Skip to content

Blackle.com

28/09/2007

Έλαβα την πάρα κάτω πληροφορία σε email….

 

” … Eάν η σελίδα του Google είχε μαύρη οθόνη, λαμβάνοντας υπ ‘όψιν την τεράστια συχνότητα εμφανίσεως και σύμφωνα με υπολογισμούς, θα είχαν σωθεί 750 μέγα βάτ/ώρα τον χρόνο!!!

 

Σε απάντηση η Google δημιούργησε μία μαύρη έκδοση της μηχανής αναζήτησης που κάνει ακριβώς την ίδια δουλειά και ονομάζεται Blackle, απλά έχει λιγότερη κατανάλωση ενέργειας.

 

Βοηθήστε να διαδοθεί η σελίδα και αλλάξτε την διεύθυνση του Google σε

 http://www.blackle.com

… στην σελίδα αυτή θα δείτε και τον μετρητή για την εξοικονόμηση ενέργειας.

 

EDITED:

Μετά από την παρέμβαση της φίλης Μελίνας, αποδεικνύεται πως το πάρα πάνω email είναι παραπλανητικό. Δυστυχώς δεν βάζουμε λιθαράκι στην εξοικονόμηση ενέργειας χρησιμοποιώντας το Blackle. Το κείμενο της Google που εξηγεί την κατάσταση, περιέχει άλλες εναλλακτικές λύσεις ως προς την εξοικονόμηση ενέργειας από τους ηλεκτρονικούς μας υπολογιστές.

 

 

15 Comments leave one →
  1. 28/09/2007 16:02

    Και είναι και πιο στυλάτο το μαύρο αδελφάκι του Google, συν τοις άλλοις!!!

  2. psychia permalink
    28/09/2007 16:04

    όλα τα λεφτά!

  3. 28/09/2007 17:34

    Από εδώ και πέρα blackle!!!!

  4. melina permalink
    29/09/2007 16:04

    Μούφα τελικά η ιστορία

    http://googleblog.blogspot.com/2007/08/is-black-new-green.html

  5. 29/09/2007 16:25

    Τον πλανήτη εν θα τον σώσει ο κάθε Γιαννής τζιαι Κωστής. Αλλαγές που πραγματικά θα κάμουν διαφορά μπορούν να γίνουν μόνο απο κυβερνήσεις.

  6. 06/10/2007 00:31

    Αυτόν που λαλείς passenger εν η καλλύττερη δικαιολογία για όσους θέλουν να συνεχίζουν να ξιμαρίζουν το περιβάλλον χωρίς να έχουν καν την συνείδησην τους ξιμαρισμένην.

    -Ξίμαρισε και σύ την οικουμένη. Μπορείς.
    -Σκάτά μπορείς. Τί να κάνει ένα πιπί στον μισισσιπί.
    -Αν όμως κάθε παπί κάνει πιπί στον Μισισσιπί δεν θα τον λένε πιά Μισισσιπί. Θα τεν λένε;

    Αν δεν το ήβρες τηλεφώνα της κόρης μου πον 4 χρονών τζαι εθκιάβασεν τον Ευγένιον Τριβιζά. Θα σου πει Μιθιπιπί.

  7. 06/10/2007 13:19

    Το λοιποοοόν….

    Εν καλά να αφήννεις την κόρη σου έξω που τις εξυπνάδες σου στο Ιντερνετ.

    Για να γίνει κάτι για τον πλανήτη πρέπει να απεξαρτηθούμε απο το πετρέλαιο.Τζιαι τούτο θα γίνει μόνο όταν δημιουργηθεί η απαραίτητη τεχνολογία. Εκτός αν θεωρείς λύση το να πάμε στη τεχνολογία του 1800(τζιαι στον ανάλογο μέσον όρο ζωής).Τούτες εν οι θκυό επιλογές που έχουμε. Την τεχνολογία εν οι επιστήμονες που την κάμνουν τζιαι οι ο Γιαννής τζιαι ο Κωστής. Ο μέσος πολίτης θεωρητικά μπορεί να κάμει παναπεργίες τζιαι πραξικοπήματα για να σύρει κάτω κυβερνήσεις που εν διούν αρκετά λεφτά στην έρευνα.

    ΧΑΑΑΧΑΑΑΑΧΑΑΑΑ

    Ναι, ακριβώς. Ο μέσος πολίτης εν κάμνει διαδήλωση όταν διούν φοροελαφρύνσεις στους ζάπλουτους τζιαι εννά κάμει διαδήλωση για την έρευνα για την σωτηρία του πλανήτη; Φυσικά τζιαι δεν θα κάμει. Γιατί ο μέσος πολίτης εν πρόβατο που σκέφτεται ότι του λαλούν να σκεφτεί μέσα που την τηλεόραση τζιαι τα περιοδικά τζιαι επειδή είναι γεμάτος με νευρώσεις τζιαι κόμπλεξ.
    Γιατί αγοράζουν τόσοι πολλοί αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που μολύνουν το περιβάλλον πολλά παραπάνω που άλλα αυτοκίνητα; Γιατί που την μια μερκά τα μέσα με τις διαφημίσεις βομβαρδίζουν τον κόσμο ότι εν cool να έσιεις ετσι αυτοκίνητο (εννα σε βουρούν οι γενέτζιες, εννά σε θωρούν με δέος οι περαστικοί, μέχρι τζιαι διαφημίσεις που σε κάμνουν θεό όταν είσαι μεσα σε ετσι αυτοκίνητο εννα δεις) τζιαι που την άλλη εν έτσι άρρωστη η προσωπικότητα τζείνου που το αγοράζει που πραγματικά πιστεύκει τζίνα που θωρεί τζιαι που ακούει, που πραγματικά πιστεύκει ότι με το έσιει ένα Pajero εννά πιο πάνω που τους κοινούς θνητούς,ότι εννα πιο δυνατός που λλόου τους.

    Εν γι’αυτό που ο Γιαννής τζιαι ο Κωστής εν θα σώσουν τον πλανήτη.

    Το μόνο που σώζει τον πλανήτη είναι αν φκεί ηγέτης κάποιος οραματιστής που να ενδιαφέρεται πραγματικά για το μέλλον του πλανήτη. Τζιαι που εννα φκεί τούτος; Στην Αμερική που τζιαι οι δημοκρατικοί τζιαι οι ρεπουμπλικάνοι παίρνουν τα χοντρά που τις πολυεθνικές τζιαι τα λόμπι; Στη Κίνα που το μόνο που κόφτει το κόμμα είναι το πόσους ουρανοξύστες θα κτίσουν κάθε μήνα;

    Το τί γίνεται τωρά εν σπασμωδικές κινήσεις ποδά τζιαι ποτζί, λύσεις που δεν μπορούν να εφαρμοστούν σε μεγάλα πληθυσμιακά μεγέθη ή σε περισσότερες απο 1-2 περιοχές σε κάθε χώρα λόγω γεωγραφικών ή οικονομικών παραγόντων αλλά νιώθουμε ούλλοι ωραία επειδή τα ακούμε.

    Τζιαι σαν παρένθεση, πε στο ενα διςεκατομμύριο Κινέζους που για εκατό χρόνια επηένναν με ποδήλατο μες τη κρυάδα τζιαι την βροσιή ότι ξέρεις ναι μεν μετά που 3 γενιές μπορείς επιτέλους να αγοράσεις αυτοκίνητο αλλά επειδή εμείς οι Δυτικοί εγαμήσαμε τον πλανήτη τόσα χρόνια με το δικά μας αυτοκίνητα να σε παρακαλέσουμε να μείνεις με το ποδήλατο.Εμεις φυσικά εννα μείνουμε με το αυτοκίνητο μας, σιγά να μεν πιάμε το ποδήλατο. Τούτο που φκαίνει είναι ότι εν μπορείς να περιμένεις να ζητήσεις που ούλλες τις αναπτυσσόμενες χωρες να μεν αναπτυχθούν για να μεν πολλύνει η μόλυνση τζιαι να δεκτούν.Ακόμα τζιαι αν εμείς πιάμε το ποδήλατο οι Κινέζοι τζιαι οι Ινδοι εννα μείνουν με το αυτοκίνητο τζιαι στο διάολο η μόλυνση.Τούτο για να βάλουμε ακόμα μια παράμετρο στην εξίσωση.

    Οσο τζιαι αν δεν αρέσκει σε κάποιους να το ακούουν η μόνη ελπίδα να γίνει κάτι είναι όταν οι λεφτάδες του πλανήτη αποφασίσουν να τον σώσουν επειδή εννά μείνουν χωρίς λίρες όταν ούλλοι οι καταναλωτές εν πεθαμένοι. Εγώ λαλώ ευτυχώς που έτυχε να λείφκει το πετρέλαιο σιγά σιγά αλλιώς ούτε καν hybrid αυτοκίνητα εν θα είχαμε.Ενεν ούτε τυχαίο το ότι οι πρωτοπόρος εταιρεία σε τούτη τη τεχνολογία εν η Toyota, απο μια χώρα η οποία έσιει πολλά λλία φυσικά αποθέματα ορυκτών καυσίμων ούτε και έσιει την στρατιωτική δύναμη που θα της επιτρέψει να κατακτήσει πηγές ενέργειας όταν τα πράγματα αρχίσουν τζιαι δυσκολεύκουν.

    Τούτη εν η πραγματικότητα.

    Τζιαι ο Τριβιζάς εν υπερεκτιμημένος κατά τη γνώμη μου.

  8. 06/10/2007 15:06

    …nai, to oikologiko,,
    den einai 8ema oute “ais8itiko” oute 8ema agwgis,,,alla oute 8ema programatismou,,,,stin teliki dustuxws to 8ema einai politiko..oso kian den to 8eloume..😦

  9. 07/10/2007 21:18

    Συμφωνώ με όσα λαλείς φίλε passenger τζαι θέτεις τα σωστά ερωτήματα. Στο μόνο που διαφωνούμε είναι ότι ο ρόλος του πολίτη είναι να καρτερά κανένα φωτισμένο να έρτει να τον σώσει. Καλά δεν λαλώ ότι θα φκεί ο κόσμος να κάμει απεργείες. Για να ψηφήσει όμως αυτόν τον πεφωτισμένον, για να τον προτιμήσει από τους άλλους, χρειάζεται παιδίαν τζαι ευαισθησίαν. Τζαι η ευαισθησία δεν έρκεται με το να διαβάζουν τα μωρά το “ποιός έκαμε πιπί στον Μισισσιπί”. Ο κόσμος που κάμνει το δικόν του καθήκον όχι από ανάγγη (διότι έλειψεν ή διότι ακρίβωσεν πολλά η ενέργεια) αλλά σαν επιλογή, σαν στάση ζωής, αυτός ο κόσμος δεν θα βάλει σταυρούς προτίμησης στους βουλευτές που κυκλοφορούν με τριαντάρκα τζαι σαραντάρκα αυτοκίνητα. (εγώ πάντως έχει 10 χρόνια να το κάμω). Τζαι δεν είναι αυτό μόνο. Οι διανοούμενοι, οι ακαδημαϊκοί (όχι μόνο οι της τεχνοσφαίρας) πρέπει να ξαναγράψουν την ηθική λαμβάνοντας υπόψην ότι ο άνθρωπος για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας θέτει σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξην της βιοσφαίρας. Για πρώτην φοράν κοντεύκει να τζίσει τον πάτο βασικών, ζωτικών μή ανανεώσιμων πόρων τζαι να τους στερήσει όχι στες επόμενες γεναιές γενικά αλλά στα μωρά του. Οι οικονομολόγοι πρέπει να ξαναγράψουν νέαν οικονομίαν που να υπολογίζει το κόστος των υλών μίας χρήσης που δεν θα ξαναέχει η ανθρωπότητα στη διάθεσην της (προς το παρόν όλες οι οικονομίες εθεωρήσαν αυτόν το κόστος ίσον με το κόστος της εξόρρυξης τζαι την αξία, ίση με την τιμή που αυτοί που συμμετέχουν στην ενεργό αγορά είναι διαθετιμένοι να βάλουν κάτω, μέσα σε έναν ελεύθερον πεδίον της προσφοράς τζαι της ζήτησης). Αυτοι που κάμνουν νόμους πρέπει να εύρουν τρόπον όχι να φορολογούν αυτόν που παράγει πλούτον αλλά αυτόν που καταλιεί μή ανανεώσιμους πόρους τζαι αυτόν που ρυπαίνει τον τόπον. Σωστόν οι μηχανικοί της Πεζιώ τζαι της Τογιότα πρέπει να κάμουν αυτοκίνητα που δεν ρυπαίνουν, οι μηχανικοί τζαι οι αρχιτέκτονες που ζιούν στην γειτονιά σου όμως πρέπει πρίν να περάσούν 30 χρόνια, να έχουν βρεί τρόπον να φτιάχνουν οικοδομές που καταναλώνουν κάτω που 30 kWh ανά κατοικοίσιμον τετραγωνικό μέτρο για θέρμαση, κλιματισμό, αερισμό τζαι ζεστόν νερόν. Όχι 200, 300, 400 που καταλιούν σήμερα. Οι ντόπιοι επιστήμονες που έχουν εμπεδώσει τες ανάγκες της μεταπετρελάϊκής εποχής στην καθημερινήν τους ζωήν έχουν σίγουρα διαφορετικές ευαισθησίες που αυτούς δεν φακκούν πενιά για το τί γίνεται στον κόσμον τους. Τζιαι η Τογιότα να κάμει αυτοκίνητα που καταλιούν 2/3 της πεζίνας του συνηθισμένου αν ο Κωστής τζαι ο Γιαννής κόφκει παραπάνω μίλια, που είσουν πούποτε. Με έναν συνηθισμένον αυτοκίνητον, ο Κωστής τζαι ο Aceras μπορεί να κόψουν τες άχρείαστες διαδρομές τους κατά 1/3 τζαι να έχουν το ίδιον αποτέλεσμα με τους μηχανικούς της Τογιότα. Ελπίζω να καταλάβεις γιατί αντιδρώ κάθε φορά που λες ότι ο απλός πολίτης δεν μπορεί να κάμει τίποτε. Μόνον τζαι μόνον που ττακκουρούμεν πας τα πλήχτρα μας για το θέμαν τούτον κάτι είναι. Τζαι το ότι ππεύτουμεν πάνω σε κλάππες όπως τα μλάκκολ τζαι μετά γελούμεν (έππεσα τζαι γώ στην κλάππαν πρίν κανένα μήνα) πάλι μας αλλάσσει.

    Αυτήν την εφτομάδαν εμέτρησα την κατανάλωσην μιας οικολογικής οικοδομής που εσχεδιάσαμεν στη δουλειά. Καταναλώνει 12 τζαι μισήν kWh για κάθε θερμενόμενο τετραγωνικό μέτρο κάθε χρόνον. Ένας φίλος μου αρχιτέκτονας που σχεδιάζει βιοκλιματικά στην Ελλάδα μου είπεν ότι εκεί ακόμα τζαι στα κτήρια επιστημονικής φαντασίας κάτι τέτοιον είναι όνειρον άπιαστον. Η χαρά μου για αυτόν το άθλον δεν τατσώννει τζαι δεν τσαλακκώννεται από την πληροφορίαν ότι μόνον η αύξηση της κατανάλωσης αυτόν τον χρόνον στην Κίναν ισοδυναμεί με μερικές φορές την κατανάλωσην ενέργειας της χώρας ολόκληρης που κατοικώ. Ο ρόλος μου εμέναν όμως σαν άνθρωπος δεν είναι αυτός του προέδρου της Κίνας. Ο ρόλος μου είναι στην μικρήν τζαι ασήμαντη ζωή μου να κάμω το μερίδιον της προσπάθειας που μου ανοίκει. Θωρείς δεν είναι ανάγγη να γίνεις ασκητής, ούτε να κάμεις ασιτία, ούτε να επιστρέψεις σε άλλους αιώνες για να είναι η ζωή σου συμβατή με την ανάγκην του αιώνα που μας έλαχεν.

    Παλιά που είμουν πιό μιτσής ενόμιζα ότι πρέπει να αλλάξει η κοινωνία για θα αλλάξει τον άνθρωπον προς το καλόν. Όταν όμως είδα πόσην φρίκη μπορεί να φέρει μια τέθκοια ιδέα άλλαξα ιδέαν. Νομίζω ότι θα αλλάξει η κοινωνία διότι θα έχει αλλάξει ο άνθρωπος. Αλλά εσύ μου τα χαλάς passenger λέγοντας ότι ο Γιαννής τζαι ο Κωστής δεν μπορούν να κάμουν τίποτε. Εγώ όμως επιμένω, ο Γιαννής τζαι ο Κωστής έχουν το 1/3 της ευθύνης. Το άλλον τρίτον το έχει η Κυβέρνηση που εκλέγουν τζαι το υπόλοιπον οι πολυεθνικές τζαι οι κατασκευαστές καταναλωτικών προϊόντων.

    Γιάσου Ψυχία τζαι συγνώμην για την κατάληψην του χώρου σου.

  10. psychia permalink
    07/10/2007 21:46

    Γειά σου Ασέρα, γι’αυτό τον έχω τον χώρο.

  11. 29/12/2007 12:40

    Υπάρχει και η Ελληνική έκδοση του blackle , το οποίο υπερτερεί απο την Αυστραλέζικη σε πολλά σημεία :

    1) Δυνατότητα 4 ταυτόχρονων αναζήτησεων σε μία οθόνη , με preview (multi doogle)

    2) Δυνατότητα επιλογής χρωμάτων (φόντου , κειμένου κλπ) ώστε ο καθε χρήστης να το διαμορφώνει όπως εκείνος θέλει (αν για παράδειγμα τον κουράζει το μαύρο φόντο και θέλει καφέ).
    Στην σχετικά σελίδα η Doogle δίνει και εναν “ενεργειακό” οδηγό για την επιλογή των χρωμάτων (πχ το μαύρο είναι το χρώμα με την χαμηλότερη κατανάλωση, άλλα εξίσου χαμηλή κατανάλωση σε σχέση με το άσπρο του google έχει το κόκκινο και γενικά κάθε σκούρο χρώμα.)
    Εν τέλει η επιλογή των χρωμάτων του κάθε χρήστη , μπορεί να “αποθηκευτεί” για τον συγκεκριμένο χρήστη με την χρήση άκακων cookies απο το Doogle.

  12. 13/01/2008 01:44

    Όλη αυτή η “πράσινη καμπάνια” έχει αρχίσει πραγματικά να γίνεται ανυπόφορη. Ο λόγος; Ότι όλοι αυτοί που μας προτρέπουν να εξοικονομούμε ενέργεια για να σώσουμε το περιβάλλον, είναι αυτοί οι οποίοι ευθύνονται για τη σημερινή άθλια κατάσταση που βιώνουμε…Και δεν εννοώ κανέναν άλλο εκτός από τους βιομήχανους-εργοστασιάρχες κλπ κλπ οι οποίοι τόσα χρόνια κατασπαταλούν τους φυσικούς πόρους της γης αφήνοντας πίσω τους τοξικά απόβλητα, καυσαέρια, νεκρές θάλασσες και ποτάμια, νεκρά δάση, οικοσυστήματα ολόκληρα…και όλα αυτά στο όνομα του κέρδους. Κι ύστερα, έρχονται καμαρωτοί καμαρωτοί, με το ύφος του περίλυπου συγγενή, να σου μιλήσουν για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει το περιβάλλον, έτσι για το ξεκάρφωμα, και για να φύγουν οι ευθύνες από πάνω τους. Κι επιπλέον, βγάζουν και καμιά διαφήμιση του τύπου “το θέμα του περιβάλλοντος αφορά όλους μας” για να μας κάνουν να νιώσουμε τύψεις, και να αποδεχθούμε μέρος της ευθύνης για το περιβαλλοντικό πρόβλημα, ενώ ταυτόχρονα τα εργοστάσια ΤΟΥΣ συνεχίζουν το χυδαίο έργο τους.

    Εταιρείες κινητής τηλεφωνίας που και αυτές έχουν μεγάλο μέρος της ευθύνης σου λένε “με κάθε sms που στέλνεις, διατίθεται 1 ευρώ για να σώσουμε το περιβάλλον”…άλλη πράσινη μπίζνες! Κλασσικά, τα λεφτά δεν θα φτάσουν ΠΟΤΕ στον προορισμό τους, καθώς θα τα τσεπώσουν αυτοί, αλλά ταυτόχρονα σου λένε ότι όχι ΑΥΤΟΙ, αλλά ΕΣΥ ευθύνεσαι για την μόλυνση του περιβάλλοντος…
    Παράλληλα θα κάνουν και μια πρωτοκλασάτη διαφήμιση στην εταιρεία τους, ενώ το κράτος θα τους γλιτώσει από φόρους, (τις λεγόμενες φοροαπαλλαγές) λόγω του ότι ξοδεύουν χρήματα για “το κοινό καλό” και για “ανθρωπιστικούς σκοπούς”…

    Και καλά αυτοί, τους ξέρουμε, τους έχουμε μάθει τόσα χρόνια. Κάνουν το αδύνατο, δυνατό για να βγάλουν κέρδος από παντού, με το λιγότερο δυνατό κόστος…και δεν εννοώ μόνο χρηματικό κόστος…

    Ένα μεγάλο θέμα είναι και οι δήθεν “Οικολογικές Οργανώσεις”. Βγαίνουν παντού, στα κανάλια, σε διαφημίσεις, και δίνουν κι αυτοί το στίγμα τους στις συζητήσεις γι’αυτό το θέμα. Αλλά τι έχουν ακριβώς να πουν;;; Τίποτα, εκτός από μία ακατάσχετη αοριστολογία περί του θέματος. Βγάζουν (και αυτοί) διαφημίσεις (πχ. η Greenpeace) και σου λένε “άλλαξε τώρα την λάμπα σου με μία φιλική προς το περιβάλλον, κι έτσι θα σώσουμε ενέργεια για τον πλανήτη μας”.

    Μαλακίες.

    Όπως και πριν, έτσι και τώρα, σου λένε και πάλι ότι εσύ ευθύνεσαι για την κατάσταση του περιβάλλοντος. Έτσι, δείχνουν την φιλικότητα τους προς το περιβάλλον οι λεγόμενοι “Οικολόγοι”;;; Ξεχνώντας ποιος έχει προκαλέσει το πρόβλημα, αλλά κατηγορώντας εμάς ως υπεύθυνους;;;; Τι σκατά “Οικολογικές Οργανώσεις” είναι αν δεν παραδέχονται το αυτονόητο: Το ότι Ο ΜΟΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ! ΟΙ ΜΟΝΟΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΣΤΟΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΟΥΣ! Εμείς, οι απλοί πολίτες δεν φταίμε σε τίποτα, εκτός του ότι ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΟΥΜΕ να τα κάνουν αυτά!

    Αλλά για να εξετάσουμε λιγάκι το θέμα…

    Τι θα άλλαζε αν όντως όλοι οι πολίτες της Ελλάδας άλλαζαν όλες τις λάμπες των σπιτιών τους με φιλικές προς το περιβάλλον, κι έκαναν τα πάντα για να σώσουν λίγη ενέργεια για τον πλανήτη; Δεν θα μπω σε μαθηματικές, στατιστικές μελέτες για να βρω το ποσόν της ενέργειας που θα εξοικονομούταν.
    Θα πω το εξής απλό όμως: ΟΣΗ ενέργεια και να εξοικονομούταν, δεν θα ήταν αρκετή για να λύσει το πρόβλημά της μόλυνσης του περιβάλλοντος. Και αυτό, όχι γιατί το ποσό αυτής της ενέργειας δεν θα ήταν ευκαταφρόνητο. Αντιθέτως.

    Το πρόβλημα είναι ότι με αυτόν τον τρόπο δεν θα είχαμε αντιμετωπίσει την ρίζα του προβλήματος, που είναι τα εργοστάσια κλπ κλπ…
    Έτσι, με την εξοικονόμηση ενέργειας, εφόσον τα εργοστάσια θα λειτουργούν ακόμη με τον τρόπο που λειτουργούν σήμερα, το μόνο που θα έχουμε καταφέρει είναι το να κερδίσουμε λίγο παραπάνω χρόνο μέχρι την παντελή καταστροφή του περιβάλλοντος.
    Το μόνο που θα έχουμε κάνει, είναι να βοηθήσουμε τους βιομήχανους και τους εργοστασιάρχες να κερδίσουν λίγο παραπάνω χρόνο (κι όπως ξέρουμε, ο χρόνος είναι χρήμα) μέχρι να ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΝ εκ των πραγμάτων να μετατρέψουν την λειτουργία των εργοστασίων τους σε μια μορφή που να είναι φιλική προς το περιβάλλον.

    Δηλαδή θα έχουμε κάνει μια τρύπα στο νερό….

    Αλλά κανείς από τους παραπάνω δεν τα λέει αυτά. Και δεν παραλείπουν να τα λένε επειδή δεν τα γνωρίζουν, ή επειδή τα ξέχασαν να τα πουν. Προφανώς όλοι τους είναι μέρος της ίδιας αλυσίδας, του ίδιου σχεδίου που σκοπό έχει να αποπροσανατολίσει τον απλό λαό από την ουσία. ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ έχουν ένα κέρδος από αυτοί την ιστορία. Άλλοι έχουν οικονομικό, άλλοι πολιτικό, άλλοι και τα δύο.

    Γι’αυτό το κλειδί στην επίλυση του περιβαλλοντικού προβλήματος είναι να στραφούμε συνολικά ενάντια στην πολιτική που προωθεί αυτήν την αντιπεριβαλλοντική, αντιανθρωπιστική μέθοδο και να απαιτήσουμε το αυτονόητο:

    ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΤΩΡΑ ΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΩΝ ΝΑ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΕΜΑΣ.

    Προφανώς όμως αυτό για να γίνει θα πρέπει πρώτα να ανατραπεί η πολιτική που το στηρίζει αυτό. Επομένως, πρέπει πρώτα να ανατραπεί το καπιταλιστικό σύστημα για να πούμε ότι και η πολιτική που θα ακολουθηθεί θα είναι όντως φιλική προς το περιβάλλον.

    Σε αυτή τη φάση όμως, ας συνειδητοποιήσουμε ο καθένας μας τα παραπάνω, και ας παλέψουμε όλοι μας γι’ αυτά…

    Και στο κάτω κάτω, και το σύστημα αν δεν ανατρέψουμε πρώτα, αλλά αν καταφέρουμε να ικανοποιήσουμε το παραπάνω αίτημα με τα κεφαλαία γράμματα, θα είναι μια αρχή…

    Ας κάνουμε πρώτα αυτό, και μετά βλέπουμε τι θα κάνουμε…

  13. psychia permalink
    13/01/2008 20:04

    Φίλε valmergio σύμφωνοι!

    Μέχρι να πέσει όμως ο καπιταλισμός δεν θα έχει μείνει τίποτα όρθιο. Το ποιοί ευθύνονται είναι γνωστό σε όλους, όμως εδώ δεν ψάχνουμε να επιρρίψουμε ευθύνες, αλλά να προσπαθήσουμε, όσο μπορούμε εμείς από το σπίτι μας και ο καθένας στη ζωή του να βάλει τον οβολό του. Τουλάχιστον το βράδυ όταν θα ξαπλώνουμε για ύπνο, θα ξέρουμε πως ανήκουμε σε κείνους που δεν τα βάζουν κάτω και ακόμα προσπαθούν να σώσουν οτιδήποτε κι αν σώζεται, αντί σε κείνους που τα καταστρέφουν. Έτσι ίσως κοιμηθούμε ήσυχοι, εμείς που θα χάναμε τον ύπνο μας.

    Τις οικονομικές λάμπες και λοιπούς τρόπους εξοικονόμησης ενέργειας μην τους υποτιμάς. Μπορεί αν όλη η Ελλάδα τις χρησιμοποιούσε να μην ήταν τόσο μεγάλα τα αποτελέσματα, αλλά αν ο κόσμος ανά το παγκόσμιο τις χρησιμοποιούσε, σίγουρα σε κάτι θα μέτραγε. Το θέμα είναι ένα: Ο καθένας από μας, σε ποιούς θέλει να ανήκει; Σε αυτούς που νοιάζονται και στην καθημερινότητα τους κάνουν κάτι γι’αυτό, ή σε κείνους που χέστηκαν επειδή ‘δεν φταίνε’;

    Καλωσόρισες στο μπλογκ μου!

  14. 22/01/2008 00:39

    Λοιπόν, καλώς σε βρήκα φίλε psychia! Καλή χρονιά κιόλας!

    Βασικά, νομίζω ότι λίγο παρεξήγησες αυτά που είπα.

    Καταρχάς, συμφωνώ στο ότι δεν έχει ουσία μόνο το να ψάχνεις να επιρρίψεις ευθύνες και να μην κάνεις τίποτε άλλο. Η πικρή αλήθεια είναι ότι δυστυχώς αυτή η λογική υπάρχει στο πετσί του μέσου ανθρώπου, πράγμα που είναι κι αυτό ένας σημαντικός παράγοντας για την κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε σήμερα. Αυτή η γκρίνια απ’ την μία, κι αυτός ο ωχαδερφισμός και η απάθεια για ΔΡΑΣΗ απ’ την άλλη είναι μια κατάσταση που δεν οδηγεί πουθενά.

    Για κάθε ζήτημα, το πιο σωστό κατά την άποψή μου, θα ήταν να αναδεικνύονται οι υπεύθυνοι, ώστε να μπορεί να υπάρξει μια σωστή προοπτική ΔΡΑΣΗΣ η οποία θα χτυπάει τη ρίζα του προβλήματος. Γιατί η λογική λέει, ότι όταν έχεις ένα πρόβλημα, πρέπει πρώτα να το προσδιορίσεις, να βρεις τις αιτίες που το προκαλούν, για να μπορέσεις να κάνεις τις απαραίτητες ενέργειες, ώστε να εξαφανίσεις την πηγή και τις αιτίες που προκαλούν το πρόβλημα. Πρέπει δηλαδή, να μην προσπαθήσεις να λύσεις ευκαιριακά, και εφήμερα το πρόβλημα, αλλά να καταπολεμήσεις τις αιτίες που το προκαλούν, ώστε να μην υπάρξει ενδεχόμενο να επανεμφανιστεί το ίδιο πρόβλημα.

    Έτσι, και με το θέμα μας, το πρόβλημά μας είναι η καταστροφή του περιβάλλοντος.

    Το ποια είναι η αιτία, και ποιοι είναι οι υπεύθυνοι οι οποίοι προκαλούν το πρόβλημα, νομίζω ότι το είπα στο προηγούμενο comment μου, και απ’ ότι κατάλαβα συμφώνησες κι εσύ μαζί μου. Είναι δηλαδή:

    η αντιπεριβαλλοντική και αντιανθρωπιστική δράση του καπιταλισμού.

    Επομένως αφού λύσαμε το θέμα, του προσδιορισμού του προβλήματος, και των αιτιών που το προκαλούν, μπορούμε να έχουμε μια κοινή αφετηρία συζήτησης.

    Αυτό που μας μένει λοιπόν είναι το τελευταίο ζήτημα:
    Το ζήτημα της ΔΡΑΣΗΣ για την λύση του προβλήματος.

    Αυτό το ζήτημα είναι και το πιο δύσκολο, και το πιο πολύπλοκο. Γιατί εκτός του ότι (όπως είπα και παραπάνω) ο μέσος άνθρωπος είτε κρατάει μια στάση παθητικότητας απέναντι στο πρόβλημα, είτε φοβάται να ΔΡΑΣΕΙ, υπάρχει και ένα άλλο πρόβλημα:

    Ποια μορφή θα πρέπει να έχει η δράση αυτή; Ποια τα χαρακτηριστικά της; Ποιοι οι στόχοι της;

    Προφανώς ο καθένας θα μπορούσε να απαντήσει ότι στόχος της δράσης θα έπρεπε να είναι η επίλυση του προβλήματος, και τα χαρακτηριστικά και η μορφή της θα έπρεπε να είναι τέτοια ώστε να συγκλίνουν στον στόχο της. Σε αυτό πιστεύω ότι συμφωνούμε όλοι.

    Αλλά όταν η θεωρία έρχεται να γίνει πράξη, τότε βλέπεις ότι ο κάθε άνθρωπος αντιλαμβάνεται με διαφορετικό τρόπο τη μορφή της δράσης. Δηλαδή, υπάρχουν πολλά ρεύματα, τα οποία άλλοτε οδηγούν στην λύση του προβλήματος, άλλοτε δρουν στο να διαιωνίζουν το πρόβλημα, και άλλοτε οδηγούν σε ένα καινούριο πρόβλημα.

    Για να μην μακρηγορώ, το θέμα είναι:
    ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ;

    Προφανώς ούτε εγώ, ούτε εσύ psychia, ούτε πολλοί άλλοι δεν εφησυχάζομαστε, αλλά θέλουμε όλοι να προσφέρουμε τον όβολό μας για την επίλυση του προβλήματος. Αλλά, ποια κατεύθυνση θα πρέπει να ακολουθήσουμε, ώστε η δράση μας να φέρει πραγματικά αποτελέσματα;

    Δύο κατευθύνσεις, μπορώ να διακρίνω, οι οποίες υπάρχουν. Θα αναφερθώ και στις δύο.

    Η Κατεύθυνση Των Επαγγελματιών Οικολόγων
    Είναι η καινούρια για την Ελλάδα, καθώς και για όλο τον κόσμο, κατεύθυνση, την οποία εδραίωσαν οικολογικές οργανώσεις, και ξεπεσμένοι πολιτικοί οι οποίοι επειδή τον τελευταίο καιρό το θέμα της οικολογίας “πουλάει”, αποφάσισαν να αλλάξουν ρότα (βλέπε κλασσικό παράδειγμα: Al Gore, αντιπρόεδρος των ΗΠΑ επί Clinton, υπεύθυνος για τους βομβαρδισμούς στα Σκόπια κλπ κλπ).

    Το χαρακτηριστικό αυτής της κατεύθυνσης είναι το ότι ενώ απ’ τη μία προσδιορίζουν σωστά το πρόβλημα, και αναδεικνύουν τους πραγματικούς ένοχους (μερικές φορές, όχι πάντα), απ’ την άλλη η δράση που προσφέρουν δεν καταπολεμάει την ρίζα του προβλήματος, αλλά λύνει πρόσκαιρα το πρόβλημα (άρα δεν το λύνει).

    Για παράδειγμα, αυτό με τις λάμπες, όπως το είπαμε και παραπάνω:

    Σου λένε “υπάρχει πρόβλημα με το περιβάλλον”. (προσδιορισμός του προβλήματος)

    Μετά σου λένε “αν μειώσουμε ο καθένας μας την ενέργεια που καταναλώνουμε, θα εξοικονομήσουμε κάποια ενέργεια για το περιβάλλον”

    Εδώ μας τα χαλάνε.
    Καταρχάς, δεν προσδιόρισαν τους υπεύθυνους του προβλήματος, ώστε να υπάρξει η σωστή κατευθυντήρια γραμμή δράσης,

    Δεύτερον, στην ουσία ΠΑΡΑΔΕΧΟΝΤΑΙ ότι δεν λύνουν το πρόβλημα του περιβάλλοντος έτσι, εφόσον αντί να λένε ότι “θα λύσουμε το πρόβλημα του περιβάλλοντος”, λένε “θα εξοικονομήσουμε ενέργεια για το περιβάλλον” (μέχρι την τελική καταστροφή συμπληρώνω εγώ).

    Και στο κάτω κάτω, γιατί να εξοικονομήσουμε ενέργεια; Το πρόβλημα της μόλυνσης του περιβάλλοντος εμφανίστηκε λόγω του ότι όλα τα σπίτια έχουν λάμπες μη φιλικές προς το περιβάλλον, ή λόγω των εργοστασίων;

    Αν είναι έτσι, γιατί πριν 20, 25 χρόνια, τότε που οι λέξεις “λάμπα φθορίου” ήταν άγνωστες, και όλοι χρησιμοποιούσαν τις κλασσικές λάμπες θερμότητας, η μόλυνση του περιβάλλοντος ήταν πολύ πιο λίγη;

    Προφανώς γιατί το κεφάλαιο δεν είχε αποθρασυνθεί τόσο πολύ. Δεν είχε ακόμη ανάγκη να το κάνει αυτό, γιατί οι απαιτήσεις του για κέρδος καλύπτονταν με τα τότε δεδομένα.

    Αν είναι έτσι, τα τελευταία χρόνια, που η χρήση λαμπών φθορίου είναι πάρα πολύ διαδεδομένη, γιατί δεν έχει μειωθεί η μόλυνση του περιβάλλοντος;

    Προφανώς γιατί η μανία του κεφαλαίου για την αύξηση του κέρδους του αυξάνεται συνεχώς, με αποτέλεσμα η καταστροφική λειτουργία των εργοστασίων να αυξάνεται μέρα με τη μέρα.

    Επομένως με το να πούμε έτσι απλά “ας εξοικονομήσουμε ενέργεια για το περιβάλλον” δεν λύνουμε το πρόβλημα της καταστροφής του περιβάλλοντος, γιατί

    ΤΟ ΠΡΩΤΕΥΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΑΛΛΑ Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ ΤΩΝ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΤΩΝ.

    Και αυτοί το ξέρουν πολύ καλά αυτό, αλλά το αποσιωπούν με τέτοιο έντεχνο τρόπο, ώστε να αποπροσανατολίζουν τον απλό κοσμάκη.

    Το ξέρουμε όμως και μείς πολύ καλά, το ότι είναι όλοι τους κρίκοι της ίδιας αλυσίδας (όπως είχα πει ξανά), και ότι πίσω απ’ τα ψέματα τους βρίσκεται η μόνη αλήθεια που αντιπροσωπεύουν: Το χρήμα, η εξουσία, το κέρδος.

    Αν αποκωδικοποιήσουμε τα λόγια της διαφήμισης της Greenpeace θα δούμε τι κρύβεται πίσω από αυτά. Στην πραγματικότητα σου λένε:

    “Ξέρεις κάτι, υπάρχει πρόβλημα με την καταστροφή του περιβάλλοντος λόγω των εργοστασίων των καπιταλιστών κι ο κόσμος έχει αρχίσει να δυσαρεστείται. Γι’ αυτό κόψε τον λαιμό σου, και μείωσε την ενέργεια που καταναλώνεις, και άσε τους καπιταλιστές να κάνουν ότι γουστάρουν. Το ξέρουμε ότι δεν θα έρθει λύση μέσα από αυτό, αλλά αυτό που μας νοιάζει είναι να κάνουμε την “οικολογική” μας καμπάνια, μπας και ηρεμήσουμε λίγο τον κόσμο”

    Επομένως, η “εξοικονόμηση ενέργειας” δεν γίνεται για το περιβάλλον, αλλά για τους καπιταλιστές. Μέσα από αυτή την καμπάνια προσπαθούν να γλιτώσουν λίγο χρόνο παραπάνω μέχρι να αναγκαστούν, είτε απ’ την πίεση του λαού, είτε εκ των πραγμάτων, να αλλάξουν την λειτουργία των εργοστασίων τους.

    Γιατί γι’ αυτούς η εποχή που τα εργοστάσια θα λειτουργούν αρμονικά με το περιβάλλον δεν έχει έρθει ακόμα. Κι ούτε θα έρθει μέχρι να τελειώσουν τα αποθέματα πετρελαίου. Σκοπός τους είναι να βρουν την επόμενη πηγή ενέργειας, που να είναι άμεσα εκμεταλλεύσιμη και να παρέχει κέρδος, χωρίς να υπολογίζουν την καταστροφή του περιβάλλοντος.

    Για εμάς όμως, αυτή η εποχή πρέπει να κατακτηθεί. Πρέπει να βγούμε στους δρόμους και να διαδηλώσουμε ενάντια στην κερδοφορία του κεφαλαίου που έρχεται να καταστρέψει εμάς και τη φύση. Γιατί όπως έχει δείξει η ιστορία, τίποτα δεν αλλάζει αν ο λαός δεν βγει απ’ τους τέσσερις τοίχους του σπιτιού του , στον δρόμο, να παλέψει, να διεκδικήσει.

    Επομένως, δεν έχουμε καμία δουλεία να σερνόμαστε πίσω από τέτοιου είδους διαδικασίες που σκοπό έχουν να υποτάξουν την συνείδησή μας.

    Μόνο αν μπει στην σωστή βάση το πρόβλημα, θα λυθεί και σωστά.

    Η κατεύθυνση ΔΡΑΣΗΣ που διαλέγω εγώ, είναι ο οργανωμένος αγώνας κατά του καπιταλισμού παντού και πάντα. Η διεκδίκηση των δικαιωμάτων μου μέσα από την πάλη των ιδεών, και μέσα απ’ την πάλη των δρόμων, στην πάλη των λαών. Πέρα από κάθε φοβία που σπέρνει το σύστημα. Πέρα από κάθε λογική ηττοπάθειας, και απάθειας. Πέρα απ’ το καθετί που υπονομεύει εμένα και την νοημοσύνη μου.

    Μόνο όταν ο λαός βγάλει το πέπλο που κρύβει τη ματιά του και δει τους ξεπεσμένους να ξεμπροστιάζονται μπροστά του, και η οργή του βγει απ’ τους τοίχους που τον φυλακίζουν και πλημμυρίσει τους δρόμους, τα στενά, και τις πλατείες, μόνο τότε η λύτρωση δεν θα απολογηθεί, στη θέα του φόνου.

    Αυτά προς το παρόν. :ο)
    ——————————————–
    P.S.1: Ελπίζω να διευκρίνισα λίγο παραπάνω τις θέσεις μου για το θέμα αυτό. Όπως κατάλαβες δεν ανήκω σε αυτούς που “χέστηκαν επειδή ‘δεν φταίνε'”.

    P.S.2: Δεν λέω, καλή η εξοικονόμηση ενέργειας, αλλά πιστεύω ότι ανήκει σε άλλο τομέα, και όχι στην προστασία του περιβάλλοντος. Στην προστασία του περιβάλλοντος ανήκει το θέμα της αρμονικής συμβίωσης των εργοστασίων, και οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας. Αν είχαμε λύσει αυτό το θέμα, θα παρήγαμε όση ενέργεια χρειαζόμασταν χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον με ρύπους. Και τότε και λάμπες φθορίου να μην χρησιμοποιούσαμε, δεν θα υπήρχε πρόβλημα, εφόσον η ενέργεια θα παραγόταν με φιλική προς το περιβάλλον διαδικασία.
    Η εξοικονόμηση ενέργειας θα μπορούσε να χρησιμεύσει μόνο στην περίπτωση που οι μονάδες παραγωγής ενέργειας, δεν κάλυπταν πλήρως τις ανάγκες μας. Σε αυτή την περίπτωση θα έπρεπε να κάνουμε εξοικονόμηση ενέργειας, και παράλληλα να δημιουργήσουμε νέες μονάδες παραγωγής ενέργειας. Αλλά αυτό έχει να κάνει καθαρά με το θέμα τις εξοικονόμησης της ενέργειας για λογους οικονομίας, και όχι με το θέμα της προστασίας του περιβάλλοντος.

  15. 08/06/2008 18:53

    Στις LCD/ TFT οθόνες αυξάνει την κατανάλωση.

    Διαβάστε:
    Google Blackle – μύθος ή πραγματικότητα;;

    Παρόλαυτα και μόνο η σκέψη σου για το περιβάλλον μετράει😉

Πε μας ρε!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: