Skip to content

Κλασικό Πνίξιμο

13/09/2007

Που το πολλύν το κνίσημο εφύαν τα δέρματα, εφύαν οι μίλλες, εφύαν οι μύες, τζαι έφτασα τζαι έντζισα πας τα νεύρα μου. Τζαι που τότε έχω νεύρα. Νευριάζω με την καθημερινότητα μου, τζαι καμιά φορά, για μια στιγμή κάμνω μεμονωμένες εκρήξεις. Μπορεί μιαν κανονική ατάκα να την πω 100 ντέσιμπελ πάνω που το κανονικό, τζαι να μεν καταλάβω πως έγινε. Σάννα τζαι εν αυτόνομη πράξη.

 

Ένι ξέρω γιατί. Εν που επρηστήκαν  που την στασιμότητα;

 

Εν που, που την πολλή ξεκούραση εκουράστηκα υπερβολικά; Ήμουν τόσον κουρασμένη, είχα τόσην πολλύν ανάγκη να απλώσω ζάμπα, που εν εφαντάζουμουν πως εννά μπουχτίσω να τζοιμούμαι εκατόν ώρες, πως εννα βαρεθώ να πηαινώ θάλασσα, πως εν θα ενδιαφέρει καμία περίπτωση ξεπορτίσματος, πως κανένας εν έχει ανάγκη τρείς μήνες ξεκούρασης! Χάνει την σημασία της η γαμημένη η λέξη!

 

Εν που ανυπομονώ όπως την πελλή να πιάσω δουλειά τζαι ούλλες οι άλλες οι ασχολίες που μου προσφέρονται, μου μοιάζουν από ηλίθιες μέχρι σκατά; Ακόμα τζαι τζείνες θέλω να τις κάμω, αν τζαι μέσα μου εν θέλω. Μέσα μου θέλω μόνο την δική μου δουλειά. Που τα δώδεκά μου τούντην δουλειά ήθελα, τζαι τωρά που μπορώ να την κάμω, ένι μπορώ!  Ένι ξέρω γιατί. Σκοτώνεσαι να πιάεις ένα πτυχίο τζαι η μόνη ευκαιρία εργασίας είναι να περιμένεις να διοριστείς σαν ασκούμενος. Πούποτε αλλού εν μετρά, καμία άλλη δουλειά δεν μπορείς να κάμεις.

 

Εδούλεψα σε ένα σωρό δουλειές που τον τζαιρό που ήμουν μιτσιά: σερβιτόρα, σε internet café, μπαργούμαν, ταξιθέτρια, προώθηση προϊόντων, τζαι άλλα τόσα εθελοντικά, απλά τζαι μόνο για να νιώθω χρήσιμη όταν εν είχα σχολείο ή όταν έρκουμουν Κύπρο ως φοιτήτρια. Εν θέλω να τα ξανακάμω! Εν θέλω να ξανασερβίρω, ούτε να ξαναχτυπήσω φραπέδες, ούτε να φέρω κανενού «έναν τριανταένα». Το promotion, αν τζαι άρεσκεν μου πολλά, εβαρήθηκα το τόσα χρόνια. Ήταν όμως να ξαναπάω, αλλά εν με ξαναπιάνουν διότι «κοτζάμου γιατρόν εφκάλαμεν, ένεν δουλειές τούτες για σένα πιον.». Συμφωνώ ρε φίλε, αν είχα επιλογή θα έκαμνα την δική μου δουλειά, αλλά αφού περιμένω που περιμένω, τι πειράζει να φορέσω την στολή μου τζαι να πουλήσω μπίρες; Αφού περνά μου! Ένεν καλό για το στάτους. Να το βράσω το στάτους του καθισιού!

 

Οι πιο tempting ασχολίες που θα ήθελα να κάμω εν του καρτέρα. Τα λάτιν που θέλω να μάθω ξεκινούν τον Οκτώβρη. Καρτέρα. Η ψυχανάλυση που ήθελα να κάμω στοιχίζει μιαν φάουσα λίρες οπότε περιμένω να πιάσω δουλειά. Καρτέρα.

 

Εν που νιώθω υπερβολικά άχριστη, παραγωγικότητα μηδέν; Αφού γουστάρω να τυλίω τες κάλτσες άμα φκαίνουν που το στεγνωτήριο, διότι νιώθω ότι συνεισφέρω σε κάτι! Τούτο παραείναι ανώμαλο.

 

Εν που τα βαρκούμαι ούλλα; Τίποτε δεν θέλω να κάμω, ούτε να πάω έξω, ούτε σε καινούρια μαγαζιά που δεν γνωρίζω, αλλά ούτε και στα παλιά και γνώριμα. Ούτε περίπατο στον παραλιακό που εν δίπλα μου εν θέλω να κάμω. Πιάνει με καμιά φορά την νύχτα τζαι θέλω να περπατήσω για ώρες, όπως έκαμνα στη Βουδαπέστη, αλλά στη Λεμεσό έμεινε μου ο φόος τζαι εν θέλω να κυκλοφορώ μόνη μου την νύχτα. Ε τζαι παρέα που να μοιράζεται τις ορέξεις μου δύσκολο να έβρω.

 

Εν που ούλλοι μου οι φίλοι εμπήκαν ή ήταν πιλέ στις ρουτίνες τους, στις δουλειές τους, τζαι εν μονίμως χασιμιοί; Τζαι όταν δεν ενει, γιατί χάννουμε εγώ; Σάννα τζαι φοούμαι να κοινωνικοποιηθώ ‘αν μέννεν με το ζόρι’.

 

Εν που θέλω οπωσδήποτε κούρεμα τζαι εν τολμώ να πάω σε άλλον κομμωτή εκτός που τον Adam μου στη Βουδαπέστη;  Εν που μου έλειψεν η ομορφιά τζαι ο αέρας της Βουδαπέστης; Λαλείς να νιώθω home sick;

 

Ένι ξέρω αλλά εννά σταθώ σε τούντο τελευταίο. Που πριν να φύω που τα πέρα, υπολόγιζα να επέστρεφα για ένα περίπατο μες τον Σεπτέμβρη, έτσι για να μην ξεχνάμε τα παλιά. Υπολόγιζα που μόνη μου φυσικά, χωρίς τον ξενοδόχο, οπότε και περίμενα να δω αν θα μπορούσε οικονομικά να γίνει, και πότε.  Μου παρουσιάστηκε στο μεταξύ η ευκαιρία να πάω Αθήνα. Με μούχτιν εισιτήριο και δωρεάν διαμονή. Τζαι ενώ ενθουσιάστηκα αρχικά, εψές έδωκεν μου την. Να την βράσω την Αθήνα. Θέλω να πάω Βουδαπέστη. Έλεα το ούλλον το καλοτζαίρι αλλά τωρά που έσιει τζαιρόν να το αναφέρω, θέλω που τα καλά. Θέλω να περπατήσω παραδουνάβια. Έτσι εποχή εν φοβερό. Βάλλεις μιαν ζακεττούα τζαι ξεκινάς. Πιάνεις εναλλακτικό δρόμο να στραφείς τζαι πάλε εν πανέμορφα. Ηρεμιστικά και διεγερτικά συγχρόνως. Εν ο αέρας τέθκιος…

 

Επεθύμησα τζαι την φίλη μου. Εψές εσυνειδητοποίησα πόσους μήνες έχει να κάτσουμε τζαι να τα πούμε. Τζαι τζείνην έχω. Εν καλοί οι αρσενιτζιοί αλλά ένεν το ίδιο. Εν καλή η μάνα μου αλλά ένεν το ίδιο. Τζαι έχω την ανάγκη, όσα κακά τζαι να κουβαλά πάνω της. Τα καλά της εμένα αρκούν με. Τζαι η φίλη μου παρόλο που με έστησε τζαι δεν ήρτεν ούλλον καλοτζαίρι Κύπρο, εν τζεικάτω, στα πέρα. Περνώ σύνδρομο στέρησης. Τούτη η πόλη τζαι τούτη η γυναίκα, έχουν τα τελευταία έξι χρόνια της ζωής μου στην αγκάλην τους. Τζαι λείπουν μου. Άτε τζαι ώσπου να πάω τζαι να’ρτω… πέρκει εν έτοιμος τζαι ο διορισμός…. αλλό λλίην αποχή τζαι εννά ξιάσω όσα ξέρω! Τζαι εννά μεν θέλω να πάω διότι θα αγχώνομαι πως ένι ξέρω τίποτε.

 

Πάντως πιο κάτω που δαμέ εν γίνεται. Δεν επιτρέπεται. Μόνο πάνω μπορώ να πάω. Ψυχολογικά μιλώντας. Από αύριο διαισθάνομαι εξελίξεις. Θετικές εξελίξεις!

35 Comments leave one →
  1. 13/09/2007 17:54

    *χαίδεμα κεφαλής με παλάμη* ωωωω..ωωωω. το μωρό, έλα, ηρέμησε… go to a happy place ωωω..ωωωω…

  2. 13/09/2007 19:29

    Niotho apolita ta symptomata tou steritikou syndromou voudapestis.

    ti mas ehalan na imastan twra se jino to kkafe to mitsi dipla pou tin elliniki katholiki ekklisia apenanti pou tin douna na roufoumen ton kafe mas? katholou den tha mas peiraze!

    outa tha mas ehalan na roufoumen mpires liszt ferenz i na tromen tin papia mas sto eztergom..en jie i nic kali omws.

    an varkese polla jie theleis na niotheis hrisimi kopiase dakatw na sigiriseis. an theleis kamnw to spiti extra tis dialisis.

  3. 14/09/2007 20:33

    Να κάμεις ότι σου αρέσκει και να μεν ακούεις κανένα. Δεν υπάρχει στάτους σε καμιά δουλειά….είναι μόνο το κόμπλεξ που μας διακατέχει που υπάρχει!

  4. 15/09/2007 10:54

    εξήγα μας τωρά τι γίνετε…βουράς ούλλα τα νοσοκομεία/κλινικές αν σε πιάνουν για practise????

  5. 17/09/2007 20:56

    Οι γίνεται τζιαι πιο κάτω αλλά ενεν ευχάριστο. Οπως τζιαι νά’σιει εν απόλυτα φυσιολογικά τα συμπτώματα που που γράφεις.Μονο με πολλο-λαλείς ότι εβαρέθηκες τη θάλασσα γιατί απ’οτι άκουσα στη Λεμεσό μπορεί να σε σκοτώσουν για τούτο🙂

  6. Ενας τις permalink
    17/09/2007 22:12

    Μα πας καλα; Φοβασαι να κυκλοφορησεις το βραδυ;

    Κοιτα ποιος αγρυπνει

    http://mantalena-parianos.blogspot.com/2007/09/blog-post_4081.html

    Τι αμερικανακια ειστε βρεεεεε🙂

  7. 19/09/2007 15:16

    Αγαπητή μου, νομίζω έχεις πέσει σε κατάθλιψη. Ντιπρέσιον. Δεν γίνεται τίποτε να μην σε ευχαριστεί. Φυσικά Κύπρος είναι εδώ, σε καταλαβαίνω, αλλά χαλόου κόρη μου, πήεννε κανένα σινεμά, κανένα όμιλο κινματογράφου, σε καμιά έκθεση να δραστηριοποιηθείς. Πόψε να πάεις στο ριάλτο να δεις την ταινία ΑΚΑΜΑΣ. Να πάεις μόνη σου. Θα σου αρέσει. Στο κάτω κάτω, γράφε συνέχεια δαμέ να θκιαβάζουμεν εμείς αν μεν βρεθεί τίποτε άλλο να κάμεις. Η αγάπη που έχεις για την Βουδαπέστη σε εμποδίζει να περνάς καλά εδώ. Σκέφτου το λίγο… όσο αρνείσαι να περάσεις καλά στην κύπρο, τόσο πιο πολύ επιβεβαιώνεις στον εαυτό σου πως αυτό που σου λείπει είναι η Βουδαπέστη. Μπορείς να αγαπάς αυτήν την υπέροχη πόλη, αλλά μπορείς και να κουτσοπερνάς και δαμέ. Και μεν σε πιάνει το ίχλιχλι με τους γκρίζους… αύριο μπορεί να εν κανένας καστρίσιης του χαϊρκού τζαι να σου αρέσει🙂 Τζαμαί να δεις ίντα ωραία που εν η κύπρος🙂 Φιλικά και με χιούμορ (εννοείται), Μπανανόβιος.

  8. 19/09/2007 15:38

    Ο Σούπερμαν που αναφέρεται στη παραπομπή του “ένας τις” πιο πάνω έχει πάρει το επώνυμο του από το παρατσούκλι – επώνυμο του πατέρα του ο οποίος ήταν πυροσβέστης και πανύψηλος. Και ο ίδιος είναι πολύ ψηλός. Τα γράφω με βεβαιότητα διότι τυγχάνει να είναι δεύτερος ξάδελφος μου🙂

  9. psychia permalink
    19/09/2007 17:32

    Θα πάω να δω τον Ακάμα! Ευχαριστώ για την πληροφορία φίλε Μπανάνα, ήθελα να το δω από καιρό αλλά όταν πρωτοπροβλήθηκε απουσίαζα στην ωραία Βουδαπέστη.

    Γιούπι!🙂

  10. psychia permalink
    19/09/2007 17:34

    Α τζαι μπάι δε γουέι, ένεν η Κύπρος που μου φταίει. Εν η αδράνεια. Όπου τζαι να’μουν τα ίδια συμπτώματα θα είχα.

  11. 19/09/2007 20:03

    Συνήθως έτσι είναι ψυχία. Κάτι είπε κι ο Καβάφης γι αυτό το θέμα στην “Πόλη”. Όπου και να πάμε, κουβαλάμε πάντα τον εαυτό μας και αυτό είναι που προσδιορίζει την ζωή μας, κι όχι ο τόπος🙂
    Ελπίζω να απολαύσεις τον Ακάμα όπως τον απόλαυσα κι εγώ, παρόλο που έφυγα με ένα συναίσθημα λύπης… εξαιρετική δουλειά όμως🙂

  12. pera permalink
    26/09/2007 01:14

    i psixanalisi tha itan mia kapoia lisi, oxi apo vitsio(tenpting) alla apo anagkaiotita(ine parakseno na sygkataneuis pros tin doyleia giati douleuontas, opos mas les, niothis xrisimi). to provlima den eine sto oti thes na doylepsis alla sto oti thelis na niothis xrisimi(na “parousiastis” ston allo, na “anagnoristis” apo ton allo. an vevea epileksis na pas se sinedria me lakaniko analiti tote tha katalavis ti ennoo me to teleuteo).

    exis mia fayli antilipsi kai antimetopisi tis zois kai ayto eine fanero. opos faneri eine kai i faulotita ths gnomis poy exis gia tin psyxanalisi. aitia kai ereisma toutis tis faulotitas einai asfalos to oti exeis pari ton eauto sou poly sta sovara(ennoo k tin anagki na asxoloyntai oi allo mazi sou).

  13. psychia permalink
    26/09/2007 11:57

    Pera

    Από που κι ως που το ότι θέλω να νιώθω χρήσιμη και παραγωγική σημαίνει πως θέλω να ‘αναγνωριστώ’ από τον οποιονδήποτε άλλον; Δεν ήξερα πως το να έχεις ανάγκη να νιώθεις παραγωγικό ον συνεπάγεται με την τόσο ‘σοβαρή’ ψυχοπαθολογία της φαυλότητας που περιγράφεις. Ποιος θα ήταν ο υγιής λόγος για να θες να δουλέψεις;

    Τώρα την δεύτερη σου παράγραφο για να πω την αλήθεια δεν την κατάλαβα. Βασικά δεν κατάλαβα που τα βρήκες τόσα ‘φανερά’ σημεία. Την ψυχανάλυση την ανάφερα σε μία πρόταση, δεν ανάλυσα καμία γνώμη μου περί αυτής, ούτε και τους λόγους που θέλω να την κάνω. Γνώμη σου είναι φυσικά το τι είναι φανερό και τι όχι για το άτομό μου, όπως δική μου γνώμη είναι πως είναι φανερό πως βιάζεσαι να βγάλεις συμπεράσματα (οποιαδήποτε συμπεράσματα) χωρίς δικαιολογημένο υπόβαθρο.

  14. pera permalink
    26/09/2007 19:44

    ξερεις(αυτο ειναι σχημα λογου γιατι ουσιαστικα δεν ξερεις), καμμια φορα(αν όχι παντα) οι λεξεις λενε πιο πολλα απο όσα νομιζουμε, ή θελουμε να πούμε(πολες φορες και πι λιγα).
    εσυ νομιζεις οτι δεν λες την γνωμη σου για την ψυχαναλυση, ομως το ιδιο σου το κείμενο λεει περισσότερα από όσα νομιζεις.(ξερεις οτι η εισοδος σε μια διαδικασια ψυχαναλυσης μπορει να βασταξει πάνω απο 5 χρονια(το λιγοτερο), και μαλιστα υπαρχει η πιθανότητα να σε φερει σε σημειο χειροτερο απο ότι ήσουν προηγουμένως. ξερεις οτι δεν υπαρχει μια ψυχαναλυση αλλά πολλες ψυχαναλυσεις(εννοω ρευματα σκεψης και πρακτικες ασκησης των: εσυ “προφανως”(αυτο το προφανως δεν είναι αθωο οπως νομιζεις) έχεις στο μυαλο σου την ψυχαναλυτικη πρακτικη που θεραυπευτικος της σκοπός είναι η ενισχυση του εγω σε σχεση με το αυτο, πρακτικη(ετσι αλλοιωμενη απο τον σκοπο της) και σκοπος που σε άλλα ψυχαναλυτικα ρεύματα αντιμετωπιζεται το λιγοτερο ως ανέκδοτο).

    τα εκφερομενα του κειμενου σου σκιαγραφουν ως υποβαστάτη τους ενα “υποκειμενο” με φαυλη, και επιπολαια αντιληψη των πραγματων.
    ενα υποκειμενο που θελει να κανει ψυχαναλυση γιατι νομιζει οτι η ψυχαναλυση είναι αυτο που βλεπει να παρουσιαζεται στις χολυγουντιανιζουσες σαχλαμαρες(περιλαμβανω εδω και το γουντυ άλεν), ενω στην πραγματικότητα αγνοεί την σοβαροτητα του πράγματος.
    ενα υποκειμενο που έχει αναγκη απο ψυχαναλυτη και οχι ψυχαναλυση.

    (σημειωση: εγω δεν ειπα ότι η φαυλοτητα ενεχει στοιχεια ψυχοπαθολογιας. τωρα για την έννοια της “αναγνωρισης” απο τον άλλο(η έννοια ενεχει μιαν ειδικη σημασια που καμμια σχεση δεν έχει με ότι καταλαβες εσυ), μελετησε τις εργασιες του κοζεβ πανω στον χεγκελ, διαδικασια αμιγως παραγωγικη και χρήισιμη, που δυστυχώς πρεπει να την κανεις μονη σου στο σπιτι σου και στο δωματιο σου, μακρυα δηλαδη απο το βλεμμα κάποιου “άλλου”-εκτος βεβαια αν την κανεις σε δημοσια βιβλιοθηκη)

  15. pera permalink
    26/09/2007 19:47

    και κατι ασχετο(ίσως να είναι και το μόνο σχετικο): ξερει καποιος αν ξεκινησε να λειτουργει η δημοτικη βιβλιοθηκη λεμεσου.
    επισης που ακριβως βρισκεται η κεντρικη βιβλιοθηκη του τεπακ, και αν ξεκινησε να λειτουρσει?

  16. 27/09/2007 09:38

    Είναι φοβερό να ξέρεις και να μπορείς να καταλαβαίνεις τόσα πολλά για την υποφαινόμενη από μία λέξη και ένα κείμενο απόγνωσης. Ευχαριστώ για τη διαφώτιση. Ελπίζω να τελειώσει κάπου εδώ γιατί είναι κουραστικό να διαβάζω τα περί ψυχανάλυσης από έναν άνθρωπο που νομίζει πως μόνο αυτός τα γνωρίζει, και ακόμα πιο κουραστικό να διαβάζω περί εμού από έναν αυταρχικό που νομίζει πως τα κατάλαβε όλα. Κύλα το αμαξούι σου ως πάρα κάτω.

  17. pera permalink
    27/09/2007 13:53

    θα ημουν αστειος εως και ηλιθιος να υποστηριζω οτι αυτα τα πραγματα τα ξερω μονο εγώ(τουναντιον αν διαβασεις, οχι επιφανειακα, αυτα που εγραψα τις τελευταιες μερες θα δεις οτι εγω το μονο πραγμα που υποστηριξα ειναι οτι ετυχε να μαθω καποια στοιχειωδη πραγματα που σε σχεση με το σωμα της γνωσης που εχει συσσωρευθει στην ψυχαναλυση, ειναι μονο τα πελματα των ποδιων-αυτη η εικονα ειναι παλι ένοχη και καθολου αθώα-).
    και ετσι για να ξεχωρισουμε την ηρα απο το σταχυ, θα μπορουσες να μου πεις ετσι φιλικα τι ιδεα εχεις για την ψυχαναλυση? ετσι, φιλικα, αναφερε πεντε εξι ονοματα ψυχαναλυτων, με αναφορα και στη “συνεισφορα” τους στην ψυχαναλυση.
    (μου φαινεται οτι τα συμπερασματα που βγαζεις σε σχεση με αυτα που ειπα ειναι απορροια παραμορφωσης αυτών που είπα)

    και πάλι φιλικα θα ηθελα αν ειναι ευκολο να μου πεις τι καταλαβαινεις με την φραση που εγραψα: “ενα υποκειμενο που έχει αναγκη απο ψυχαναλυτη και οχι ψυχαναλυση”

  18. pera permalink
    27/09/2007 14:11

    την ήρα απο το σταρι ηθελα να πω

  19. psychia permalink
    27/09/2007 14:18

    Όχι ευχαριστώ, δεν θα υποβληθώ σε τεστ για να σου αποδείξω τι γνωρίζω και τι όχι. Θα μπορούσα σαν άσχετη με το θέμα που είμαι, να κάνω ένα google search και να περάσω το τεστ σου με άριστα. Δεν έχει σημασία τι έχεις διαβάσει καλέ μου αναγνώστη, σημασία έχει πως δεν ξέρεις ούτε πως, ούτε που να τα εφαρμόζεις, γι’αυτό πάψε να πουλάς πνεύμα. Όμορφα περίπλοκες λέξεις μπορούμε όλοι να χρησιμοποιήσουμε, δεν σημαίνει πως βγάζουν και νόημα.

    Απ’ότι κατάλαβες δεν γίνεται να συνεννοηθούμε, εσύ παραμορφώνεις ο,τι γράφω και μετά ισχυρίζεσαι πως το κάνω εγώ. Αφού δεν με πιάνεις και δε σε πιάνω, εγώ αποσύρομαι από αυτή τη ‘διαμάχη’ γιατί απεχθάνομαι οτιδήποτε δεν οδηγεί πουθενά και απλά υπάρχει για να πιάνει τόπο.

  20. pera permalink
    27/09/2007 14:59

    “ετσι ειναι αν ετσι νομιζεις”

    και γιατι νομιζεις οτι, απαιτειται κατι περισσοτερο απο την μεση ευφυια για να καταλαβει καποιος αν θα κανεις αναζητηση στο γκουκλ ή αν οντως χειριζεσαι ως γνωστης αυτα που λες.
    (εν προκειμενω αν ειχες εστω και ελαχιστη υπονοια για το τι παιζει στην ψυχαναλυση(εννοω κυριως τη λακανικη), θα χειριζοσουν τελειως διαφορετικα αυτα που γραφω, αλλα και θα ηταν διαφορετικο το πνευμα με το οποιο θα εγραφες γενικα).

    (σημ: εγω εχω την εντυπωση οτι σε επιασα μια χαρα. αφου να σκεφτεις οτι σκεφτομουνα μαζι με τις αμερικανιζουσες σαχλαμαρες και βιβλια οπως “το ντιβανι” και το “οταν εκλαψε ο Νιτσε”. ψες ειδα ότι ενα απο τα αγαπημενα σου μυθιστορηματα ειναι του Γιαλομπ)

  21. pera permalink
    28/09/2007 16:22

    γραφεις:”Όμορφα περίπλοκες λέξεις μπορούμε όλοι να χρησιμοποιήσουμε, δεν σημαίνει πως βγάζουν και νόημα”
    εγω οτι χρησιμοποιησα ειναι αυταποδεικτες προτασεις στο πεδιο της ψυχαναλυσης(λακανικιζουσας), αλλα και στο πεδιο των κοινωνικών επιστημων και μαλιστα στοιχειωδεις. δεν ειναι προιόν μια δικής μου “ιδιωτικης γλωσσας”, αλλα κοινοτοπες(με την έννοια του εκ των ον ουκ άνευ) προτασεις ενος πεδιου(κυρίως οσον αφορα αυτα για την ψυχανάλυση), που έχει την αξίωση να είναι και επιστημονικο. οποτε οι συνεπειες του λογου σου για το τι(τινος οι προτασεις εννοω) δεν βγαζει νοημα ειναι φανερες(ετσι για να μην κουραζω το “αδαες μυαλουδακι σου” αυτο που κατηγορεις ότι δεν βγαζει νόημα ειναι την ψυχαναλυση ή μαλλον οι συνεπειες κάποιων βασικών της παραδοχών).

    γραφεις:”Δεν έχει σημασία τι έχεις διαβάσει καλέ μου αναγνώστη, σημασία έχει πως δεν ξέρεις ούτε πως, ούτε που να τα εφαρμόζεις, γι’αυτό πάψε να πουλάς πνεύμα”

    ο ελεγχος ή η διαπιστωση αν κατι εφαρμόζεται σωστα ή όχι, προυποθέτει κυρίως μια συνολικη γνωση για το τι είναι αυτό, και πάλι μια συνολική γνώση για το πως αυτό εφαρμόζεται ιδανικά, ετσι ώστε να μπορεις να διάτυπώσεις τις παρεκλίσεις.
    διατελείς εκτός θέματος(επι του συγκεκριμένου τουλάχιστον), γιατί σε σενα, ο χωρος υποδοχής της υπαρξης της πιο πάνω προυπόθεσης “επιασε αζαγιές”.

    επισης αν νομιζεις ότι εγινε προσπαθεια εκ μέρος μου εφαρμογής οποιουδήποτε ρητου πράγματος, πλάνασαι πλάνην οικτρά. η μονη “ένοχη” για εφαρμογή(με το νόημα του ένοχη π.χ στην κατηγορια για φόνο), σε όλα αυτα ειναι η αποσπασματικά συστηματικη ειρωνεια που πολλές φορές εμφανίζεται εν μέσω ” “, και άλλες φορες κάτω απο την σοβαροφανεια τών λέξεων.

    και για το αν πουλάω πνευμα, ασφαλώς και πουλάω πνεύμα. δεν ειναι προφανες μόνο και μόνο απο το ότι γραφω “δημόσια”, εν τω “ρίγος” του να γινουν αυτα που γράφω θεατα από “άλλους”(ακόμα και αν δεν τα διαβάσει κανεις). εμφιλοχωρεί καπου πολυ βαθια αυτη η “επιθυμια αναγνώρισης”, απο τον άλλο αυτη η επιθυμια αναγνωρισης της ευστροφίας μου, του λεπτού μου χιούμορ, της ικανοτητας να πλαστικοποιώ τα γεγονότα της καθημερινότητας, να τα αφηγούμε σε μια νοηματικη συνεχεια με λογικη συνοχη ή φαντασια, να τα κωμικοποιώ, να τα λεκτικοποιώ με ιδιαιτερότητα με την δική μου ιδιαιτερότητα. Παντα στην προοπτική του βλέμματος του άλλου, γιατι όταν αυτη η προοπτικη απουσιάζει αυτη η ιδιαιτερότητα έχει μιαν άλλη ιδιαιτερότητα(δεν ειναι σάγηνεύουσα όσο η προηγούμενη).

    ακόμα και όταν ο άλλος χρησιμοποιεί όμορφες και περίπλοκες λεξεις που δεν βγαζουν νόημα, για να πουλήσει πνευμα, θα ήταν πιο εντιμο απο “μας”(απο αυτούς που βρισκονται απο την “καλη” πλευρα, απο αυτους που εχουν την συνταγή των όρων της πληρότητας του νοήματος για κάθε λεξη, για κάθε φραση ή κείμενο, απο αυτόυς δηλαδη που αγνοούν την στοιχειώδη “φυση” των “λόγων” της λογοτεχνίας, της ποίησης, της επιστήμης), να προσπαθουμε να δούμε τον λογο ως λόγο και όχι τον λογο ως σκοπιμότητα, ή μεσο, καποιας προσωπικής φιλοδοξιας κάποιου(ακομα και αν αυτη η φιλοδοξια υπάρχει).
    εντιμο θα ήταν να δειχνουμε την ανοησια αυτού του λογου μεσα στον ιδιο τον λογο, με το ιδιο του το υλικο, παρα να αποφεύγουμε να τον αντιμετωπισουμε ως τέτοιο.
    εντιμο θα ήταν εκει που ο παντογνωστης αναγνωστης αντικρύζει την προφανη ανοησια ενός λόγου, να αναρωτιέται αν όντως ειναι αυτο το κάτι μη νόημα, η αν τέλικα αυτο το μη νοημα διαβαζει την ιδια την αγνοια του παντογνωστη αναγνωστη.
    (υπαρχουν πολλά άλλα που θέλω να σχολιάσω, αλλα και πολλες αποριες, όπως για παραδειγμα το νοημα του “ομορφες λέξεις”. υπαρχουν ομορφες και άσχημες λέξεις? ασπουμε η λεξη κατσιαρίζω είναι ομορφη λεξη? η΄λέξη όμορφη είναι όμορφη λεξη?)

  22. pera permalink
    28/09/2007 16:24

    “εκ των ων ουκ άνευ” ηθελα να πω

  23. pera permalink
    30/09/2007 01:35

    ετσι και ο παντογνώστης αναγνώστης ειναι ακριβώς ο συστατικος ορος της διαπιστωσης της ανοησιας ενός λόγου. η μάλλον για να επιφερω μια αναδρομικα μόνιμη επιδιόρθωση, η αυταπάτη της παντογνωσιας του εκαστοτε αναγνώστη ειναι αυτή που με μιαν ξαφνικη κίνηση, με μιαν φυσιολογικότητα, διαβάζει την ανοησια μεσα σε ένα λόγο.

    ενας λόγος που οι προυποθέσεις αναγνωρισης του νοηματος του, βρίσκονται έξω απο το “πεδιο ορατότητας” των φυσιολογικές αναγνώσεις.

    γιατι όπως μας διδάσκει η ψυχανάλυση καθε λόγος(ακόμα και κάθε πράξη), είναι πλήρης νοήματος. ο φρόιντ υποδέχεται με μιαν άλλη ανάγνωση το εκ πρώτης όψεως ανόητο περιεχόμενο της γλώσσας του ονείρου, της γλώσσας του συμπτώματος. ο φροντ μας λέει ότι η γλωσσικη παραδρομή είναι ένας πλήρης νοήματος λόγος.

    ενας “διασημος” φιλόσοφος(το ονομα του δεν το αναφέρω σκόπιμα), μας λέει ότι η εποχη μας(αναφερεται στην δεκαετια του 60) διατρέχει τον κίνδυνο να εμφανισθει κάποτε στην ιστορια του ανθρώπινου πολιτισμου σημαδεμένη απο την πιο δραματικη και επίπονη δοκιμασια που υπάρχει, απο την ανακάλυψη και την εκμάθηση του νοήματος των απλούστερων ενεργειών της υπαρξης: βλέπω, ακούω, μιλάω, διαβάζω.

    εχετε την εντυπωση ότι η ποίηση δεν είναι συν των άλλων μια διαδικασία παραγωγής νοήματος μέσω της διασάλευσης των φυσιολογικών, συμβατικα καθορισμένων τροπων παραγωγής νοήματος, μια σκανδαλια, μια πρόκληση, ενα συμπτωμα, στα νωχελικα ματια του υπο την αυταπάτη της παντογνωσιας αναγνωστη(υπενθυνιζω την χρήση της μεταφορας, της μετωνυμίας, της ειρωνειας).
    ας αφήσουμε τον ποιητη να “μιλήσει”:

    “Έβλεπα όνειρο, είχα γεύση χρωματιστή, κόκκινη.

    Τρως μια ντομάτα, λέει τότενες η όραση.

    Κι όμως εγώ είχα γεύση χρωματιστή. Βέβαια,

    βέβαια, σκέφτηκα είμαι τώρα ο ανώτατος Νεκρός…”

    (απόσπασμα απο το “ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ” του Νικου Καρούζου)

  24. pera permalink
    30/09/2007 02:17

    και επειδη ο υπο την αυταπάτη της παντογνωσιας αναγνωστης, δεν έχει μόνο την αυτήν ιδιότητα, ευκολα (και ανιδιοτελώς) μπορει να ενδυθεί τον μανδυα του συγγραφεα(σκετο εδω), ή επι του συγκεκριμένου, του συντάκτη ποστ, και να μιλήσει ασπούμε π.χ για θέματα παιδείας συν τοις άλλοις. ε και εκει ασφαλώς μπορει να δει κάποιος, την οξυτητα και το βάθος της ανάλυσης, και την προσδιορισιμότητα των νοηματων της μη περιπλοκης γλώσσας.
    ένας λόγος που ασφαλώς οδηγεί παντου, και δεν αρκειται απλά στο να πιάνει τόπο.

    (ο μακαρίτης ο Μπουρντιε-ασχοληθηκε με την κοινωνιολογια της εκπαίδευσης-, αν δεν γινόταν μακαρίτης είναι βέβαιο ότι συνεπαρμενος από την βαθυτητα και την σαφήνεια του καινοφανους εννοιολογικού σου οπλοστασιου(θα διαπίστωνε ασφαλώς οτι οι έννοιες που χρησιμοποιείς εμπλεες ενός ιδιοτυπου επιστημολογικού φορτιου φερνουν μια τομη χωρις επιστροφη στην κοινωνιολογια της εκπαίδευσης), θα διαπιστωνε πως: ότι καινούργιο εχει να περιμενει κάποιος γενικα στην κοινωνιολογια θα έρθει απο τον συντακτη του συγκεκριμένου άρθρου. βεβαια σε πληροφορώ οτι ζει o Basil Bernstein.)

  25. 30/09/2007 03:54

    Comments 20-21-22-23-24…..pera βρέχει στην καραμανιά χιονίζει.
    Σαν να έχεις πιάσει μονότερμα την όλη φάση και μιλάς μόνος σου pera? Άμα έχεις τόσα να πείς γιατί δεν κάνεις ένα δικό σου blog?

  26. pera permalink
    30/09/2007 23:43

    ελειτούργησες σαν το εμπειρικο στοιχείο που επαληθευει ένα θεωρητικο(-υποθετικο) συλλογισμο.

    σου χρωσταω κατι σαν χάρη

  27. pera permalink
    02/10/2007 23:39

    γράφεις:”εσύ παραμορφώνεις ο,τι γράφω και μετά ισχυρίζεσαι πως το κάνω εγώ”

    “εγω” ως pera, δεν παραμόρφωσα τίποτα απο όσα εγραψες(τουλαχιστον ετσι νομιζω).

    μπορεις να μου υποδείξεις σε παρακαλω ποια σημεια σου παραμόρφωσα και πως?

    “εγω” ως pera ειπα ότι την ψυχαναλυση την κάνει κανείς απο αναγκαιότητα, και όχι απο βίτσιο.
    απο αναγκαιότητα σημαίνει ότι παρουσιάζω κάποια συμπτώματα που εμπιπτουν στην αρμοδιότητα της ψυχανάλυσης, που η παρουσια τους διαρυγνύει τον ψυχισμό μου.
    απο βίτσιο σημαινει ότι κάνω κατι επειδη μου αρέσει, με γοητεύει, και με συναρπάζει(όπως για παράδειγμα ένας μεγαλης διαρκειας περιπατος το βράδυ, οι μαθηματα χορού).
    (υπαρχουν βέβαια περιπτώσεις όπου το “βιτσιο”, είναι ένος είδους μετουσίωση κάποιου “ψυχικου τραύματος” πραγμα που εδώ δεν μας ενδιαφέρει).

  28. pera permalink
    03/10/2007 00:08

    έτσι που αν παρουσιάζω ενα τέτοιο συμπτωμα, λεω στ καθε pera: “μαλακισμεν χριζω αναγκαστικα ψυχαναλυσης, γιατι τουτο το συμπτωμα μου κάνει όταν εκδηλώνεται τον βιο αβίωτο. και άρα δεν θελω να κάνω ψυχαναλυση για να λέω ότι κάνω ψυχανάλυση , ή για να είμαι κάποιος που κανει ψυχανάλυση, ή για να έχω έναν ψυχαναλυτη να με ακούει(ναι μαλακ pera ξερω με ποσες συμβολικες σημασίες είναι επενδυμενη η μορφη του ψυχαναλυτη στις συγχρονες κοινωνιες, αλλά και αυτη του αναλυόμενου-μελλοντικα και εγωέ δηλαδη-).αρα όπως το έθεσες χρειαζομαι ψυχανάλυση και όχι ψυχαναλυτη”.

  29. pera permalink
    06/10/2007 18:49

    perι αυταρχικότητας:

    λέει κάπου η “χαρά μου”:”να διαβάζω περί εμού από έναν αυταρχικό που νομίζει πως τα κατάλαβε όλα”

    για να πω ότι η “χαρα μου” έχει φαύλη και επιφανειακη αντιληψη της ζωης, διαβασα αρκετα από τα ποστ της(αν και θα αρκούσε μοναχα αυτο για την παιδεια, ή ο τροπος με τον οποίο μετέχει τον εαυτο της σε κάποια κειμενα της-γιατι ασφαλώς υπάρχουν και κείμενα που δεν το κάνει, και κατα την άποψη μου εκει όντως έχει την δυναμη να βάλει την φαντασια του άλλου σε κίνηση ,και αναφερομαι κυρίως στο κείμενο σου για το “παίγνιο” μεταξυ γάτας και ποντικιου((τουλαχιστον την δικη μου την έβαλες σε κίνηση “χαρα μου”)-).

    και για να πώ και την αληθεια κάποια απο τα ποστ σου μιλανε απο μονα τους την επιφανειακότητα σου.

    αν για παραδειγμα πεσει στα χερια κάποιου ας πούμε κοινωνιολογου(που να γνωρίζει τις επιστημολογικες προυποθέσεις που θέτει ασπουμε το Ντυρχαιμιανο ή το Μαρξιανο “παράδειγμα”, ως των εκ των ων ουκ άνευ, όρων, όποιουδηποτε λόγου αξιώνει να μιλησει για κάποιο μερος του κοινωνικου με σοβαρότητα, όρων που καθορίζουν και αποτελούν σε τελικην αναλυση κριτήριο της ανταποκρισιμότητας του λόγου αυτού στο αντικείμενο που στοχεύει), το ποστ σου για την παιδεία(εκει που προσπαθείς δηλαδη να μιλησεις σοβαρα), θα ειχε ως αποτέλεσμα αρχικά να σχηματιστει στο πρόσωπο του ένας γέλωτας. εκ δευτέρου θα απορούσε πως είναι δυνατον να διατυπώνει την κατάρρευση της παιδειας, ένα άτομο που “ο λογος του είναι ασφαλώς προιόν μιας κατεστραμμένης παιδείας”.

    μήπως τελικα αυτός που νομιζει ότι τα κατάλαβε όλα “χαρα μου” είναι άλλος-η?

  30. pera permalink
    06/10/2007 19:07

    (αξιζει εδω να σημειώσω ότι ο δημοσιογραφικός λόγος(στο μεγαλυτερο του μέρος), είναι επιφανειακός, δηλαδη είναι ένας λόγος που μιλάει για όλα αλλα στην ουσια δεν μας λέει τίποτα. μια ματια σε εντυπα και τηλεορασεις αρκει για να πεισει τον καλόβολο κοινωνιολόγο μας)

    το πως μπορεί ένας/μια μη αυταρχικός/η να διατυπώνει χωρις καμμια περιστροφη ότι κάποιος/α άλλος/η είναι αυταρχικός/η, και αν αυτο συνιστα αυτο είδος αυταρχικότητας, είναι ένα ζητημα που βασανίζει τον καλόβολο κοινωνιολογο μας, και σκεφτεται να ρωτησει επ αυτού μια συναδελφο του ψυχαναλύτρια

  31. 07/10/2007 03:54

    pera…… http://www.blogspot.com –> Create your blog now!

  32. Αντώνυμος permalink
    07/10/2007 04:00

    Εγώ πάντως βλέπω την απόλυτη εφαρμογή του “pera βρέshει στην καραμανιά shιονίζει”

  33. pera permalink
    07/10/2007 15:29

    μπορεις ρε φιλε να πεις και το γιατι. ετσι με επιχειρήματα. να δικαιολογησης δηλαδη αυτο που λες.

  34. Αντώνυμος permalink
    07/10/2007 16:30

    Easy.
    Το ένα και μόνο επιχείρημα που χρειάζεται είναι ξεκάθαρο.Εδώ και 10 comments σερί,εκτός από μια παρέμβαση του fuegο κάπου στην μέση, μιλάς μόνος σου και στην ουσία επαν-αναλύεις αυτά που εσύ λες.Έχεις πολλά να πεις αυτό είναι σίγουρο,αλλά τι σου φταίει το μπλογκ αυτό και το κάνεις μονίμως και αδικαιολόγητα εδώ;Αφού μπορείς και συ ανέξοδα και εύκολα να κάνεις ένα δικό σου και να τα λες εκεί,χωρίς ούτε να πρήζεις κανένα ούτε να φαίνεται ότι you are just blubbering trying to show off.
    Εγώ θα μετονόμαζα το ποστ αυτό σε “κλασσικό πρήξιμο”.

  35. 12/10/2007 23:18

    ena 8a pw: spoudasame o,ti spoudasame, diavasame o,ti diavasame, pote 8a ma8oume? dioti to na anafereis 5-6, h sthn periptwsh tou pera 10-15 8ewries k 8ewrhtikous k na niw8eis oti eisai uber alles k na petasseis kiolas kanena stixo gia to mpoem ths upo8eshs k pou to tipote na prospa8eis na kameis 8ema den exei kanena apolutws ppoint! 8a sumfwnhsw me thn protash o pera na paei parapera k na kamei diko tou blog.

Πε μας ρε!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: