Skip to content

Μόνιμη Σύγχυση

31/03/2007

Λοιπόν. Το αποφάσισα. Την Τρίτη το πρωί στις 10, καθώς θα με προστάζει ο εξεταστής να διαλέξω τρία θέματα να αναλύσω στα τυφλά, θα τον διακόψω και θα του πω το εξής:

“Αγαπημένε μου ντόκτορ, μεγάλε καθηγητάρα, θεόρατε νευρολόγε, συγγνώμη που σας διακόπτω μα το θέμα είναι σοβαρό και επίκαιρο. Θέλω να σας προειδοποιήσω πως εκ παιδιόθεν δεν ξέρω τα αριστερά μου από τα δεξιά μου. Είμαι σλόου, πως να το κάνουμε. Κατ’επέκταση έχω μεγάλο πρόβλημα προσανατολισμού. Μόνο με χάρτη κατατοπίζομαι. Και μόνο κοιτώντας τον επανειλημμένα. Ναι, είμαι και αριστερόχειρας. Άλλα γράφω και με το δεξί. Δεν είναι χάρισμα, είναι μπάχαλο!

 

Για να φανταστείτε, όταν έκανα μαθήματα οδήγησης για να πάρω το δίπλωμα, μου έλεγε ο δάσκαλος, «στο άλτ θα στρίψουμε αριστερά». Έφτανα και γω στο αλτ, έστριβα, και μετά μου έλεγε ο δάσκαλος «Το άλλο αριστερά εννοούσα.». Αντιλαμβάνεστε ότι ο μόνος λόγος που αγχωνόταν ο δάσκαλος πως θα κοπώ στην εξέταση, ήταν το αν θα σύγχυζα τα αριστερά μου από τα δεξιά μου; Γιατί κατά τ’άλλα, όχι για να το χουμιστώ (μπα), μα είμαι πολύ καλή οδηγός. Μπορεί να μου παίρνει μισή ώρα παραπάνω εκ του κανονικού να βρεθώ στον τελικό μου προορισμό επειδή χάνομαι στην πορεία, όμως φτάνω πάντα ασφαλής!

 

Σε απλά πράγματα, όπως κατευθύνσεις για ένα σπίτι, με λίγη οργάνωση πριν ξεκινήσω τα καταφέρνω μια χαρά (πλέον). Εκτός αν η λέξη ‘στρίψε’ επαναλαμβάνεται πάνω από 4 φορές. Εκεί χάνεται η μπάλα. Όταν η λέξη ‘στρίψε’ απέχει από την πράξη ‘στρίβω’ μόνο μερικά δευτερόλεπτα, τότε υπάρχει μια πιθανότητα λάθους 50%. Το ίδιο ισχύει και για μια σας ερώτηση.

 

Περάσαν χρόνια, αλλά ο λόγος που αγχώνομαι πως θα κοπώ στην εξέταση αυτή, είναι ακριβώς ο ίδιος με εκείνον που άγχωνε τον δάσκαλο μου! Αντιλαμβάνεστε δηλαδή το άγχος που έχω αν θα συγχύσω το δεξί οπτικό πεδίο που αποτυπώνεται στους αριστερούς αμφιβληστροειδείς και του αριστερού και του δεξιού ματιού, που οι άξονες από τον αριστερό αμφιβληστροειδή του δεξιού ματιού και του αριστερού ματιού, ενώνονται και στρίβουν αριστερά στο οπτικό χίασμα που έχει κεντρική θέση και τελικά φθάνουν στο αριστερά εγκεφαλικό οπτικό κέντρο.

 

Με λίγα λόγια, χάνεις το δεξί οπτικό πεδίο, αν έχεις παθολογία στο αριστερά εγκεφαλικό οπτικό κέντρο. Αυτή την τελευταία πρόταση ας πούμε, δεν μπορώ να σας την πω απευθείας, πρέπει να κάνω ολόκληρη την πάρα πάνω σκέψη, διακόπτοντας την σκέψη κάθε τρεις και λίγο για να δω αν είμαι σωστά στα δεξιά ή στα αριστερά.

 

Σας τα λέω αυτά επειδή ΌΛΑ τα νευρολογικά θέματα έχουν αυτήν την ιδιαιτερότητα: αν το σύμπτωμα είναι στα δέξιά, τότε η παθολογία είναι στα αριστερά, κάποιες άλλες φορές είναι στην ίδια πλευρά, εξαρτάται από την ανατομία του συγκεκριμένου συστήματος που διακόπηκε, αυτό πάει από δω, αυτό πάει από κει, αυτό πάει κι από δω κι από κει, άστα να παν στο διάολο. Αντιλαμβάνεστε ότι εκεί που χάνεται η μπάλα παντελώς, είναι άμα έχεις ένα σύμπτωμα στα δεξιά άκρα, ένα άλλο στα αριστερά, και ένα τρίτο στο δεξί πρόσωπο. Άντε γεια! Διάγνωση: Χάλια τα νεύρα του.

 

Τρομοκρατήθηκα να σας πω την αλήθεια όταν διάβαζα στο βιβλιαράκι του department σελίδα 101, πως όταν έχεις παθολογία στο κυρίαρχο βρεγματικό ημισφαίριο (που στη δικιά μου περίπτωση δεν ξέρουμε ποιο είναι), τότε μπορεί να έχεις ένα πράμα που ονομάζεται Gerstmann Syndrome, το οποίο περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα σύγχυση του δεξιά και αριστερά. «Αμάααααααααααν! Τι έπαθα η άμοιρηηηηηηηηηη» μοιρολογούσα για κανά δεκάλεπτο. Ευτυχώς με ανακουφίσατε λίαν συντόμως γράφοντας το εξής:

Left-right confusion (συγγνώμη, Right-Left confusion) means the patient cannot distinguish between the left and right side of the body and space (this however can also occur in normal individuals).

Επιλέγω να ανήκω στους normal individuals.

 

Αντιλαμβάνεστε πόσο δύσκολη κάνει τη ζωή ενός normal individual σαν εμένα, αυτή η δυσλειτουργία, κατά την προσπάθεια κατανόησης και εκμάθησης της νευρολογίας. Ένα πράγμα που σε έναν normal individual άνευ δυσλειτουργίας παίρνει 5 λεπτά να αντιληφθεί, σε μένα την κακομοίρα, μπορεί να πάρει και μισή ώρα! Αντιλαμβάνεστε δηλαδή την προσπάθεια που μπορεί να κατέβαλα. Με συγχωρείτε, δεν θα ξαναπώ «Αντιλαμβάνεστε».

 

Παίρνω λοιπόν το θάρρος να σας ζητήσω, αν με δείτε να κοιτώ το κενό σαν αποβλακωμένο για μερικά λεπτά μετά από κάποια ερώτησή σας, κάντε υπομονή και δείξτε κατανόηση. Δεν είμαι μαστουρωμένη, σας διαβεβαιώ. Απλώς το σκέφτομαι. Και που θα πάει, αριστερά, δεξιά, κάπου θα καταλήξω!”

 

Ρε μήπως να το τύπωνα και να του το έδινα να το διαβάσει; Όχι τίποτ’άλλο, μην συγχύσω τα αριστερά από τα δεξιά καθώς του τα διηγούμαι, και με κόψει πριν καν αρχίσω!

5 Comments leave one →
  1. 31/03/2007 13:41

    Χαχαχαχαχα συναδελφε!!!

    Καλη επιτυχια:)

  2. 31/03/2007 14:23

    xixi,,,,,tzai gw grafw me ta 2,,en polla voliko ennen?!?! alla en ta sigxizw eutuxws de3in + aristero!

  3. 31/03/2007 21:58

    Βλέπω ότι δεν είμαι ο μόνος που έχει αυτό το πρόβλημα (παρόλο που εγώ δεν είμαι αριστεροχέρας).

    Πάντως αυτό που γράφεις “…αν το σύμπτωμα είναι στα δέξιά, τότε η παθολογία είναι στα αριστερά,..” με κάνει να σκεύτομαι την σύγχρονη πολιτική στην Κύπρο: Το σύμπτωμα είναι στα δεξιά (η κύπρος διχοτομείται από τον Παπαδόπουλλο και την κλίκα της Ένωσης Κέντρου), η παθολογία είναι στα αριστερά (μια αριστερά ευνουχισμένη από τα όνειρα της, που θέλει να είναι κυβέρνηση έστω και αν το κόστος είναι ένας στείρος αντικατοχισμός που τσιμεντώνει τα πράματα όπως έχουν και διαιωνίζει την κατοχή).

    Θα μπορούσαμε να δημοσιέυσουμε όλο σου το ποστ αντικαθιστώντας το δεξια και το αριστερά με την δεξιά και την αριστερά. Η Δρ ψυχία είναι ο λαός που βλέπει χάσκοντας και δεν καταλάβει τι γίνεται. Χα Χα ;))

  4. 12/04/2007 14:01

    Εχω κάτι συμπτώματα στο αριστερό μου μέρος (πρόσωπο κλπ), πάει να πει πως το δεξί τα’χει πάιξει;

    Δε μου το στέλνεις κι εμένα αυτό το βιβλίο;

    είμαι πολύ σοβαρά;

Trackbacks

  1. Το Σαρδάμ του Μυαλού μου « Dr. Ψωναρα’s Corner

Πε μας ρε!

