Skip to content

Η Μόδα των Πέντε

16/03/2007

Τι είναι αυτή η καινούρια μόδα των πέντε πραγμάτων; Μου θυμίζει κάτι email-ερωτηματολόγια που λάμβανα κάποια χρόνια πριν. Έπρεπε να συμπληρωθούν και να σταλθούν σε όσους περισσότερους γινόταν, συμπεριλαμβανομένου φυσικά αυτού που το έστειλε σε μένα εξ’αρχής.

 

Αργότερα αυτά τα email μετατράπηκαν σε cheesy ποιηματάκια για την αξία των φίλων και την αξία της ζωής, και την αξία του να είσαι ευγνώμων στο Θεό σου, διότι υπάρχει τουλάχιστον ένας άνθρωπος που σε αγαπά στα κρυφά, υπάρχει τουλάχιστον ένας που σε αγαπά στα φανερά, και υπάρχει και τουλάχιστον ένας που σε σκέφτεται αυτή τη στιγμή. Μιλάμε για φοβερές στατιστικές μελέτες. Άμα δεν το προωθήσεις το email, θα πέσει φωτιά να σε κάψει και σένα και τον σκύλο σου, γιατί είσαι αχάριστος και δεν εκτιμάς όλα αυτά που έχεις, κατά τα λεγόμενα των έγκυρων πηγών.

 

Και μετά ήρθε η σειρά κάποιων άλλων, πιο ενοχλητικών email στα οποία εξιστορείτο μια τραγική ιστορία: Κάποιο παιδάκι στο Τιμπουχτού γεννήθηκε χωρίς βυζιά και με τρία πόδια, κάποιο άλλο στη Χονολουλού πάσχει από την ανίατη αρρώστια Πισωμωρηκαισεφαγα, και άλλα τέτοια. Ο λόγος ύπαρξης αυτών των email ήταν καθαρά φιλανθρωπικός, γιατί με κάθε προώθηση, ο Μπιλ Γκέιτς πρόσφερε 0.01 σεντ στην παθούσα οικογένεια. Άμα δεν το προωθούσες θα στιγματιζόσουν ως ο πιο αναίσθητος άνθρωπος του ντουνιά, και θα σε πετροβολούσαν στην αυλή σου μετά από πρωτοβουλία των γονιών σου.

 

Και ερωτώ: Προς τι η ύπαρξη των chainposts; Στην αρχή ονομάζονταν παιχνίδια. Τα παιχνίδια είναι με άλλα λόγια διαγωνισμοί, όπου κάποιος κερδίζει. Αν ακόμα παίζεις μόνος σου (όπως ας πούμε άμα παίζεις πασιέντζα), παίζεις ενάντια στην τύχη σου. Επειδή προφανώς δεν είναι διαγωνισμοί αυτά τα chainposts, δεν είναι και παιχνίδια. Εκτός κι αν θεωρούνται παιχνίδια επειδή περιλαμβάνουν πάσες από τον ένα στον άλλο (το chain που λέγαμε). Τώρα παίζεις με τις λέξεις Psychia.

 

Αναρωτιέμαι μέχρι που θα πάει αυτό; Θα καταντήσουν τελικά τα μπλογκς να έχουν στα 15 πιο πρόσφατα τους κείμενα, 5 που να συνεπάγονται σ’αυτή την κατηγορία (όπως και με τα email στο inbox

 

Ο λόγος που τα λέω όλα αυτά, είναι γιατί έπιασα τον εαυτό μου να βαριέται θανάσιμα να διαβάσει αυτά τα κείμενα και να συμμετάσχει, όπως ακριβώς βαριόταν να διαβάσει και να συμμετάσχει σ’αυτά τα email. Εξαιρείται το πρώτο που ήταν ‘πέντε πράγματα για μένα’, γιατί ομολογώ πως είναι πολύ διασκεδαστικό να διαβάζεις το πως γράφει ο καθένας για την πάρτη του, και το θέμα είναι προκλητικό. Γι’αυτό και δεν έβρισκα ενοχλητικά τα chain-ερωτηματολόγια. Έστω κι αν δεν συμμετείχα, είχε πάντα ενδιαφέρον η ανάγνωσή τους.

 

Κατά τ’άλλα, όχι μόνο δεν το βρίσκω θανάσιμα βαρετό, αλλά αντιθέτως το βρίσκω πολύ αναζωογονητικό, να διαβάζω κείμενα τα οποία εμπνεύστηκαν από μόνοι τους οι συγγραφείς, από δικά τους, προσωπικά ερεθίσματα. Το ‘πέντε πράγματα για μένα’ δεν πιάνεται, γιατί ο εαυτός μας είναι πάντα δικό μας, προσωπικό ερέθισμα.

 

Έλαβα πάσα για τις πέντε αγαπημένες μου ταινίες, και για να γράψω μια ιστορία η οποία να περιλαμβάνει πέντε πασαρισμένες λέξεις. Δεν είμαι ακατάδεκτη σε γενικές γραμμές, αλλά αντί να κάνω πάσα, θα πάω πάσο. Ο λόγος είναι πως δεν μου προκαλεί καμία αίσθηση δημιουργικότητας το να κάνω μια λίστα τέτοια, ή να συνθέσω ένα τέτοιο κείμενο. Αν έρθει στο διάβα μου μια πιο προκλητική πάσα, θα συμμετάσχω επιλεκτικά.

 

Δεν εναντιώνομαι στα άτομα που το κάνουν. Αυτό το λέω μήπως παρεξηγηθώ από άτομα που έχουν μια μύγα να τους μυγιάζει. Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα, λέει κι ο λαός. Κατά τ’άλλα, επειδή είμαι τρέντι τύπισσα, θα συμμετάσχω στη δημιουργία του επόμενου chainpost, το οποίο θα ονομάζεται ‘Πέντε Πράγματα στα οποία είμαι Άχρηστη και θα’θελα να μην ήμουν τόσο’.

 

Πέντε Πράγματα στα Οποία Είμαι Άχρηστη και θα Ήθελα να μην Ήμουν Tόσο.

 

1. Είμαι γενικά αγεωγράφητη. Ξέρω μερικές πρωτεύουσες.

2. Είμαι γενικά ανιστόρητη. Ξέρω όμως για Κύπρο και Ελλάδα, τρομάρα μου.

3. Δεν θυμάμαι ονόματα, τηλέφωνα, ημερομηνίες. I suffer from CRS (Can’t Remember Shit).

 

Τα τρία πιο πάνω κάνουν αδύνατη τη συμμετοχή μου στο Trivial Pursuit.

 

4. Δεν ξέρω πως να συγκρατώ τα νεύρα μου. Θα σου σπάσω το κεφάλι και τέτοια.

5. Δεν έχω την ικανότητα να διατηρήσω τον χώρο μου συγυρισμένο. Αυτό δεν είναι σπίτι. Είναι κωλοχανείο.

 

Πάσα σε ΟΛΟΥΣ! Αν δεν το συνεχίσετε σημαίνει είστε μεγάλες ψωνάρες και θέλετε προσωπική πρόσκληση. Ή θα μεγαλώσει γρήγορα η αλυσίδα, ή θα κάνουμε μαλακίες.

One Comment leave one →
  1. 16/03/2007 15:17

    Πάσα ελήφθη, όβερ. Από Δευτέρα, στοπ. Θέλω ολόκληρο ΣΚ για να βρω τη δύναμη να γράψω τα μείον. Στοπ.

Πε μας ρε!

