Skip to content

Στάτους Κβο

13/04/2007

Αναρρώνω από τα γεγονότα των τελευταίων ημερών.

 

Χτες το βράδυ έφυγε ο καλός μου που είχε έρθει να με επισκεφτεί για 11 μερούλες. Περάσαμε συνταραχτικά. Είχαμε και τα πολύ πάνω, και τα πολύ κάτω, σε εξαντλητικούς ρυθμούς. Και πάλι το μόνο που απέμεινε είναι η λατρεία. Πόσο όμορφη ζωή είναι αυτή μαζί του; Δεν βαριέμαι ποτέ, παρ’όλες τις δυσκολίες της.

 

Είμαι σχετικά καλά σήμερα, παρ’όλο που ξύπνησα μόνη μου, παρ’όλο που δεν τον χάιδεψα για καλημέρα, παρ’όλο που δεν εμφανίστηκε στο σαλόνι αγουροξυπνημένος και στον κόσμο του λίγη ώρα μετά που σηκώθηκα εγώ. Μάλλον επειδή τον ‘θρήνησα’ εκ των προτέρων. Άλλες φορές λιώνω στο κλάμα για μια-δυο μέρες (εκ των υστέρων). Δεν τους μπορώ τους αποχωρισμούς, τις απότομες αλλαγές. Μου παίρνει μερικές μέρες να συνηθίσω το νέο στάτους κβο.

 

(Αυτό μου το κόλλημα θα το αναλύσω μια άλλη στιγμή. Για την ώρα, με συνεπήρε το πάρα κάτω “άσχετο”)

 

Άσχετο, αλλά την ατάκα «στάτους κβο» την έμαθα λόγω δημοψηφίσματος. Θυμάστε το άγχος εκείνων των ημερών; Θυμάστε την ένταση, πόσο κοφτερή ήταν; Πόσο δύσκολο σου ήταν να αναπνεύσεις ώρες-ώρες; Θυμάστε τις ακρότητες, το ρίξιμο κάθε επιπέδου, την τρομοκρατία που μας βομβάρδιζε απ’όλες τις πλευρές; Αν «Όχι», τότε τι; Αν «Ναι», τότε τι; Μερικοί από σας θα θυμάστε και την μαύρη κατάθλιψη.

 

Τον Απρίλη του 2004, τα γενέθλια μου πέσανε Μεγάλο Σάββατο. Όλως παραδόξως, την ίδια εκείνη μέρα των γενεθλίων μου (που ήταν ήδη μαύρη – αντιλαμβάνεσαι), το ΑΚΕΛ θα ανακοίνωνε την γραμμή του κόμματος όσον αφορούσε το δημοψήφισμα.

 

Εγώ ανήκα στην μειοψηφία του λαού, τους φημισμένους «Νενέκους» για πολλούς λόγους, μα κυρίως για δύο: 1. Δεν ήταν τόσο σκατά πια το σχέδιο, και 2. Γνώριζα από πρώτο χέρι τα παρασκήνια των «συνομιλιών» (με τα οποία δεν θα ασχοληθώ), και το δούλεμα των Μου Μου Ε. Το πρώτο χέρι, είναι το κόμμα, το ΑΚΕΛ. Οι ρίζες μου στο κόμμα βλέπετε, ήρθαν κατ’όπιν καταγωγής. Η οικογένειά μου κι από τις δύο μεριές, άσχετες μεταξύ τους, κουμούνια ως το κόκαλο (Τότε που υπήρχαν κουμούνια. Πριν τα κάνουνε σαπούνια).

 

Από την ελληνική πλευρά, ο παππούς μου εξόριστος της Χούντας, πουλούσε ξυραφάκια στους λεπρούς για να βγάλει το ψωμί του. Η μάνα μου φώναζε «Κάτω ο Παπαδόπουλος, πάνω ο Παπανδρέου» και μετά τις έτρωγε από τη μάνα της. Δεν τους έφτανε το στίγμα του Παναγιωτοπουλέικου, είχε και την μικρή να τους κάνει βούκινο. Στα δεκαέξι της η μάνα μου, είπε στον πατέρα της, εν παρουσία του μεγαλύτερου της αδερφού, πως σκεφτόταν να αλλάξει το επίθετό της, γιατί «αλλιώς πως θα’βρισκε δουλειά;». Και τότε εισέπραξε ένα φλογερό χαστούκι, όχι από τον πατέρα της, αυτός κατανοούσε την ανησυχία της, αλλά από τον μεγαλύτερό της αδελφό, που μόλις είχε συμμετάσχει στα γεγονότα του Πολυτεχνείου, που έκανε φυλακή και έφαγε πολύ ξύλο και έβραζε το αίμα του. Οπότε έγινε Κνίτισσα, γιατί σ’αυτήν την ομάδα ανήκε κατ’όπιν παράδοσης και παθών της οικογένειάς της.

 

Φορούσε τα μπουφάν του αδερφού της του μεγάλου, που της ήταν 5 νούμερα μεγαλύτερα, και κάλυπτε με ευκολία τα βαμμένα, κόκκινα της νύχια από την ‘φιλελεύθερη’ διοίκηση της ΚΝΕ. Σ’αυτό το χάλι γνώρισε τον πατέρα μου. Ο οποίος ήταν σε παρόμοιο χάλι.

 

Από την Κυπριακή πλευρά, από τα βάθη του χρόνου, από την περίοδο 55-59, ενδυναμώθηκε η αριστερή συνείδηση της οικογένειας. Ο πατέρας μου, Προοδευτικάριος φοιτητής στην Αθήνα στα τέλη της δεκαετίας του 70, “με το μαλλί αφάνα και τα τζιν καμπάνα” (κλασσικός στίχος θα έπρεπε να ήταν αυτός), κολλούσε αφίσες και μοίραζε προκηρύξεις, μέχρι που τον μπουζουριάσανε κι αυτόν. Τα’φτιαξε με τη μάνα μου σε μια συναυλία του Ξυλούρη καθώς τρώγανε φιστίκια.Επιστρέφοντας στην Κύπρο, με την μάνα μου σε ρόλο γυναίκας της ζωής του, είχε μια μικρή θητεία σαν έμμισθος, και μια μακρά θητεία σαν ενεργό (μέχρι αηδίας) στέλεχος του κόμματος. Η μάνα μου μετατράπηκε από έποικος, σε υπήκοος, και όλοι ψηφίζανε ΑΚΕΛ, συναναστρεφόντουσαν με άλλα στελέχη του ΑΚΕΛ (που τώρα είναι μεγάλες μούρες), και ζούσανε με ήσυχες συνειδήσεις. Όλα αυτά τα καθημερινά πάρε δώσε με τον σύλλογο τελείωσαν όταν του έδωσα τελεσίδικο στα δώδεκά μου χρόνια: «Ή το κόμμα ή εγώ». Πάντα τον διεκδικούσα τον πατέρα μου. Βλέπετε, είμαι η κοράσα του.

 

Λίγες μέρες πριν εκείνης της 10ης Απριλίου, του Μεγάλου Σαββάτου, των μαύρων γενεθλίων, παρευρέθηκα σε συνεύρεση της τότε ΠΟΦΝΕ (Παγκύπρια Οργάνωση Φοιτητικών Οργανώσεων), τώρα ΠΟΦΕΝ. Σε αυτή την συνεύρεση η νεολαία του ΔΗΚΟ, Αναγέννηση, έβγαλε ανακοίνωση πως στηρίζει την ψήφο του «Όχι». Αντέδρασαν τα μέλη της νεολαίας του ΑΚΕΛ, Προοδευτικής, πως δεν άρμοζε ένα τέτοιο ζήτημα σε φοιτητική συνεύρεση. Αργότερα πήγαμε για φαγητό σε μια ταβέρνα στον Άη Αντώνη, όπου η θυγατέρα του Γ.Γ του κόμματος, του ΑΚΕΛ, έβγαζε φωτιές από τα αφτιά για την μη αναμενόμενη ανακοίνωση της Αναγέννησης, και υποστήριζε ενθέρμως την αντίθετη κατεύθυνση, του «Ναι». Όπως και η πλειοψηφία των παρευρισκόμενων που λαρτομουστατζιάζαμε.

 

Περνάνε οι μέρες, μπαίνουμε στην Μεγάλη Εβδομάδα με όλες τις έννοιες, μας χωρίζουν πλέον λιγότερο από 10 μέρες από το δημοψήφισμα. Όλα τα άλλα κόμματα έχουν ανακοινώσει τις θέσεις τους, βγαίνει και ο πρόεδρος ΜεγαλοΤεταρτιάτικα με το περίφημο διάγγελμα το οποίο θα διαρκούσε 20 λεπτά, και τελικά διάρκεσε κάτι ώρες, ούτε ο Κάστρο να ήταν, αλλά δε βαριέσαι, ποιός μετράει; Μας κλείνει το μάτι συνωμοτικά στο τέλος τάχα συγκινημένος (όλα κι όλα, ξεχωρίζουμε τους σκύλους από τους κροκοδείλους), και όλοι αναμένουμε την τελική απόφαση του ΑΚΕΛ, το Μεγάλο Σάββατο.

 

Μέσα στις μέρες της αναμονής, μεσολαβούν κάτι κυκλοθυμικά παρασκήνια, μεταξύ άλλων ο Γ.Γ να σκίζει πανιά και να ωρύεται λόγω του «άλλα μας εδείξαν, κι άλλα μας εμπήξαν», επισκέπτεται τον πρόεδρο που παραθέριζε στην Πάφο την Μεγάλη Παρασκευή «για να του την πει», και μετά γίνεται το παράδοξο: Βγαίνει ΜεγαλοΣαββατιάτικα και μας λέει πως «το κόμμα λέει Όχι με όρους», ή αλλιώς «η εύκολη λύση προς αποφυγή του χασίματος της καρέκλας, σε όμορφο περιτύλιγμα». Πήγε για μαλλί και βγήκε κουρεμένος. Ο πανέξυπνος μας πρόεδρος (αυτό θα το παραδέχομαι ώσπου ζω), του έβαλε τα δυο του πόδια σε ένα παπούτσι. Μου έβαλε το μαχαίρι στην καρδιά. Μαύρα γενέθλια και πάλι. Για άλλο λόγο αυτή τη φορά. Με εκδικείσαι που γεννήθηκα Μεγάλε; Σε εκδικούμαι που επιμένω να ζω!

 

Το σοκ ήταν ακόμα νωπό, όταν χτύπησε το τηλέφωνο λίγες μέρες αργότερα. Ήταν η θυγατέρα του Γ.Γ. Ήθελε να βεβαιωθεί πως ακολουθώ την γραμμή του κόμματος και πως θα ψήφιζα «Όχι». Ε «Όχι» λοιπόν! Κοίτα θράσος και δούλεμα! Κοίτα ντροπή και αίσχος! Αυτά είναι τα ιδανικά και οι σταθερές θέσεις και αξίες που μας φλομώνατε τα μυαλά από τότε που σας θυμάται ο πρώτος σας ψηφοφόρος; Με ένα φλουπ τα παίρνει ο απόπατος;

 

Από τότε υποσχέθηκα στον εαυτό μου πως επειδή είμαι αριστερή και όχι ερμαφρόδιτη, δεν θα ξαναψηφίσω ΑΚΕΛ. Ως κι ο μαύρος, ο σκύλος, ο Νικολάκης (αυτός ντε, που πετάει τασάκια) μου φαινόταν πιο άξιος της μελλοντικής μου ψήφου. Οφείλω να ομολογήσω πως πήρα ένα Valium και μου πέρασε αυτή η σκέψη. Από τότε νιώθω ελεύθερη και θαυμάζω τον Μακάριο Δρουσιώτη, τον Michael Moore της Κύπρου, που μας βάζει γυαλιά ανελλιπώς.

 

Δεν με ενόχλησε το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος. Ήταν αναμενόμενο μετά από την βιαστική παραπληροφόρηση και το βασικό ένστικτο του μέσου Κύπριου: Το βόλεμα και ο φανατισμός. Δεν τα βάζω με τον κόσμο. Μέσα του είναι απαίδευτος και καλός, και εμπιστεύεται αυτούς που ακολουθεί πιστά για χρόνια.

 

Με ενόχλησε που εδώ και τρία χρόνια εξακολουθώ να είμαι ανένταχτη. Που κανείς απ’αυτούς που μας φλόμωναν για δεκαετίες με όμορφα ιδανικά δεν έκανε ούτε μισό βήμα για μια κάποια λύση. «Με όρους». Μάλιστα. Πουν’το και διεκδικήσατε τους «όρους»; Έχουν περάσει τρία χρόνια!

 

Με ενόχλησε γιατί το είχα προβλέψει: Αν «Όχι», μετά αδράνεια. Αν «Ναι», μετά, τουλάχιστον ελπίδα. Έχω ανάγκη να ελπίζω για κάτι καλύτερο. Η διχοτόμηση μπορεί πια να έχει εδραιωθεί μέσα στο μυαλό του μέσου Κύπριου, και όχι μόνο να μην τον ενοχλεί, αλλά να την γουστάρει στα κρυφά ή και στα φανερά. Εμένα, που πρόσφυγας δεν είμαι μια που δεν υπήρχα ούτε σαν ιδέα τότε, που περιουσίες να διεκδικήσω δεν έχω, που πέρασαν πάνω από δύο δεκαετίες ζωής να επισκεφτώ την μυστριά μου, βόρια πατρίδα, μου φαίνεται αισχρό και παθολογικό, και με πληγώνει το αποτέλεσμα του «σου τζει, γιω δα». Είμαι ειρηνόφιλη, πως να το κάνουμε, μου αρέσει η ήρεμη συμβίωση, και την θεωρώ κατόρθωμα. Ρεαλιστικά όμως, τι κατορθώσαμε σαν λαός εώς τώρα; Ότι χτίζουμε από την μια, το διαλύουμε από την άλλη. Προοδεύουμε επιφανειακά, ενώ στη βάση έχουμε σαπίσει. Σαν τον Πύργο της Βαβέλ ένα πράμα.

 

Όσο για τις επόμενες προεδρικές… Νιώθω αισιόδοξη πως δεν θα βρίσκομαι στην Κύπρο να βιώσω την επανεκλογή της τριμερούς (που ουσιαστικά διμερούς είναι μια που την ΕΔΕΚ κανείς δεν την υπολογίζει), αλλά θα βρίσκομαι μόνιμα σε μια άλλη χώρα, μια χώρα που δεν καταρρέει. Μια χώρα με σταθερές Καρέκλες. Πολύ λυπάμαι που νιώθω έτσι, γιατί την αγαπάω πολύ την Κύπρο. Δεν θέλω να νιώθω έτσι, θέλω να θέλω να είμαι εκεί. Είναι το σπίτι μου, είναι οι ρίζες μου, είμαι δεμένη και θέλω το καλό της. Όμως δεν μπορώ να συνυπάρξω μαζί της. Μπορεί να είμαι ακόμα θυμωμένη και απογοητευμένη, μπορεί και κάποτε να μου περάσει. Μπορεί να επιστρέψω ή μπορεί να καταλήξω στο «μακριά κι αγαπημένοι». Ένα είναι το σίγουρο. Αυτή τη φορά, θα κοιτάξω μόνο την πάρτη μου και ό,τι την συνοδεύει. Fool me once… you know the drill.

 

Μάνα είσαι εσύ, που διώχνεις τα παιδιά σου;

 

18 Comments leave one →
  1. 13/04/2007 19:32

    δεν θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο, λέξη προς λέξη.
    εκεινο το “επειδή είμαι αριστερή και όχι ερμαφρόδιτη, δεν θα ξαναψηφίσω ΑΚΕΛ”, τι να σου πω ρε παιδί μου… μπράβο.

  2. vasilis permalink
    13/04/2007 19:47

    Kaneis den mporei na se katigorhsei gia tis prosopikes sou apopseis … kaneis den mporei na sou epivalei ti tha kaneis … kaneis den mporei na ekmetallevete ta politika sou ideodh kai pisteuw pros sumferon tou ….

    Den mporeis omws na amfisvitas thn afthentikothta twn prosopikwn apofasewn twn aplwn suntrofwn sou kai na thewreis paidariodh thn stash tous sto synedriio tou kommatos alla kai ths zwhs tous …mono kai mono epidei htan antitheth ap thn dikh sou. Me auth sou thn skepsh thigeis poly kosmo metaksy autwn ki thn dikh mou prosopikh stash ,pou pws na to kanoume? … tsakwthika me ton patera mou giati egw aneksarthtos theshs tha elega OXI …gia tous dikous mou logous kai gia thn dikh mou antilipsh peri tou thematos. …pios mporei na mou pei oti h dikh sou ektimhsh twn pragmatwn einai swsth kai h dikh mou oxi? H to antitheto? Auto tha to diksei o xronos, …ki akoma perase poly ligos xronos gia na mporeis me veveothta na krineis.

    Tha mporousa ki egw na pw oti to AKEL htan to mono komma pou afouggrastike kai akolouthise thn vash tou kommatos tou opws diamorfothike sto anotato armodio organo tou …diladi to pagkyprio synedrio twn melwn tou. …tha mporousa ki egw na sou pw diafora peri ths stashs twn allwn kommatwn pou eipan NAI kai twra pou konteuoun proedrikes fernoun ta panw katw gia na proselkisoun ksana tous opadous tous, dixnontas mas peritrana oti telhka to OXI den eiani kai toso asxhmo …. h gia thn mexri twra stash ths TK hgesias apo to dimopsifisma kai meta me to apokorifoma? …Thn simaioula pou anavosvhnei kathe vradi san xristougenniathko dentro ston Pentadaktylo , fwtagoghmenh apo to reuma to opio emeis dwrean parexoume gia hlektrodwthsh perioxwn ths vorias pleuras …. etsi gia na mas thymizoun oti autoi theloun epanenwsh ki emeis oxi … H episeis thn ypoxreotikh parousia TK stis iatrikes yphresias tou kratous, DWREAN kai me PROTEREOTHTA …alla h konkardes me ths shmaia tou PSEYDOKRATOUS panta sto petto …gia na mou thymizoun oti eimai YPOXREWS na tous eksiphrethsw me xamogelo giati an den to kanw tha katigorithw oti kanw diakriseis…(den lew auto den ginete panta kai h alitheia einai oti dimiourghsa polles filikes sxeseis logo ths douleias mou me pollous TK) … alla einai gegonos oti auto pou sou eipa pio panw usxiei kai tha to deis mwlis ertheis na doulepseis se nosokwmeio ths Kyprou. Auta oso epanaproseggisths kai na eimai den ta xoneuw …FTEW???

  3. psychia permalink
    13/04/2007 20:35

    @Krotkaya
    Αποφάσισα εξ’αρχής να είμαι όσο το δυνατόν λιγότερο κουμπωμένη στην έκφρασή μου στο μπλογκ. Από τη μία αυτό προσφέρει ελευθερία, από την άλλη σε κάνει να εκτίθεσαι. Αυτό κάποιους τους προσβάλει και κάποιοι το συμμερίζονται. Όταν ακόμα συμφωνούν και οι απόψεις μας, είναι ανακουφιστικό! Να’σαι καλά.

    @Vasilis
    Γιατί θεωρείς πως σε θίγω και σένα και όσους μοιράζονται τις απόψεις σου; Ίσα ίσα κανένα πρόβλημα δεν έχω με αυτές. Εσύ διαφέρεις από τους απλούς συντρόφους μου στο συνέδριο του κόμματος, διότι αποφάσισες από την αρχή να ψηφίσεις “Όχι”, δεν έλεγες “Ναι” μέχρι την Μεγάλη Παρασκευή, και το Μεγάλο Σάββατο γύρισες 180 μοίρες!

    Η άποψη μου σωστή ή λανθασμένη (δεν είναι αυτό το ζήτημα), είναι αυτή που με αντιπροσωπεύει. Ίσως έχεις εσύ πρόβλημα με την άποψη μου και γι’αυτό μου επιτίθεσαι. Εγώ στους μόνους που επιτέθηκα ήταν σε αυτούς που κινούν τα ινία (κυρίως το ΑΚΕΛ), που κατά τη γνώμη μου και την εμπειρία μου, τα κάνανε σκατά να το πω ευγενικά, και πολύς κόσμος (όχι όλος!) τους ακολούθησε τυφλά. Δεν φαντάζομαι να διαφωνείς με τον όρο κομματόσκυλο και την έντονη συχνότητά του. Και δεν νομίζω πως τρία χρόνια αδράνειας είναι σύντομο χρονικό διάστημα για να βγάλω οποιαδήποτε συμπεράσματα. Αν νομίζεις πως αυτά αντικατοπτρίζονται επάνω σου, και σε οποιονδήποτε άλλο απλό πολίτη, αυτό είναι δικό σου λανθασμένο συμπέρασμα, και συγγνώμη για την παρεξήγηση.

    Δεν είχα ανάγκη να σχολιάσω άλλα κόμματα, μόνο αυτό που ένιωθα ‘δικό μου’. Κατά τ’άλλα θεωρώ τους προβληματισμούς σου περί ρεύματος και προτεραιότητας εξυπηρέτησης των Τ/Κ δευτερεύοντες.

  4. 14/04/2007 03:06

    Καλά ρε Ψυχία μου… έπρεπε να έρτει το δημοψήφισμα για να πάρεις χαπάρι; Το 89 με την περίφημη “φράξια” (5-10 καημένοι που έκαμαν το λάθος να ασκήσουν κριτική στην ηγεσία του ΑΚΕΛ για τις τότε χαμένες ευκαιρίες στο Κυπριακό, το ρεζίλι με το “μίνιμουμ” και τις ανύπαρκτες γκλασνοστ & περεστρόικα… ψάξε το)… δεν το είχες υπόψη σου; Για τους ανθρώπους που κατάστρεψε το “κόμμα” τις ζωές τους δεν άκουσες ποτές;

    Για το πως συμπεριφέρτηκαν στις οικογένειες Ζιαρτίδη, Μιχαηλίδη, Φάντη, Καννάουρου, κλπ.; Για τις συκοφαντίες και τις παρεμβάσεις σε θέματα της προσωπικής τους ζωής; Για την οικονομική / επαγγελματική τους εξόντωση;

    Για τα άτομα που πήγαν “εκπαίδευση” στη Σοβιετική Ένωση και δεν γύρισαν πίσω μήπως; Ούτε; (Αυτό είναι παλιό, σε δικαιολογώ… αλλά ο Δρουσιώτης κάποτε πρέπει να γράψει και για αυτά, όχι μόνο για τα κακκά της Δεξιάς). Για τον τρόπο λειτουργίας της Επαγρύπνησης;

    Για τα χρήματα των εργατικών ταμείων της ΠΕΟ, τίποτα; Για το τρόπο διαχείρισης των κεφαλαίων που “διέφυγαν” από το ανατολικό μπλοκ (δες το ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ συνέδριο κομμουνιστικών κομμάτων που έγινε στην Κύπρο, όχι το πρόσφατο); (Για να καταλάβεις επιτέλους τι εστί τΑΣΣΟΣ)

    Άχ ρε Ψυχία μου… Την πιο σωστή κουβέντα είπεν την ο μακαρίτης ο γέρος μου όταν τον ρώτησα “καλά, γιατί δεν αντιδράσατε για το Α ή το Β τόσα χρόνια”; Είπε, “είμασταν νεαροί φοιτητές, πιστεύαμε, είμασταν ιδεολόγοι… και βλάκες”.

    Αχχχχχ….

  5. 14/04/2007 08:39

    Xronia Polla🙂

    Simerizome ta sinesthimata su gia thn katastash sthn kypro… mono me ena thavma mporume na sothume.

    Ke epitelus afu thelun kapioi tin dixotomish as thn diapragmateutun, oxi tipot’ allo alla gia na parume ke kana edafos piso (ean to thelume ki auto, diladi).

    Filia apo Athina🙂

  6. psychia permalink
    14/04/2007 10:55

    Αγρινό μου… απ’όλα όσα είπες.. σχεδόν τίποτα. Κυρίως γιατί στη δεκαετία του 80 ζούσα εκτός Κύπρου, στη Σαουδική Αραβία, μια χώρα όπου η ενημέρωση ουσιαστικά απαγορευόταν, και ήμουν και νιάνιαρο (βλ. κάτω των 10 ετών). Το καλό είναι πως τουλάχιστον μια άλφα πρέφα την πήρα πλέον και δεν κοιμάμαι τον ύπνο του δικαίου, έστω κι αν δεν είμαι ενημερωμένη για όλα αυτά τα αίσχη που περιγράφεις, αλλά για άλλα, πιο πρόσφατα (όχι απλά αυτές τις οδοντόκρεμες που αναφέρω). Ο καθένας ‘αντιδρά’ βάση της εποχής του.

    @ΜηΧειρότερα
    Το θέμα της διαπραγμάτευσης σε οποιοδήποτε Κυπριακό ζήτημα, μου φαίνεται από χλωμό εώς κίτρινο.
    Φιλιά!

  7. vasilis permalink
    14/04/2007 17:48

    den eixa stoxo na epitethw stis dikes sou h allwn apopseis …apla na pw thn dikh mou apopsh peri tou thematos.
    Ta tria xronia pou perasan egw den ta thewrw katholou adranh … Analoghsou me ti pieseis kai ti metra irthame antimetopoi meta to dimopsifisma … kai ti agwnas egine gia na prospathisoume na ta apofygoume. Opws kai na xei den kaname tipota parapano apo auto pou diethnos mas zhtithike …na poume ena NAI h ena OXI se ena sxedio pou epireazei thn tyxh mas … Giati diladi na prepei na anatrapoun ekatontades apofaseis tou OHE mesa se mia nyxta oi opies den efarmostikan outos h allos pote xwris kaneis na niazete… gia na timwrithoume emeis oi mikroi kai kaymenoi ??? ..pou tolmhsame na poume oxi?… Den eimaste yperdynamh kai oi dynameis mas einai periorismenes oti mporoume kanoume …

    Episeis varethika na akouw oti gia ola fteei to AKEL … toso kako diladi ekane to AKEL sthn Kypro? toso kako ekane sta paidia tou? …Symfonw oti den einai ola kala kai agia … ta eida ki egw oso mporesa apo konta kai makria … alla telos panton ola kaka einai ekei mesa? Pote den ekane ENA kalo? … giati toso misos??

  8. 14/04/2007 19:19

    Βασίλη,
    μπήκα στον πειρασμό να σχολιάσω αυτά που λες βασισμένος στην δική μου εμπειρία.

    Μεγαλωσα με το “οι Τουρκοι της Κύπρου δεν είναι εχθροί μας, οι Τουρκοι της Κύπρου είναι αδελφοί μας” Σήμερα ακούω ακελικούς να δυσανασχετούν για το ρεύμα και την ιατρική περίθαλψη.
    Για κάθε μια επαναπροσεγγιστική δήλωση που ακούω από στελέχη του ΑΚΕΛ ακούω και 10 δηλητηριασμένες και διχαστικές.
    Ακούω τον Χριστόφια να καταγγέλλει την προσπάθεια φίμωσης του Π. Χρυσάνθου σχετικά με την ταινία Ακάμας (για τη περιβόητη σκηνή με την δολοφονία από μελη της ΕΟΚΑ κάποιου αθώου αριστερού) και όχι μόνο να μην ξεσκεπάζει τον Τάσσο (ενα, ισως τον σημαντικότερο, από τους ηθικούς αυτουργούς των δολοφονιων αριστερών)τον εκλέγει και θα τον ξαναυποστηρίξει στη προεδρία.
    Δεν φταίει για όλα τα κακά του τόπου το ΑΚΕΛ. Όμως η ιστορία έχει ήδη γράψει ότι χέρι χέρι με το πιο εθνικιστικό κομμάτι της κοινωνίας απόρριψαν το τελευταίο σχέδιο που μας έβαλαν μπροστά μας οι ξένοι. Εκτοτε όποιαδήποτε αναφορά σε πιθανότητα πρωτοβουλίας προκαλεί στη τριμερή αλλεργία. ΔΕΝ χρειάζομαι περισσότερο από τρία χρόνια για να το δω αυτό.

    Βασίλη ο αγώνας της ηγεσίας του ΑΚΕΛ σήμερα είναι για να εξακολουθήσει να έχει προσβαση στην εξουσία και ΌΧΙ για λύση του κυπριακού. Κάνε μια βόλτα στη Καρπασία και στα βόρεια παράλια της πατρίδας μας να δείς την ανάπτυξη, μίλα με Τ/Κ και προσπάθα να ακούσεις τη κραυγή αγωνίας για το ότι μόνο μια μικρή μειοψηφία από τους νέους Τ/Κ γυρίζουν στο τόπο τους. Βεβαίως αντικαθιστούνται από υπεραριθμους εποικους. Και μετά μου λές για δίκαιη λύση. Με ποιον θα συζητάμε για να την βρούμε όταν στην λεγόμενη κυβέρνηση οι Τ/Κ θα είναι μειοψηφία.

    Για μένα η μοναδική κίνηση που θα μπορούσε να σώσει ότι απόμεινε από την αξιοπρέπεια του ΑΚΕΛ είναι η καταγγελία της εν πολλές αμαρτίες περιπεσούσης τριμερούς και η υποστήριξη αριστερού υποψηφιου και η επανατοποθέτηση του κυπριακού σε μη απορριπτική βάση.

    Νάσαι καλά

  9. themanbehindthewall permalink
    15/04/2007 09:57

    με αφορμή αυτο το πόστ για την μουσική σκηνή στη κύπρο τα τελευτέα χρόνια θα θελα να πω 2-3 κουβέντες.

    κοιτάξετε έχουμε επιρροές τα τελευτέα χρόνια απο αμερικάνικους ήχους που αν το ψάξουμε λίγο θα δουμε πως έχουν και το ρεμπέλικο στύλ των System of a Down (που έχουν καταβολές απο την αδικημένη Αρμενία- ένα κοινο στοιχίο μαζι μας) αλλά και το όραμα των Red Hot Chilly Peppers για να γείνουν οι καλύτεροι στο κόσμο. θα ξεφύγω λίγο απο το θέμα για να βαλω ένα παράδειγμα ποδοσφαιρίκο. Στον ποδοσφαιρικό χάρτη εμφανίστηκαν κομήτες τύπου Ροναλτίνιο, Αμπραάμοβιτς( απο μίζερες και πάλι κοινωνίες) αλλά και ανθρωποι σάν τον Φλορντίνο Πέρες που με μοναδικό μέσο το χρήμα κατάφερε να διαλύσει μία ποδοσφαιρική Αμερική-υπερδύναμη- . χέρομαι όταν βλέπω ομάδες σάν την Μίλαν ( του ποδοσφαιρικού Hu Jintao, άν και φέρνει αρκετά σε Τόνυ Μπλέρ και Κοντολίζα Ραϊς) να βασίζουν σε σχέδιο και μεθοδικότιτα την κυριαρχία του)

    θέλω να καταλήξω στο ότι τα μεγάλα αυτά μουσικά σχήματα που υπάρχουν τα τελευτέα χρόνια πρέπει να ψάξουν επιροές απο αλλού, ναι έπαψαν να βλέπουν μονίμος προς ελλάδα μεριά ( τη έχει να μας δώσει η ελληνική μουσική σκηνή περισότερο απο ένα Κατέλη και μια βέρα Λάμπρου) Ακουσματα απο το Βέλγιο ισως, απο τη Σκανδιναβία νομιζω πως έχουν να εμπλουτίσουν αρκετα τα μουσικά μας δρώμενα

    P.S επιαμε διαβάθμιση παλε… ατε ρε Hammers γμτ!

  10. 15/04/2007 12:36

    @TheManBehindTheWall

    What?

  11. 17/04/2007 14:25

    Και ο Μακάριος Δρουσιώτης και ο Michael Moore έχουν ξεκάθαρες ατζέντες και η προκατάληψη δίνει και παίρνει. Σου λένε αυτά που θέλεις να ακούσεις ώστε να νιώθεις ότι σε πνίγει το δίκαιο σου.

    Συμφωνώ ότι κάτι πρέπει να γίνει με το κυπριακό αλλά ακομά να με πείσει κάποιος ότι α) το τόπι βρίσκεται αποκλειστικά στο γήπεδο μας β) ότι όντως μπορούμε να συνυπάρξουμε ειρηνικά με τους Τουρκοκύπριους γ) ότι υπάρχει σχέδιο κοινής αποδοχής το οποίο θα το δεκτούν και οι δυο πλευρές.

  12. vasilis permalink
    17/04/2007 20:22

    Aderfe mou themanbehindthewall , den milhsa gia olous tous TK ,eipa episeis oti exw dimiourghsei filies me pollous ap autous … Auto pou anakalypsa stis periplanhseis mou sthn panemorfh voria pleura tou nisou mas einai oti ki autoi opws kai oi plistoi apo mas …TIS LIRES POU THA ERTHOUN SE UPOTITHEMENH LYSH skeftonte kai to ti mellei gensthe me tis periousies pou kakos h kalos apekthsan kai exoun tosa xronia logo ths katastashs.
    Twra oso afora thn trimerh ….
    Gnwmh mou einai oti h trimerh pou psifhsame oloi mas den exei apexei katholou apo thn trimerh pou exoume twra oso afora theseis sto Kyrpiako. To idio isxuei kai gia tis theseis tou DHSY kai tou tote proedrou Kliridi.
    An thymithoume ta synthimata kai tis apopseis pou epikratousan sto thema auto proeklogika …tha diapistosoume oti …
    1. To sxedio htan hdh gnwsto panw-katw afou sto idio to sxedio uphrxan theseis oi opies syzhtithikan apo thn tote EK kai TK hgesia. Den irthe o Anan se mia nykta kai ekopse ki erapse.
    2. Apo tote akomh to DHSY, upostirize ton Kliridi esto kai gia eksi mhnes proedria … apla gia na kataferei na teleiwsei thn douleia thn opia arxhse …diladi thn efarmogh tou sxediou telhka . Kati pou h trimerh den ithele … logika kai osoi thn psifhsan.
    3.Ta synthimata peri allaghs … aforousan kai thn allagh sthn politikh apopsh peri tou ethnikou mas thematos … kata synepeia apomakrinsh tou Kliridi apo thn eksousia kai apomakrinsh h ananewsei twn thesewn sto sxedio lyshs to opio eprokhto na protathei

    …. epomenos gia mena den uphrkse kamia apoklish tou AKEL kai ths trimerous apo tis theseis tous oso afora to ethniko kai to syggekrimeno sxedio …
    Kathara kai ksastera ,proeklogika, oi thesh tis trimerous htan h diaforopioish tou sygkekrimenou sxediou.
    Opws alloste kai tou DYSH h apodoxh tou ….

    H mh apodoxh enos sxediou den simenei mh apodoxh lyshs, h mh apodoxh ths koinhs patridas metaksy TK kai EK … Alla opws kai oi akrodeksioi ,polloi epanaproseggistes kanoun ena MEGALO gia mena lathos. Vlepoun ta pragmata synaisthimatika … diladi h men niazonte an h Kypros einai Ellinikh, kai oi de an eimaste aderfia me tous TK… Egw protimw na vlepw ta pragmata praktika, den me endiaferei an eimai ellhnas h tourkos, anthrwpoi autoi anthrwpoi ki emeis me tis kathimerines mas anagkes, me tis oikogeneies mas ktlp …me endiaferei AN ONTOS MPORW NA ZHSW HREMA, EIRINHKA KAI NA EYIMERISW STON TOPO POU GENNITHIKA KAI EXW SAN PATRIDA ANEKSARTHTOS ETHNIKOTHTAS DIKHS MOU H TOU GIETONA MOU…KATW APO TIS SYNTHIKES KAI KANONES POU MOU EPIVALOUN (afou dialeksan na mou epivaloun)… opotan afou me rwthsan , eipa ki egw thn gnwmh mou.

  13. 18/04/2007 11:45

    Αυτό κατάλαβες σαν θέμα Βασίλη; Και επιμένεις να πλέκεις εγκώμια για την “τριμερή”;

    Κούνια που σας κούναγε… Κοντεύουν οι προεδρικές και βγήκε πάλι η ντιρεκτίβα να πνίξετε όποια φωνή λέει πράματα που δεν σας αρέσουν. Ε, λοιπόν, πάρτε το χαπάρι… είναι αρκετός ο κόσμος που προτμά να του κοπεί το χέρι, το πόδι και όποιον άλλο άκρο παρά να ψηφίσει τΑΣΣΟ… και εγω -εγγονος βουλευτη του ΑΚΕΛ -σου δηλώνω: ΚΑΣΟΥΛΙΔΗΣ ΚΑΣΟΥΛΙΔΗΣ ΚΑΣΟΥΛΙΔΗΣ … αν γινόταν να ρίξω 3 ψήφους θα το έκαμνα…

    Αει στο καλό με τα φερέφωνα πλεον.

  14. vasilis permalink
    18/04/2007 18:16

    …egw file , auto pou den katalavenw …mia kai opws les to thema einai akrivws auto … einai pws kai psifisate oloi Tasso.
    Me sugxwreis alla oso afora ethniko thema auta pou mas anaggilan prin auta akrivws ekanan. Afou to kserate apo prin ,kai den to thelate, giati ton psifisate?
    Opws episeis, den katalava giati oi synagermikoi mou filoi upostiriksan ton Kliridh men, alla esxizan pania otan tous milhsan gia to sxedio. O athrwpos afou to eipe kathara … psifiste me na to lysw kai na fugw … Giati ton psifhsan?

    Mhpws prepei na lamvanei o kosmos pio sovara thn psifo tou up opsh?
    Mhpws prepei na psifizoume oxi me thn kardia alla me to kefali?

    Egw den goustara ton Tasso gia thn istoria tou, o anthrwpos htan fonias twn aristerwn … alla logika den ithela na dw to DHSY ..na mas emplekei se ena sxadio to opio thewrousa lathos ws exei….egw gia auto ton psifhsa …Episis den goustarw na ton dw proedro ksana oxi giati me apogoiteuse alla giati pisteuw pws san AKEL exoume isaksia stelexh na analavoun proedria …

    Den me endiaferei an o opiosdhpote psifhsei oti goustarei … apla me endiaferei autos pou psifizei na exei ena LOGIKO logo na psifhsei auton pou psifise ki oxi SYNESTHIMATIKO …

    px… psifizw AKEL epidei etsi psifizan oi goneis mou kai gia na mhn bgei deksios sthn eksousia
    ….den psifizw AKEL epidei upostirikse oxi sto Anan kai katevase upopsifio ton Taso.
    ..psifizw DHSY epidei oi AKELISTES einai prodotes …

    Auta gia emena einai synesthimatismoi ki enas psifos petamonos…

  15. 19/04/2007 01:49

    Ήξερα ότι θα το παιρνες στο “ψήφος πετάμενος¨.

    Δεν υπήρξα ΑΚΕΛ-ικός ο ίδιος και -Κασουλίδης- βεβαίως δεν ψήφισα τΑΣΣΟ (είπαμε, είμαι αλκοολικός, πελλός τζιαι τσας ηλίθιος, όι απελπισμένος… όι ακόμα). Τότε σκεφτόμουν -Κασουλίδης- να ψηφίσω το Γέρο μα μόλις οίδα το κόλπο με τον Μαρκίδη εκατάλαβα το χαττά τζιαι έριξα …βρισιές.

    Δεν με ενιδαφέρει -Κασουλίδης -η λογική πλέον και το κριτήριο μου -το παραδέχομαι, Κασουλίδης -για τις επόμενες εκλογές είναι καθαρά συναισθηματικό: Για το σπάσιμο.

    Οποιαδήποτε επιχειρήματα και αν αναπτύξει κάποιος πλέον, έτσι όπως λειτουργά το “Γραφείο Ντιρεκτίβων” …απλά θα συνεισφέρουν σε μεταφορά της συζήτησης μακρυά απ’ το ζητούμενο… τις ατάκες θα τις αναμασούν οι Ηλιάδηδες, ο Χρ. Ιακώβου και η Χαραυγή…. δεν ακούω, δεν ακούω, δεν ακούω. Κασουλίδης.

    Γειά μας… τζιαι Ψυχία… σόρρυ για το πρήξιμο.

  16. 21/04/2007 16:33

    A, τζιαι κάτι άλλο…

    Κασουλίδης, Κασουλίδης, Κασουλίδης.

  17. 02/05/2009 19:40

    …το ακελ ασκούσε και ασκεί τρομοκρατία. Μακάρι να ήταν εύκολο όσοι δουλεύουν ως δημοσιογράφοι σε “Μέσα” που ελέγχει το κόμμα να μιλήσουν. Αλλά αν το πράξουν, όχι μόνο θα χάσουν το ψωμί τους, αλλά θα τους φάει το μαύρο σκοτάδι.

  18. Κωστής permalink
    02/05/2009 22:39

    Εάν εσύ είσαι πρόβατο και κομματόσκυλλο σε ένα σαγνιασμένο ξενόδουλο και ξενόφερτο κόμμα, δεν φταίμε εμείς.

Πε μας ρε!

