Skip to content

Το Νόημα της Ζωής

04/03/2007

Έλαβα μια παραγγελιά. Να γράψω λέει τις απόψεις μου περί φιλικών σχέσεων μεταξύ γυναικών και αντρών. Η κάθε μας άποψη είναι κυρίως βασισμένη σε προσωπικές εμπειρίες γι’αυτό και είναι δύσκολο να παραμείνει κάποιος αντικειμενικός όταν γράφει για τόσο προσωπικά ζητήματα όπως αυτό της φιλίας. Οπότε μη με πάρετε στα σοβαρά γιατί θα πω πολλές μπαρούφες. Αυτό που μόλις έγραψα δεν ισχύει, μα το λέω για να αποφύγω το βρισίδι από πληγές που ενδεχομένως θα ξύσω. Κάποτε (τότε που με διάβαζα μόνο εγώ), έγραψα αυτό , στο θέμα της φιλίας. Με διαφορετική οπτική γωνία, και 3 χρόνια αργότερα σας χαρίζω το ατέλειωτο κείμενο που ακολουθεί.

Πιστεύω πως οι φίλοι είναι το νόημα της ζωής. Και μεταξύ σοβαρού και αστείου, θα σας το αναλύσω διεξοδικά. Παρακαλώ συγκρατηθείτε και φυλάξτε τις ντομάτες, για να τις ρίξετε όλες μαζεμένες στο τέλος της παράστασης. Ξεκινάμε:

Δημοτικό

Τα αγόρια στη γυμναστική παίζανε μπάλα. Μαζί τους παίζανε και τα αγοροκόριτσα της τάξης. Χωρίζονταν σε δύο ομάδες στην τύχη.

Τα κορίτσια στη γυμναστική παίζανε γερμανικό. Από την αρχή του χρόνου οι ομάδες ήταν χωρισμένες και μέχρι το τέλος του χρόνου τίποτα δεν άλλαζε.

Τα αγόρια στο τέλος κάθε μαθήματος, είτε χάνανε, είτε κερδίζανε, πηγαίνανε στα αποδυτήρια, αλλάζανε και ακολούθως πηγαίνανε στις βρύσες να πιούνε νερό και να δουν το καθιερωμένο πλέον θέαμα: Τα κορίτσια, οι δύο αιώνιες αντίπαλες ομάδες, να πλακώνονται στο ξύλο, είτε χαμένες, είτε κερδισμένες.

Χαρακτηριστική κοριτσίστικη ατάκα εν βρασμό ψυχής: «Θα σε έπιανα από τα μαλλιά να σε κουτουλάω στον τοίχο, αλλά νεκατσιώ γιατί είσαι φτίρισσα!».

[νεκατσιώ: σιχαίνομαι]
[φτίρισσα: ψειριάρα]

Αγόρια και κορίτσια ήταν πάλι φίλοι στο επόμενο μάθημα. Τα κορίτσια έπρεπε να πλακωθούν όμως προηγουμένως, για να λύσουν τους λογαριασμούς τους.

Γυμνάσιο

Αγορίστικες και κοριτσίστικες φιλικές σχέσεις, εξακολουθούν να είναι χώρια, μα βρίσκονται στη μεγαλύτερη ακμή τους, όπως και τα σπυριά των προσώπων τους. Αυτό γίνεται γιατί και τα δύο φύλα ανακαλύπτουν την έλξη προς το αντίθετο φύλο, και έτσι πρέπει να είναι ενωμένοι στην πορεία της ανακάλυψης του (του φύλου).

Οι κοπέλες συζητάνε τα πρώτα ερωτικά σκιρτήματα που νιώθουν για τους συμμαθητές τους, τους παίρνουν τηλέφωνο και τους το κλείνουν, πλάθουν ιστορίες και φαντάζονται τον ιππότη πάνω στο άλογο να έρχεται και να τις λυτρώνει από τα δεσμά του αυστηρού πατέρα τους. Οι νεαροί άντρες συζητάνε το πόσο χοτ είναι η νέα καθηγήτρια γαλλικών και επισκέπτονται για πρώτη φορά τα στριπτιζάδικα.

«I am Natasha, Moscow, Russia. Do you want my priiiiivaaate?». Στα κορίτσια έρχεται μια ελαφριά αναγούλα καθώς τα αγόρια κοκορεύονται, κυρίως γιατί δεν μπορούν να καταλάβουν, τι το καλύτερο έχουν οι στριπτιζούδες από κείνες.

Αγόρια και κορίτσια είναι πάντα φίλοι. Τα ετερώνυμα ακόμα δεν έλκονται, μόνο πλακώνονται μεταξύ τους: Άντρες Vs Γυναίκες.

Λύκειο

Υποχωρούν τα σπυριά και δημιουργούνται οι μιξ παρέες. Αγόρια, κορίτσια, νιώθουν πιο άνετη την συνύπαρξη και έτσι είναι όλοι φίλοι. Μαζί με την υποχώρηση της ακμής του προσώπου, αρχίζει και η παρακμή των ενωμένων φιλικών σχέσεων μεταξύ των γυναικών και λιγότερο των αντρών. Βγαίνουν στην επιφάνεια καταπιεσμένα παιδικά τραύματα και με τις εφηβικές ορμόνες να λειτουργούν σαν καταλύτης, αρχίζουν οι αντιζηλίες όπως και τα πρώτα πισώπλατα μαχαιρώματα.

Οι αρχικές μιξ ομάδες μετατρέπονται σε κλίκες με αρχηγούς συνήθως τις κοπέλες, άλλως cheer leaders. Αυτό γιατί οι άντρες, άλλως football captains, περνάνε την πρώτη φάση έρωτα ή θαυμασμού με τις συμμαθήτριες τους (τώρα τις παίρνουν αυτοί και τους το κλείνουν) και χωρίς να το καταλάβουν καλά καλά, τις ακολουθούν με τυφλή εμπιστοσύνη. Οι κοπέλες όμως, κανένα ερωτικό συναίσθημα δεν τρέφουν πια για τους συμμαθητές τους, γιατί τους ενδιαφέρουν οι μεγαλύτεροι άντρες, οι στρατιώτες κυρίως. Οι συμμαθητές τους, τους τονώνουν την αυτοπεποίθηση.

Τα αγόρια νιώθουν μια ελαφριά αναγούλα στο άκουσμα του ονόματος του γόη του σχολείου, κυρίως γιατί δεν μπορούν να καταλάβουν, τι το καλύτερο έχει αυτός από κείνους;

Σ’αυτό το σημείο, οι κοπέλες αντίθετων κλικών αποκαλούνται μεταξύ τους «πουτάνες» και τα αγόρια «πουττόπιστοι».

[πουττόπιστος: πιστός στον πούττο (μουνί)]

Τα πλακώματα πλέον έχουν ως εξής: Άντρες Vs Άντρες, και Γυναίκες Vs Γυναίκες.

Υπάρχει κλασικά μια μιξ παρέα η οποία δεν έχει σχεδόν ποτέ διαμάχες και τα βρίσκει καλύτερα απ’όλους. Είναι αυτοί που αποκαλούν οι υπόλοιποι «τα σπάσματα», άλλως nerds. Λίγο τους υπολογίζουν οι cheer leaders και οι football captains, μα στο τέλος της ημέρας, αυτή είναι η μοναδική μιξ παρέα που παραμένουν φίλοι μελλοντικά.

Στρατός

Οι άντρες τα ξαναβρίσκουνε μεταξύ τους και ξεχνάνε τα παιδιάστικα καμώματά τους, ενώ οι γυναίκες δεν ξεχνάνε ότι ορκίστηκαν να είναι αιώνιες αντιπάλοι, στον αιώνα τον άπαντα.

Οι άντρες ενώνονται ενάντια στην εξουσία που τους βάζει να κρατάνε τσίλιες στις 4 το πρωί μες το κρύο και να καθαρίζουν αηδιαστικούς απόπατους. Συνειδητοποιούνε πόσο τυφλοί υπήρξανε με τις κοπέλες του παρελθόντος τους, μα δεν το παραδέχονται ποτέ. Απλά κάθονται όλοι μαζί παρέα, πιάνουν από ένα φτυάρι και σκάβουν τον λάκκο του θαφκιού των κοπελιών. Τους καίει επίσης και το γεγονός ότι αυτές σπουδάζουν και κάνουν τη ζωή τους, όταν αυτοί καθαρίζουν τους προαναφερθέντες απόπατους και καταλιούν τα νιάτα τους.

[καταλιώ: σπαταλώ]

Τα καλοκαίρια, Χριστούγεννα και λοιπές εορτές που οι συμμαθήτριες τους επιστρέφουν στη μαμά πατρίδα για διακοπές, βγαίνουνε μαζί τους έξω for old times sake και ξεχνάνε πόσο βαθιά τις θάψανε, γιατί τώρα πια τα κορμιά τους βγάζουν μάτι («εγεναικώσαν ρε μαλάκα») αντί να τα τρώνε τα σκουλήκια, και ο αέρας τους είναι ακόμα πιο επιβλητικός όντας φοιτήτριες στο εξωτερικό.

Με την επιστροφή του κάθε κατεργάρη στον πάγκο του, οι υπερασπιστές της πατρίδας ξαναπιάνουν το φτυάρι και συνεχίζουν από κει που μείνανε, αυτή τη φορά περιμένοντας την επόμενη κάθοδο των φοιτητριών. Κάποιοι διατηρούν ερωτικές σχέσεις με μικρότερες σε ηλικία Πηνελόπες, κυρίως για να έχουν κάτι να ποσκωλιούνται τις κρύες ώρες της σκοπιάς, όπως το περιγράφει με λεπτομέρεια η συνμπλόγκερ Δρακούνα.

Πλακώματα: Άντρες Vs Διοίκηση, Άντρες Vs Γυναίκες (στα μουλωχτά), Γυναίκες Vs Γυναίκες (σταθερά from now on).

Φοιτητικά Χρόνια

Τα πρώτα 2 χρόνια κρατιέται η επαφή κυρίως λόγω του ότι επιστρέφοντας στο πατρικό σου για διακοπές, δεν έχεις άλλους φίλους πέραν αυτών των μαθητικών σου χρόνων. Οι νέες γνωριμίες είναι σαφώς πιο ενδιαφέρουσες. Έτσι σταδιακά βασίζεσαι κυρίως σε αυτές για την κοινωνική σου ζωή.

Μετέπειτα Σταδιοδρομία

Αν είσαι γυναίκα: «Αν δεν παντρευτείς, θα μείνεις στο ράφι», τα λόγια της μάνας σου ηχούν στα αφτιά σου, σαν η πρώτη πρόταση που έμαθες ποτέ. Προτεραιότητα δεν είναι οι φίλοι αλλά η (επαγγελματική και η) οικογενειακή αποκατάσταση. Όλες οι αντρικές γνωριμίες είναι πιθανοί γαμπροί. Όλες οι γυναικείες γνωριμίες είναι πιθανές παρουσίες στο hens night σου ή πιθανές αντίζηλες. Αλλιώς θα μείνεις μόνη σου και θα ταΐζεις τις γάτες της γειτονιάς ή θα κάνεις παρέα με τα πρεζάκια. Αυτά μπορείς και να τα συνδυάσεις.

Αν είσαι άντρας: Είσαι πεπεισμένος πως καμιά γυναίκα δεν θα σε αγαπήσει σαν την μάμμα σου, έτσι αποζητάς την εργένικη ζωή κυνηγώντας πιπίνια. Όλες οι γυναικείες γνωριμίες άνω των 24 είναι προς αποφυγή και κάτω των 24 προς εξερεύνηση. Όλες οι αντρικές γνωριμίες είναι πιθανές παρουσίες στο bachelor party σου σε 10 με 15 χρόνια, όταν θα παντρευτείς μια νεαρή παρθένα που θα’χει μάτια μόνο για σένα (σιγά μη βρεις).

Σοβαρά τωρά, θα κάνεις παρέα με τους συναδέλφους σου μέχρι να γνωρίσεις πιο ενδιαφέροντες ανθρώπους. Οι συνάδελφοι σου είναι πιθανές παρουσίες στο hens/bachelor party σου.

Η επιλογή περνάει από διάφορα στάδια.

Όταν είμαστε στο δημοτικό, οι φιλίες που αναπτύσσουμε είναι κυρίως με άτομα του ίδιου φύλου. Η επιλογή δηλαδή γίνεται βάση του εμφανέστατου κοινού σημείου: το φύλο. Κάποιοι είναι τυχεροί, και τα κολλητάρια τους από το δημοτικό συνεχίζουν να είναι τα κολλητάρια τους και στην εφηβεία, και στην ενήλικη τους ζωή. Οι υπόλοιποι, θα πεθάνουνε μόνοι.

Στο γυμνάσιο και λύκειο, οι επιλογές γίνονται βάση αστικής τάξης, ερωτικών συναισθημάτων και κοινών ενδιαφερόντων όπως ας πούμε η μουσική, ο αθλητισμός και (στην Κύπρο τουλάχιστον) η πολιτική κατεύθυνση. Αν είσαι αντικοινωνικός, ενδέχεται να ζήσεις και να πεθάνεις μόνος. Η μόνη σου ελπίδα για το μέρος ‘ζήσεις’ είναι να σε χωνεύει ακόμα η μάνα σου.

Μπαίνοντας στην ενήλικη ζωή, οι φιλίες που δημιουργούνται βασίζονται κυρίως στα μήκη κύματος του καθένα, δηλαδή στον τρόπο σκέψης του, και πόσο πολύ ταιριάζει με αυτήν του περίγυρου του. Αν εξακολουθείς να είσαι αντικοινωνικός, δεν υπάρχει καμία σωτηρία. Την πούτσισες.

Ως επί το πλείστο, οι φίλοι και οι φίλες μας υπήρξαν συνομήλικοι, συμμαθητές, συμφοιτητές ή συνάδελφοι. Και μην ακούτε τι λέω. Ποτέ δεν είναι αργά. Εκτός αν έχεις ήδη πεθάνει και τότε ποιος θα έρθει στην κηδεία σου;

Άντρες Vs Γυναίκες

Αν όχι όλες οι φιλικές σχέσεις μεταξύ αντρών και γυναικών, τότε τουλάχιστον οι πλείστες περνούν από κάποιο ρομαντικό στάδιο, συνήθως μονόπλευρο, και συνήθως από την πλευρά του άντρα. Οι γυναίκες είναι συνήθως πιο ξεκάθαρες στον διαχωρισμό φιλίας – ερωτικής σχέσης. Αν τα δύο μέρη καταφέρουν και το ξεπεράσουν αυτό το στάδιο χωρίς να κλονιστεί η αρχική τους φιλία, δηλαδή με σεβασμό, ειλικρίνεια, συζήτηση και κατανόηση, τότε θα δυναμώσει ακόμα περισσότερο και θα γίνει διαχρονική (είτε σαν ερωτικός δεσμός, είτε σαν αδελφική φιλία). Κάποιες άλλες τέτοιες φιλίες είναι εξαρχής καθαρά αδελφικές, χωρίς όμως τα ταμπού που θέλοντας και μη, υπάρχουν έστω και λίγο στις καθαρά αδελφικές σχέσεις.

Σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχει κάτι άλλο πέραν του σεβασμού, της ειλικρίνειας, της συζήτησης και της κατανόησης, που να κρατάει μια φιλία ζωντανή με την πάροδο του χρόνου. Είτε αυτή είναι μεταξύ άντρα και γυναίκας, είτε είναι μεταξύ ατόμων του ίδιου φύλου. Είναι απαραίτητο να ξέρεις αν με τον φίλο σου μπορείς χωρίς φόβο να είσαι ο εαυτός σου, ανα πάσαν στιγμή (αυτό είναι το μέρος ειλικρίνεια).

Γυναίκες:
Θεωρώ πως οι Κύπριες γυναίκες υστερούν στο θέμα του σεβασμού και της κατανόησης, γιατί χρησιμοποιούν συχνά πυκνά την μέθοδο της υστεροβουλίας για να πάρουν αυτό που θέλουν. Για να μην παρεξηγούμαι, λέω Κύπριες γυναίκες γιατί μ’αυτές έχω έρθει περισσότερο σε επαφή. Αυτό πιστεύω πως έχει να κάνει με την κοινωνία βάση γεωγραφίας. Σε μικρές, κλειστές κοινωνίες όπως αυτή της Κύπρου, υπάρχει σχεδόν έμφυτη η υστεροβουλία λόγω μητριαρχικής παράδοσης. Η γυναίκα είναι ο αρχηγός στο σπίτι και ο άντρας δουλεύει. Για να μην φαίνεται και προς τα έξω αυτό, ότι δηλαδή η γυναίκα είναι ο αρχηγός, και για να δίνεται η εντύπωση πατριαρχικής οικογένειας, οι γυναίκες εκμεταλλευόμενες την έμφυτη πουτανιά* τους, χρησιμοποιούσαν την μέθοδο της υστεροβουλίας για να δουλεύουν αυτές τα νήματα χωρίς να φαίνονται άμεσα. Μετά εκπαίδευαν τις κόρες τους να κάνουν το ίδιο. Πρώτοι απ’όλους, ξεγελιούνταν οι άντρες τους. Οι γειτόνισσες, ποτέ!

*Πουτανιά: Η γυναίκα από τη φύση της έχει την ικανότητα να έχει πολλές διαφορετικές σκέψεις να δουλεύουν ταυτόχρονα στο μυαλό της. Ο άντρας από τη φύση του, δεν την έχει σε τόσο αναπτυγμένο βαθμό. Ο πούτανος άντρας, είναι πιο επικίνδυνος από την πουτάνα γυναίκα, γιατί απ’αυτόν δεν το περιμένεις.

Τώρα πια που οι άντρες πήραν μια γεύση του τι εστί διαφορετική γυναικεία νοοτροπία, το’ριξαν στις ξένες και διαλύουν τα σπίτια τους. Και φυσικά οι πρώην γυναίκες τους τα βάζουν με τις ξένες, με τις αντίζηλες τους, γιατί «αυτές φταίνε, οι πουτάνες, οι αντροχωρίστρες, που παρέσυραν τον βλάκα τον άντρα τους» γιατί ‘το ένστικτό τους αυτό τους υποδεικνύει’, ή αλλιώς, τα’χουν με τους εαυτούς τους που δεν μπόρεσαν να κρατήσουν τους άντρες τους, μα δεν θα το παραδεχτούν ποτέ.

(Δεν δίνω συγχωροχάρτι στους άντρες που μαζί με την γυναίκα τους, εγκαταλείπουν και τα παιδιά τους).

Η Μητριαρχική Νοοτροπία
Κατά τη γνώμη μου, το κύριο υστέρημα της μητριαρχικής νοοτροπίας, είναι η παντελής έλλειψη αυτοκριτικής. Αυτές οι γυναίκες δεν μπορούν να δουν τα δικά τους λάθη, ή καλύτερα, δεν μπορούν να διανοηθούν πως έκαναν κάποιο λάθος αυτές. Και αυτό το υστέρημα το μεταφέρουν με ακριβώς τον ίδιο τρόπο και στις φιλίες τους, συνήθως με άλλες γυναίκες και όχι άντρες. Με κοινό σκοπό δουλεύουν μαζί για να εξολοθρεύσουν τον εχτρό, και με αντίθετο σκοπό, δουλεύουν εναντιωμένες για να εξολοθρεύσουν η μια την άλλη και κατ’επέκταση, να θριαμβέψουν, να κερδίσουν, να γίνουν αρχηγοί. Λόγω της επικινδυνότητας αυτής της συμπεριφοράς, οι πλείστες φίλες φυλάνε τα νότα τους, ενώ οι υπόλοιπες (οι πιο αδύναμοι κρίκοι) υποτάσσονται από φόβο. Όλες όμως λένε στους εαυτούς τους «κρύψε να περάσουμε». Κατά τη γνώμη μου το «κρύψε να περάσουμε», δεν είναι η συνταγή μιας επιτυχημένης, αληθινής φιλίας.

Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις, αυτές που είτε την μυρίστηκαν, είτε την πάτησαν από την γυναικουλίστικη αυτή συμπεριφορά, και την απέρριψαν από την καθημερινότητά τους. Αυτές συνήθως κάνουν παρέα κυρίως με άντρες, και κάποιες είναι τυχερές και βρίσκουν η μία την άλλη. Αν αυτό γίνει σε νεαρή ηλικία, μπορεί και να δεθούν αληθινά, να ρίξουν τις μάσκες, και να φανερώσουν τους κρυμμένους άσους από νωρίς. Όσο πιο νέος είσαι εξ’άλλου, τόσο λιγότερο επιλεκτικός είσαι, τόσο ευκολότερα μπορείς να εμπιστευτείς, και επομένως να δεθείς με τον άλλο.

Άντρες:
Οι Κύπριοι άντρες πιστεύω πως υστερούν κυρίως στο θέμα της συζήτησης. Είναι πολύ σημαντικό για αυτούς να προστατέψουν το εγώ τους, που δύσκολα θα φανερώσουν τις ανασφάλειές τους (τουλάχιστον λεκτικά).

Ανήκουν, χοντρά-χοντρά, σε τρεις βασικές κατηγορίες:

Η πρώτη ονομάζεται ‘Γαμώ και Ρέσσω’. Αυτός ο άντρας, δεν έχει ουδεμία φιλική σχέση με γυναίκες, γιατί το θεωρεί αδύνατο/αφύσικο. Η καλύτερη του φίλη είναι η μάνα του. Κάνει περιστασιακό σεξ, και όταν είναι σε σχέση γίνεται παράλογα κτητικός ενώ πιθανότατα κερατώνει. Η αδερφή του πρέπει να μείνει παρθένα μέχρι να παντρευτεί με τραπεζιτικό υπάλληλο. Οι φίλοι του είναι μόνο παρόμοιοι άντρες και οι συζητήσεις τους έχουν να κάνουν με γκόμενες, αθλητικά και αυτοκίνητα.

Η δεύτερη ονομάζεται ‘Γαμώ τα Παιδιά’. Αυτός ο άντρας, έχει φιλικές σχέσεις με όλα τα φύλα, ακόμα και με τους ομοφυλόφιλους. Η καλύτερη του φίλη είναι η κοπέλα/γυναίκα του. Κάνει περιστασιακό σεξ μα δεν τον φοβίζει η δέσμευση. Η αδερφή του έχει προγαμιαίες σχέσεις χωρίς να κινδυνεύει η σωματική της ακεραιότητα. Οι συζητήσεις της παρέας έχουν να κάνουν με κοινωνικοπολιτικούς προβληματισμούς, με τα πετρέλαια, και με τη σύνοδο του Μάαστριχ.

Η τρίτη ονομάζεται ‘Γκέι’. Αυτός ο άντρας, έχει φιλικές σχέσεις κυρίως με γυναίκες. Η καλύτερη του φίλη είναι η μάνα του (κκούχχου κκούχχου – πουτάνα φυματίωση). Κάνει περιστασιακό σεξ με τον άντρα της φίλης του, και θα ήθελε πολύ μια μακροχρόνια δέσμευση με τον γιο του κύριου Πάμπου. Με την αδερφή του πάνε μαζί για λέιζερ. Οι συζητήσεις της παρέας έχουν να κάνουν με τη μόδα, τους επώνυμους και την μοναξιά του ενός.

«Τους φίλους τους διαλέγεις, την οικογένεια όχι.»

Έχοντας πάντα υπ’όψη τη θεωρία του Δαρβίνου «επιβίωση των ικανότερων», οι αληθινοί σου φίλοι, είναι η οικογένεια που εσύ επέλεξες. Οι άνθρωποι που όλοι μαζί αντιπροσωπεύουν το ποιός είσαι. Οι άνθρωποι που σαν οικογένεια θα σε νταντέψουν, θα σε κρίνουν, θα τσακωθείτε, θα σε συγχωρέσουν και θα σε στηρίξουν, σκεφτόμενοι την πάρτη σου και όχι τη δική τους. Είτε είστε συγγενείς, είτε όχι. Ανεξαρτήτου φύλου.

Η ουσία είναι πόσος κόσμος θα έρθει θεληματικά στην κηδεία σας. Αυτό είναι και το νόημα της ζωής.

Ξέρω. Σας φώτισα.

(Τα παράπονά σας, στον κύριο με την παραγγελιά.)

16 Comments leave one →
  1. themanbehindthewall permalink
    04/03/2007 22:02

    εππεσε η μουτσόυνα μου, έχαθηκε το σχόλιο μου, θα επανέλθω

  2. themanbehindthewall permalink
    04/03/2007 23:04

    repeating

    ενα απο τα καλύτερα
    και συνεχίζω

    μεσες άκρες αυτές ειναι οι λεπτομέρειες, πια ειναι όμως η ουσία?
    που ειναι το επικοινωνιακό κενο της κυπριακής κοινωνίας, που είναι η κύπρια λεσβία? αν ο άντρας ήταν γυναίκα και η γυναίκα άντρας θα άλλλαζε μήπως τίποτα, τα άβουλα όντα ακολουθουν τη πορεία που τους διαγράφει οι κοινωνία. αν σπάσεις τα κοινωνικά δεσμα τοτε φτάνεις στο αλλο σταυροδρόμι μάς ενδιαφέρει λιγότερο το τί είμαστε από το τί πιστεύουν οι άλλοι για μάς , κύκλος
    η κότα γεννησε το αυγο η το αυγο τη κοτα.

    ενα φαστ φοργουορτν βερσιον του “γουέν χάρι μέτ σάλι” πολυ ενδιαφέρουσες αποψεις γιατρέ, θα με ενδιέφεραν επαναλαμβάνω οι απόψεις-εμπειρίες( όχι σεξουαλικες) γυρω απο το θεμα κύπρια λεσβία( χάλια όρος) απο το θεμα λοιπον χαρουμενη κύπρια
    βλεπο διπλά τα γράμματα ,σταματό δαμε και επανέρχομαι μετα απο μια δόση ύπνου

  3. Sofogreg permalink
    05/03/2007 01:49

    1)Άντε και στο διδακτορικό σου εύχομαι!
    2)Πάντως άκουσα και πράγματα που σπανίως ακούω από γυναίκα.
    3)Προσωπικά ούτε τη μάνα μου θεωρώ φίλη μου.
    4)Από το γυμνάσιο σε στριπτιζάδικο οι Κύπριοι; Τς τς τς
    5) Μαθαίνω και κυπριακά μαζί σου σιγά-σιγά.
    6) Άρχισες να ξανατρώς τα νύχια σου;

  4. AnTonymous permalink
    05/03/2007 02:26

    Ενδιαφέρουσα η διαδρομή…
    Άκρως διαφωτιστικές οι πληροφορίες.Ωραία να τα ακούς απο τη γυναικεία πλευρά.

  5. Psychia permalink
    05/03/2007 09:20

    @TheManBehindTheWall
    Δεν το κατέχω το θέμα της Κύπριας λεσβίας, λυπάμαι, δεν μπορώ να σε διαφωτίσω. Για τις υπόλοιπες σου απορίες πάντως, έχω δώσει τα φώτα.

    Ελπίζω να έστρωσες δερματάκι.🙂

    @Sofogreg
    1. Εσύ είσαι μια κατηγορία από μόνος σου!
    2. Άντε και στο διδακτορικό σου εύχομαι (για τα κυπριακά :)).
    3. Τα νύχια μου έχω τρία χρόνια να τα φάω!

    @ΑνΤώνυμους
    Δεν είμαι γυναίκα. Άντρας είμαι. :Ρ

  6. 05/03/2007 11:16

    το θέμα της κύπριας λεσβίας. Λοιπόν. όπως όλοι αναγνωρίζουμε, οι ομοφυλόφιλοι στην Κύπρο ανέκαθεν καταπιέζονταν να μην φανούν ως τέτοιοι. Τελευταίως, κάποιοι ομοφυλόφιλοι άντρες εχουν αρχίσει να απελευθερώνονται και να μη συμβιβάζουν τη ζωή τους όπως γινόταν παλιά. Εξ’ ου και η γνωστή φράση που ακούμε συνέχεια “γέμισε ο τόπος γκέι”. κατά τη γνώμη μου, απλά σταμάτησαν (σε κάποιο βαθμό) να παντρεύονται και να κρύβονται και να δυστυχούν. Τέλοσπαντων, αυτό δεν γίνεται ακόμα χωρίς κόστος, δηλαδή ο γκέι άντρας πληρώνει την απόφασή του να ζήσει όπως θέλει. Που μας φέρνει στις λεσβίες.
    1. Η λεσβία ουδέποτε αντιμετωπίστηκε τόσο άσχημα όσο ο ομοφυλόφιλος άντρας. Ίσως γιατί αποτελεί φαντασίωση; δεν γνωρίζω (ίσως η γιατρός -εσύ είσαι αυτή αγαπητή Ψυχία- να μπορεί να μας πει)
    2. Η λεσβία το΄χει πιο εύκολο να ζήσει τη ζωή της χωρίς να γίνει βούκινο. Απλά τα πράγματα. Δεν θεωρείται παράξενο να αγκαλιαστούν δύο γυναίκες δημόσια. Ούτε να είναι όλη μέρα μαζί. Ούτε να μένουν μαζί στο ίδιο σπίτι, ή να έχουν sleepovers. Ή να διαλέγουν ρούχα μαζί. Ή να μιλούν όλη μέρα στο τηλέφωνο. Ή να χρησιμοποιούν υποκοριστικά και χαριτωμένα ονοματάκια η μια για την άλλη. με λίγα λόγια, η κύπρια λεσβία πιστεύω πως δημιουργεί σχέσεις, κρύβεται άνετα και δεν βρίσκει λόγο να μπει στη διαδικασία να το πει ότι είναι λεσβία και να αντιμετωπίσει τις 150 μαλακίες τη μέρα που θα της λένε και θα λένε γι’ αυτήν. good for her! Κι εγώ νομίζω το ίδιο θα έκανα.

    behindthewall, ελπίζω να βοήθησα.

    Και για να μην παρεξηγούμαστε άδικα, τα πιο πάνω είναι δικές απόψεις και συμπεράσματα και δεν έχουν επιβεβαιωθεί από μελέτες και 15 000 ειδικούς. αν διαφωνείτε, καλώς…the more (opinions) the merrier (i tend to be). Αν πάλι συμφωνείτε/ εντυπωσιαστήκατε από την άψογή μου ανάλυση (ναι, καλά…χεχε), don’t be shy…go ahead and pay that compliment🙂

    Άτε, κανεί.

  7. Starry Night permalink
    05/03/2007 13:50

    Αυτό δεν είναι post, είναι σωστή μελέτη!! Τα είπες πολύ καλά🙂

  8. themanbehindthewall permalink
    05/03/2007 21:39

    μακάρι να ήταν όλα τόσο ρόδινα οπως τα βλέπεις απο το δικό σου φακό s , όμως αμφιβάλλω, το να μήν αφήνεις προς τα έξω της προτιμήσεις σου για τον άλφα ή βήτα λόγο υποδυλώνει καταπίεση , άρα αυτου του είδους την πιέση – οπως και της περισσοτερες στη δικη μας κοινωνία- τη βιώνουν οι γυναικες αφου όπως λές- και με βρήσκεις σύμφωνω- πως οι άντρες γκεϊ πλέον δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα

    p.s κάπου ομως θα καταλήξει αυτη η συζήτηση

  9. Psychia permalink
    05/03/2007 21:47

    Κατ’αρχήν να προσφαίρω στον S το χειροκρότημα που του αξίζει και να κάνω μια αίτηση για αυτόγραφο όποτε ευκαιρίσεις, ευχαριστώ, να’σαι καλά.

    Κατά δεύτερων με βρίσκεις σύμφωνη με όσα είπες σε γενικές γραμμές (αν και δεν νομίζω πως οι λεσβίες είναι πολύ του shopping – έτερον εκάτερον). Φυσικά παίζει και να συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο (αυτό που νομίζω πως θέλει να πει ο φίλτατος manbehindthewall), δηλαδή αυτήν την ‘επανάσταση’ που κάνουν αυτή τη στιγμή οι γκέι κύπριοι, οι λεσβίες να την περάσουν σε 10 χρόνια.

    Γιατί μιλάμε για λεσβίες και γκέι;
    Τόσο καλά το κάλυψα το Νόημα της Ζωής τελικά που μείνανε τα παρακλάδια του μονάχα άλυτα;🙂

  10. 05/03/2007 23:02

    α, ναι, δεν λέω ότι δεν καταπιέζονται οι λεσβίες. Καταπιέζονται. Απλά ίσως δεν έχουν τόσο ισχυρό κίνητρο να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που θα έρθουν με την “αποκάλυψή” τους στον κόσμο.

    Ψυχία, το αυτόγραφο πού να το αφήσω; χεχεχε

  11. Γιώργος permalink
    06/03/2007 08:37

    Ποτέ δεν κατάφερα να βιώσω την φιλία με τη συμβατική ένοια της λέξης. Φίλος λένε είναι εκείνος που σου συμπαραστέκεται στις δύσκολες στιγμές και γελά μαζί σου στις χαρές. Ίσως να οφείλεται στο πρόβλημα που έχω με τα όρια, όμως η δική μου ερμηνία περί φιλίας είναι διαφορετική.

    Η φιλία είναι έρωτας. Κι ο έρωτας στην αγνή αβιομηχανοποίητη μορφή του είναι ιερός. Οι φίλοι μου είναι οι άνθρωποι που αγαπώ, είναι η οικογένεια που εγώ επέλεξα. Σκέφτομαι μάλιστα μερικές φορές ότι αν η λαϊκή ρίση “δείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι” ευσταθεί, τότε κινδυνεύει ο κριτής να με υπερτιμήσει. Η επιλογή των ατόμων όμως δεν γίνεται βάση κριτηρίων. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι καλοί άνθρωποι, αν είναι επιτυχημένοι, αν βγάζουν πολλά λεφτά ή αν ζούν στην ψάθα. Η σχέση μας βασίζεται καθαρά στον έρωτα.

    Κάθε άνθρωπος εκπέμπει ερωτισμό. Κάποιοι λιγότερο, κάποιοι περισσότερο, κάποιοι πιο καμουφλαρισμένα, όμως όλοι ανεξαιρέτως. Ερωτεύομαι το μυαλό τους, τον τρόπο που βλέπουν και ζούν τη ζωή, τον τρόπο που βλέπουν εμένα, πως αγαπούν, πως μισούν, πως χαίρονται και πως λυπούνται.

    Αυτός είναι μάλιστα και ο λόγος που πιστεύω ότι *στενή* φιλία μεταξύ ενός άντρα και μιας γυναίκας δεν είναι εφιχτή. Με τους άντρες φίλους μου, ο έρωτας που προανάφερα δεν μπορεί να καταλήξει σε σαρκική έλξη (για αντικειμενικούς λόγους – εν μου κάθουνται:P).

    Αυτά τα λίγα

  12. Anonymous permalink
    08/03/2007 13:18

    Σύνθεση και όχι αντιπαράθεση.

    Κοινή αναζήτηση και όχι Μάχη Εντυπώσεων ή Επιβολής.

    Αγρινό Ηλίθιο

  13. Terminator permalink
    18/10/2007 15:36

    Τα βρισκω εντελως ξεπερασμενα τουλαχιστον μεχρι το γυμνασιο γιατι δεν εχω παει λυκειο ακομα. Η καινουργια γενια ειναι πολυ διαφορετικη…… ελπιζω να μην επανελαβα καποιον…. cu

  14. 16/01/2008 00:28

    geia s pragmatika m arese polu to keimeno s!!!!!!!!!!!! k go aporousa poio einai to nohma tis zohs k m edoses apantisi… euxaristo…

  15. nifalia permalink
    19/08/2008 18:08

    to noima tis zois den ine na pernas kala? na ektimas k na sevese oti exis giro sou? na 3ipnas to proi,na vlepis ton kipo sou k na min ton vlepis san ena aplo kipo,ma san to dimiourgima sou,kati pou sou pire xrono na to ftia3is alla to kanes k ise perifanos giauto.

Trackbacks

  1. Το Φιλοσόφησα το Πράμα « Dr. Ψωναρα’s Corner

Πε μας ρε!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: