τη ζωή μου απ’το μηδέν. Έχω ήδη φτάσει στο ένα. Συγχαρητήρια σε μένα. (Στα σουηδικά δεν κάνει στοιχάκι.)

Πρώτη ανάρτηση:

Καλωσορίστε με! Ευχαριστώ.

Γεια σου!


Είναι λίγο περίεργη αίσθηση. Το να μπλογκάρω στα σουηδικά εννοώ.

Μπλογκάρω εδώ και δύο χρόνια, όμως στα ελληνικά. Και κάποτε στα κυπριακά. Τα κυπριακά είναι μία διάλεκτος. Κατ’ακρίβεια υπάρχουν δύο κυπριακές διαλέκτοι. Μία που βγαίνει από τα ελληνικά, και μία που βγαίνει από τα τουρκικά. Και οι δύο έχουν όμοιες λέξεις. Και όμοια προβλήματα. Όμως η μία δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να καταλάβει την άλλη.


Είμαι ελληνοκύπρια.

Κατάγομαι από την νότια Κύπρο.

Από την όμορφη Λεμεσό (Limassol).

Ή Lemesos.

Ή LemeSOS.

Όμως προσπαθώ να καταλάβω τους γείτονες μου στον βορρά.

Thank god που μιλούν αγγλικά!


Διαμένω στη Στοκχόλμη από τις αρχές του Μάη το 2008. Έχω προσπαθήσει πολύ να μάθω σουηδικά. Είναι μια εύκολη γλώσσα. Εκτός όταν δεν είναι. Αυτό εδώ το μπλογκ είναι ένας τρόπος να καλυτερεύσω και να εξασκήσω τα σουηδικά μου χρησιμοποιώντας ένα μέσο που απολαμβάνω: Το γράψιμο.


Ελπίζω η δασκάλα μου να μου δώσει αστεράκι.

Είναι ίσως η μοναδική μου αναγνώστρια.

Τουλάχιστον έχω μία αναγνώστρια!

Εσύ τι έχεις;

(Περισσότερους αναγνώστες.)


ΥΓ. Δεν σκοπεύω να διορθώνω τα λάθη μου. Θέλω να διαβάζω τα άρθρα μου στο μέλλον και να γελώ. Ή να κλαίω. Ή και τα δύο. Όπως κάνεις εσύ αυτή τη στιγμή.

ΥΓ. Τώρα που το βλέπω μεταφρασμένο, σαν έκθεση παιδιού του δημοτικού με πτωχότατο λεξιλόγιο είναι αυτή η ανάρτηση. Κάθε αρχή και δύσκολη!

ΥΓ2. Το σχόλιο στα σουηδικά είναι από την καθηγήτρια μου και σημαίνει:

“Χα χα! Η διαφορά μου από τους υπόλοιπους σου σχολιαστές είναι ότι τα καταλαβαίνω όλα και ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι έχεις ένα αστεράκι από μένα!

Αγκαλιά,

Μικαέλλα”

Τώρα τα “καταλαβαίνεις” όλα κι εσύ. (Πολύ αποσιοποιητικό σ’αυτή την ανάρτηση)

10 Comments leave one →
  1. 12/09/2008 14:10

    Pali kala pou einai sta Souidika giati posa blog na diavazoume pleon? Anoigo ton upologisti mono gia na hazepso anti gia na doulepso! Pantos kali arhi!

  2. 12/09/2008 14:44

    Αφού μας έγραψες και την μετάφραση του μπλογκ σου υπάρχει ελπίδα να μάθουμε σιγά-σιγά κι εμείς Σουηδικά κα να συμμετέχουμε.

    ‘Αντε και σύντομα να πάρεις κι άλλα αστεράκια.
    🙂

  3. Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous permalink
    12/09/2008 15:38

    Συγχαρητήρια, και άντε να σε δούμε να γράφεις και ρωσσικά, τούρκικα κ.α.

    Εδώ που τα λέμε, προτιμώ να διαβάζω σουηδικά παρά να χάνω ώρα να καταλάβω τι λένε μερικοί όπως, ας πούμε, τον ττόμη β’.

  4. noName? permalink
    12/09/2008 21:50

    ????notia???? kypro??

    ti en touto?

    lypame alla ekames foul edw pistevw oti arkei apla na dieykrinisis greekcypriot k oxi ???notia??? kypros

    apo personal experience oi 3enoi pou 3eroun gia to kypriako katalavenoun amesws k osoi en pro8imoi na ma8oun tote kameis pereterw dieykrinishs.

  5. 13/09/2008 06:57

    Εν το μεταφράζεις τζιαι στα κυπριακά να καταλάβουμεν τζι εμείς;🙂

  6. 13/09/2008 12:49

    noName

    Αν ήμουν Παφίτισσα θα έλεγα ότι κατάγομαι από την δυτική Κύπρο. Αν ήμουν Σκαλιότισσα θα έλεγα ότι κατάγομαι από την ανατολική Κύπρο. Η Λεμεσός είναι νότια. Ξεκόλλα. Γεωγραφικός ορισμός είναι.

    Επίσης η δική μου άποψη είναι πως γενικά είναι καλά να κάνεις τις διευκρινίσεις την ώρα που μιλάς (ή γράφεις) για να προσφέρεις μια όσο πιο ολοκληρωμένη εικόνα γίνεται, και να μην περιμένεις τον άλλον να μυριστεί τα νύχια του.

    Το personal experience σου είναι μάλλον λειψό γιατί στην πλειοψηφία τους οι ξένοι όταν τους λες ότι είσαι από την Κύπρο ρωτάνε “Βόρεια ή νότια;” ή “Ελληνίδα ή Τουρκάλλα;”. Όσο και να μας ενοχλούν αυτές οι ερωτήσεις και όσο και να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, η πραγματικότητα είναι πως στη βόρεια (γεωγραφικά) Κύπρο τα τελευταία 35 χρόνια υπάρχει μια άλλη κοινότητα τουρκικής καταγωγής.

    Και αυτό δεν είναι δικό μου φάουλ.

  7. 14/09/2008 17:43

    μπράβο ρε, ευχαριστώ!
    ξαναρχίζω τα σουηδικά την τρίτη και επειδή δεν άνοιξα βιβλίο όλο το καλοκαίρι, κοντεύω να ξεχάσω τα πάντα.
    θα με βοηθάς να κάνω εξάσκηση κι εγώ!🙂

  8. 14/09/2008 17:49

    α, και βέβαια, συγχαρήκια για την δουλειά.
    πότε να έρθουμε να σε δούμε?🙂

  9. 15/09/2008 08:40

    Καλημέρα Ψυχία μου,
    το πηγαίο σου χιούμορ δεν σε αφήνει ούτε στα σουηδικά βλέπω. Μπράβο. Καλή αρχή. Επειδή έχασα επεισόδια (έλειπα στην Κύπρο), τι έγινε με τη δουλειά??? Όλα εντάξει????

  10. 15/09/2008 15:18

    Ψυχία μου μπράβο καλά κάνεις και γράφεις στα σουηδικά είναι πολύ έξυπνος τρόπος να εξασκήσεις τη γλώσσα.Φιλιά

Πε μας ρε!

