Skip to content

A Disturbed Post

06/12/2006

Το Σάββατο το βράδυ έρχεται σπίτι ο Αγάπης από τον φούρνο και μου λέει:

«Με το που πάω βλέπω ένα ασθενοφόρο να φεύγει και μαθαίνω πως μόλις έγινε καβγάς στον φούρνο. Απ’ότι κατάλαβα ξεκίνησε με λόγια απ’έξω, μπήκε το θύμα στον φούρνο να αγοράσει κάτι, μπήκαν και οι άλλοι δύο πίσω του, και κάνανε καβγά.»

Έχω δει πολλούς καβγάδες και θύματα καβγάδων στη ζωή μου, είτε στο γήπεδο, είτε στην τουριστική Γερμασόγειας, είτε στις Πρώτες Βοήθειες του νοσοκομείου, έτσι δεν έδωσα και πολύ σημασία. Εξ’άλλου, καβγάδες θα γίνονται πάντα. Είναι θέμα απόδειξης της ‘αντρικής υπεροχής’.

Στις χθεσινές βραδινές ειδήσεις του Σίγμα, προβλήθηκε το βίντεο από τον φούρνο στα Λατσιά, στο οποίο δύο νεαροί κυριολεκτικά έλυσαν που το ξύλο έναν τρίτο. Ποσώς με ενδιαφέρουν οι λόγοι τους, και ποσώς με ενδιέφεραν αυτά που έλεγε ο δημοσιογράφος (μπορεί να ήταν και η δημοσιογράφος) που κάλυπτε το ρεπορτάζ. Δεν χρειάζονταν λόγια κατά τη γνώμη μου. Μια εικόνα, χίλιες λέξεις. Το μόνο που έπιασα από τα λεγόμενα ήταν μια δυσφορία για το γιατί ενώ το σκηνικό είχε γίνει το Σάββατο, η κασέτα παραδόθηκε στην αστυνομία την Τρίτη. Μα σημασία δεν έχει ο χωροχρόνος! Σημασία έχει το περιεχόμενο!

Σοκαρίστηκα, αναστατώθηκα, ενεκατωθήκαν τα στομάχια μου, από την βαρβαρότητα, την αναισθησία, το μίσος, τα νεύρα, την απανθρωπιά, των κωλόπαιδων, των αποβρασμάτων τούτης της κοινωνίας, που κλοτσούσαν και πατούσαν με όλη τους τη δύναμη και όλο τους το μίσος, το ανυπεράσπιστο παιδί που κειτόταν στο πάτωμα.

Όταν λέω ανυπεράσπιστο, εννοώ Α-ΝΥ-ΠΕ-ΡΑ-ΣΠΙ-ΣΤΟ! ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΤΟΣΟΙ ΠΑΡΟΝΤΕΣ ΠΕΛΑΤΕΣ ΝΑ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΝΑ ΘΩΡΟΥΝ ΤΟΣΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕΙ ΚΑΝΕΙΣ, ΜΑ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ; Μόνο καθόντουσαν και παρακολουθούσαν με την ίδια αδιαφορία που θα παρακολουθούσαν τον καφέ να βράζει μες το μάικρογουεϊβ. Όσο και να’ταν το σοκ που τους προκάλεσε η εικόνα αυτή (αν ήταν όντως σοκ και δεν ήταν λαγνεία), δεν έκοψε κανενού να ποταυρίσει το χέρι του και να αρπάξει ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ και να το σύρει πας την κελλέ του θύτη; Και μετά πας την κελλέ του δευτέρου θύτη με απώτερο σκοπό να μείνουν χαμέ βουνάρκα;

Ο πρώτος πατούσε το κεφάλι του παιδιού με την ίδια φόρα και δύναμη που θα χρησιμοποιούσε αν είχε ένα τούβλο στο πάτωμα και προσπαθούσε να το σπάσει, και μετά το κλοτσούσε με τέτοια δύναμη λες και ήταν πορτάρης και στόχος του ήταν να στείλει την μάππα στον συμπαίχτη του στο κέντρο του γηπέδου! Μόνο που εδώ δεν υπήρξε θέμα φέαρ πλέι. Η μάππα ήταν κεφάλι ανθρώπινο, και οι κλοτσιές απανωτές. Επίσης στα χρόνια που παρακολουθώ ποδόσφαιρο, δεν έχω δει ποτέ κανέναν πορτάρη να τρέφει τόσο μίσος για την μάππα, που να αποτυπώνεται καθαρότατα στο πρόσωπό του. Ο δεύτερος θύτης (του οποίου την έκφραση δεν μπόρεσα να διακρίνω αλλά υπολογίζω πως ήταν φτύμμα γλύμμα με αυτήν του πρώτου), κλοτσούσε τον κατάκοιτο στο κάτω μέρος του σώματος σάννα και εκλότσαν τον σάκκο του μπόξ για να πάει στην άλλην άκρα του δωματίου. Το ταπάνιασμα πρέπει να κράτησε για πάνω από πέντε λεπτά (ή τόσο μου φάνηκε εμένα). Οι δύο δεν το βάζαν κάτω, οι υπόλοιποι δεν τα βάλαν μαζί τους, και το θύμα θα μπορούσε άνετα να ήταν ήδη νεκρό.

Αυτό το βίντεο μου θύμισε δύο άλλες σκηνές. Η μία αρκετά πρόσφατη: Το βίντεο που οι μπάτσοι έλυσαν που το ξύλο τους δύο φοιτητές πριν μερικούς μήνες. Η άλλη μου θύμισε μια πολύ ενοχλητική σκηνή από την ταινία American History X (με θέμα τους νεοναζί της Αμερικής), που ο πρωταγωνιστής Edward Norton τοποθέτησε το κεφάλι κάποιου μαύρου στο πεζοδρόμιο, η μασέλα του να ‘δαγκώνει’ την άκρη του πεζοδρομίου, και ακολούθως πάτησε το κεφάλι του με τόση δύναμη που έσπασε το κρανίο του.

Δεν ξέρω με τι να πρωτοθυμώσω.

Με τον χουλιγκανισμό που τις τελευταίες δύο βδομάδες (ειδικά), έχει γίνει καθημερινό που λέει ο λόγος φαινόμενο;

Όϊ στην Αγγλική σχολή με υπόβαθρο τον ρατσισμό, όϊ στο λύκειο Λατσιών με υπόβαθρο την μαλακία του εγκεφάλου, όϊ κατ’επανάληψη στο λύκειο Λατσιών με υπόβαθρο την μαλακία που αναγάγηκε σε επιστήμη, όι στον φούρνο με υπόβαθρο την παντελή έλλειψη συνείδησης για τον συνάνθρωπο. Και άλλα τόσα που ποτέ δεν μαθαίνονται.

Με το γεγονός ότι τα ΜΜΕ πρόβαλαν το βίντεο (δεν γνωρίζω αν το πρόβαλαν κι άλλα κανάλια πέραν του Σίγμα) στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων; Θα μου πείτε από τη μια, καλά κάναν. Είναι καλά να ξέρουμε το πόσο έχει ξεφύγει ο κόσμος. Από την άλλη όμως, χρησιμοποιώ σαν παράδειγμα το κείμενο του m με τίτλο Οι ανεγκέφαλοι, για να τονίσω τις επιπτώσεις που έχει ένα τέτοιο βίντεο για ένα παιδί. Που στις εννιά παρά το βράδυ είναι ακόμα ξύπνιο και λογικά κάθεται με τους γονείς του και βλέπουν οικογενειακά ειδήσεις.

Με τους συμπολίτες μας που αντί να δράσουν προς υπεράσπιση του θύματος έμειναν άπραγοι και κοιτούσαν σαν αποβλακωμένοι; Δεν έβλεπες καν ένα body language που να υποδηλώνει ότι προσπαθεί κάποιος, έστω και προφορικά να σταματήσει τη βία. Και αναρωτιέμαι: Είναι τόσο συχνό το φαινόμενο που αναισθητοποιήθηκαν τα μάτια μας; Που αναισθητοποιήθηκε ο εγκέφαλος μας; Θα μου πείτε, δεν είναι όλοι έτσι. Και συμφωνώ. Προσωπικά, ακόμα και με τον κίνδυνο της δικής μου σωματικής ακεραιότητας, και παρ’όλο που καφκατζιού δεν υπήρξα ποτέ, θα έβγαζα την ζώνη μου και θα τους χτυπούσα αλύπητα με την αγκράφα. Εγώ, μια κοπελίτσα. Αν αυτό το παιδί τελικά απεβίωνε, όλοι αυτοί οι παρόντες άντρες θα χάναν λεπτό του ύπνου τους; Θα νιώθαν την παραμικρή τύψη πως ενώ μπορούσαν να το αποτρέψουν γιατί τους το επέτρεπε και η αριθμητική τους υπεροχή, αλλά και η σωματική τους διάπλαση, δεν το έκαναν;

Σκέφτομαι ότι σε μερικά χρόνια θα εγκατασταθώ μόνιμα στην Κύπρο και θα δουλεύω με τα παιδιά αυτών των ανθρώπων σαν παιδοψυχίατρος. Εδώ εκνευριζόμουνα όταν έκανα παιδιατρική στο Μακάριο με την συμπεριφορά, την αμφισβήτηση, την έλλειψη πολιτισμού και την ξερολοσύνη που διακατέχει τους γονείς. Λογικό είναι τα παιδιά τους να μεγαλώσουν και να γίνουν το ίδιο ή και περισσότερο υπερόπτες απ’αυτούς. Είμαι άνθρωπος αισιόδοξος. Πιστεύω πως θα δώσω σε πολλά παιδιά την ευκαιρία για μια όσο το δυνατόν πιο καλή ποιότητα ζωής. Γιατί με τα παιδιά είναι πιο εύκολο να κάνεις την διαφορά. Το μόνο που με τρομοκρατεί είναι το πως θα συνεννοούμαι με τους γονείς τους. Στους γονείς που αμφισβητούν την ανάγκη μιας αντιβίωσης, που αμφισβητούν την σοβαρότητα του άσθματος και το παίρνουν στο σορολόπ. Πόσο μάλλον να τους πεις πως το παιδί τους έχει το τάδε ψυχιατρικό νόσημα. Μπορεί να ξυπνήσουν τα ίδια βίαια ένστικτα μέσα τους και να στείλουν εμένα στο νοσοκομείο. Ή, ακόμα χειρότερα, να στείλουν το παιδί τους στο νοσοκομείο.

Μπορεί αυτό να είναι ένα ‘μεμονωμένο’ συμβάν (κούνια που μας κούναγε…). Αυτό το παιδί όμως έχει στιγματιστεί ψυχικά για μια ζωή. Έχει απογοητευτεί από τους συμπατριώτες του που φημίζονται για το έξω καρδιά τους, για την χείρα βοηθείας που προσφέρουν. Έχει αποκτήσει μια ακόμη φοβία που ίσως και να μην ξεπεράσει ποτέ, που ίσως και να τον πάρει πίσω στη ζωή του. Και υπάρχει και η πιθανότητα να έχει τραυματιστεί τόσο σοβαρά, που να μην μπορέσει ποτέ να ξαναλειτουργήσει σαν νορμάλ άνθρωπος λόγω των κρανιοεγκεφαλικών του κακώσεων. Τι το τόσο σοβαρό μπορεί να τους είχε κάνει; Εκτός αν σκότωσε την μάνα τους, ποσώς με ενδιαφέρουν οι λόγοι τους.

Που πάμε Χριστέ μου, που θα πάει αυτή η κατάσταση; Πως θα μαζευτούν τα σπασμένα; Που πήγε η κοινωνική συνείδηση; Έπιαεν το σιακατούρι τζιαι πάαααει, τζιαι πάααει….

 


Υ.Γ. Όπως καταλαβαίνεις, και όπως εξήγησα αναλυτικά στους Δαίμονες, ήρθα Κύπρο και με πιάσαν οι μαύρες μου…

17 Comments leave one →
  1. To Hlithio Agrino permalink
    06/12/2006 12:59

    Πάρε τον Αγάπη και τράβα προς Τρόοδος μεριά… το κρύο δεν νομίζω να σε πειράξει έχοντας υπόψη που βρισκόσουν μέχρι πρόσφατα… Πάρτε μαζί σας κάτι για τσίμπημα και μισό μπουκάλι κόκκινο κρασί… έτοιμο καφέ… και καμιά κουβέρτα να βρίσκεται.

    Φρέσκος αέρας, τηλεόραση γιοκ, η ηρεμία του πράσινου… μπορεί να “δώκετε πάνω” σε κανένα χωριουδάκι ή κανένα ξωκλήσι…΄

    Πιστέυεις, δεν πιστέυεις…”άψε τζιερίν”… όχι αναγκαστικά αυτό της εκκλησίας… πάρε δικό σου άμα θες… ροζ με πράσινες βούλες… δεν έχει σημασία… άναψε το έξω στη φύση (ΜΗΝ ξεκινήσεις καμιά πυρκαγιά)… σκέψου τη μικρή μα ζεστή φλόγα μες το κρύο περιβάλλον σαν παραβολή και ξόρκι.

    Ρούφα τον αέρα λαίμαργα (μην λιποθυμήσεις όμως, να σε τρέχει στην κατηφόρα ο Αγάπης καθώς κατρακυλάς…)… πείσε τον εαυτό σου πως κάθε μόριο Ο2 είναι μονάδα υπομονής.

  2. MhXeirotera permalink
    06/12/2006 13:20

    Giatre lise mu se parakalo tin eksis aporia: ti simvenei ston enkefalo tou anthropou, ti stravonei, ke pavei na antikrizei ton anthropo apenanti tu os synanthropo ke ton vlepei san ena apsixo plasma (oute kan zoon) to opio mporei na dexthei ton ekseftelismo, ton pono ke tin tapinosh. Ti paei strava ekeinh tin ora;;;

    Pantos oso yparxoun atoma opos esy, dikeumaste (mesa sthn megalh mas apogoiteush) na elpizume🙂

  3. michaella permalink
    06/12/2006 14:15

    to proto meros varkoume na to sxoleiaso aploustata giati simfono apolita mazi sou. ekalipses me

    afto gia tous kipreous goneis omos, fakka mou kai emena sto kentro. ego den eimai giatros alla kata kairous dixno endiaferon stin iatriki kai roto sinexeia gia na matheno pramata. etsi pistevo eimai se thesi na xero, oti ena moro pou gennietai sto klima tis kiprou, xoris kamia epiploki, kai prin ektethei stin kaki zoi tipou tsigara, pota, xenixtia, dostou xolisteroles, triglikeridia kai outo kath’exis, DEN PREPEI NA EXEI TIPOTE. an exei kati, en ex aitias diaforon paragonton kai en anomalia, giati to average moro perna gripi, magoulades, anemovlogia, oxi lefxemia. gia na einai to moro sou sto makareio kirie, simenei oti KATI ESHEI. en epie ekei gia xazi. giati prospathoun na to kripsoun, na pisoun tous eaftous tous kai tous allous oti tipote en eshei, valoun ta me tous giatrous epidi en eixan ikanotites superman na provlepsoun oti to moro itan na pathei kati san men eixe simptomata kai outo kath’exis, kai en kathounte na asxolithoun epi tis ousias kai na doun pos tha doulepsoun sillogika gia na voithisoun touto to moro?

    akoma kai gia tis mi sovares asthenies isxiei to idio. ama to moro sou ekamne emetous kai diaries 3 meres kai esi en efrontises na tou ananeoseis ta igra tou i na tou dokeis ilektorlites i na ton pareis ston pediatro na tou dokei farmaka kai outo kath’exis, tote EN FTAIEI KANENAS ALLOS EXTOS POU TIN XERI SOU TIN KKELE, ama jino to moro prepei na paei sto nosokomio gia na men pethanei pou tin afidatosi. stin kirpo en prepei na iparxoun etsi problimata, enne logiko. pragmatika en mporo na katalvo giati orismenoi goneis priounte kai odirounte kai rixnoun to ftaiximos tous.. daimones, anti na katsoun na doun entalos na sasoun ta skata pou ekaman.

    thimoume pou epethane jinto moro to kalokairi je efkene i giagia klameni sta nea kai elale “dolofonoiii eskotosan mas to moro mas, to moro mas itan enas aggelos” xexnontas na anaferei oti to moro tous itan xalia mavra arrosto 4 meres kai asxolithikan na to paroun sto giatro ama epese se komma i kapos etsi. thimoume egrapsa to kai sto blog.. KYPRAIOI MANA MOU

  4. Vasilis permalink
    06/12/2006 15:07

    … h malakia exei varesei thn Kypro edw kai kairo poly … sta niata mou thymamai oti kathe bdomada plakonomastan me to lykeio Kykkou, thn Texnikh, to English school sxedon kathe bdomada … akoma kai se agwna mpasket neanidwn plakwthikame me ton Strovolo … kai skepsou oti foitousa se floriko sxoleio …Akropolh. Akoma , oi Latsotes, oi Gerkotes, oi Anthoupolites … plakonontan epi ebdomadieas vasews sthn Egkomh ( kathe Savvato vrady). Ginontan episeis trelloi kavgades metaksy Reckless kai tote Africanas …. petousan karekles apo thn mia meria tou dromou mexri thn allh … oxi malakies…

    Episeis twn kairo tou patera mou sta ghpeda den erixnan as poume petres, plastika mpoukalia h kermata …ki alla tetia “florika” alla patates me lepides ap apanw, kynhgousan oi tote Olympiakoi tous Omonoiates me ksirafia, sougiades, kai opla … ki ola auta theorountan normal ………..APLAAAAAAA

    tote den eixe kanalia na kalypsoun teties malakies gia na anevenoun oi arithmoi kai gi auto DEN AKOUGES TIPOTA!!!!
    Einai opws oi arrwsties, karkinoi, kardiaka, eggefalika … den uphrxan leei h giagia mou tote ta palia ….MA ELA POU YPHRXAN APLA TOTE O KOSMOS DEN PHGENE STA NOSOKWMEIA … opotan pou na kseran ti eixan ki apo ti pethenan….!!!!

  5. evita permalink
    06/12/2006 17:49

    Όταν το είδα, πριν ακούσω τι λέγαν, νόμιζα ότι πάλι έβλαπα σκηνές από άλλη χώρα. Μετά είπανε ότι το συμβαν έγινε στα Λατσία και έμεινα αποβλακωμένη να βλέπω την τηλεόραση.

    Σκέφτομαι τα πόσα γίνονται στα γήπεδα και ότι τώρα τελευταία βγαίνουν και έξω, στην κοινωνία μας, σε καθημερινούς χώρους για όλους μας και παλαβώνω.

    Δε ξέρω με τι θυμώνω παραπάνω ή το τί με σοκάρει πιο πολύ, το ότι κανείς δεν αντίδρασε ή το ότι μιλάμε για νεαρούς, παιδία, ανώριμα στην ουσία.

    Εκείνο που νομίζω ότι είναι το χειρότερο είναι ότι όλοι μας ξέρουμε ότι απο τη στιγμή που μπήκαμε σε αυτό το άσχημο παιχνίδι και αρχίσαν όλα αυτά είναι πολύ δύσκολο να σταματήσουν. Εντάξει δε λέω ότι θα είναι καθημερινά αλλά όπως ποτέ δε σταμάτησαν στα γήπεδα και σε άλλες χώρες έτσι δε θα σταματήσουν ούτε στην Κύπρο. Αναρωτιέμαι όμως αν είναι πρόβλημα των γονιών και γενικά της νοοτροποίας μας πια στο πως μεγαλώνουμε ένα παιδί ή αν φταίει περισσότερο αυτά όλα που βλέπουμε καθημερινά σε έργα και ειδήσεις.

    Θα μου επιτρέψετε να κάνω και λίγο το συνήγορο του διαβόλου όμως και να καταγγείλω και τα συγκεκριμένα ΜΜΕ που εκμεταλέυτηκαν το βίντεο. Μιλάμε για παιδία, για άτομα σίγουρα γύρω στα 18-20 εκεί κοντά. Άτομα τα οποία σίγουρα θα πληρώσουν για ότι έκαναν αλλά αναρωτιέμαι αν ήταν τόσο αναγκαίο να τα προβάλουν τόσοοο πολύ. Έχουν όλη τη ζωή μπροστά τους, δεν είναι θέμα αν είναι κακοί άνθρωποι ή αν ήταν λάθος μιας στιγμής, πρέπει δηλαδή να στιγματιστούν τόσο πολύ; Δεν έχουν δικαιώματα;

    Για να κάνω

  6. To Hlithio Agrino permalink
    06/12/2006 18:55

    @Vasilis

    “…Ginontan episeis trelloi kavgades metaksy Reckless kai tote Africanas ….”

    Sinithos den itan metaxy tous o kabgas… apla o xwros anamesa sta 2 magazia itan to protimiteo pedio maxis… ase pou ama proekipte allodapos (p.x. UN) tote moniazan “oles oi fyles”.

    Sobara omos Vasili, einai akribos ekina ta protypa pou epanerxonte sto proskinio… kai einai oi “dynatoi” ekinis tis epoxis pou edosan paradigmata simperiforas gia na diaionisti i malakia… (epomenos feroume efthini, simperilambano eafton an kai eftasa tin sigkekrimeni epoxi sto telos tis kai -stous ligous kafkades pou mplextika, eimai xestis -panta etroa tes… Exexexe, xaran pou kamnei o Kipreos aman pefti o allos tziai xekina to pexnidi “klotsate ti mbala”)

    Einai kai aftos enas allos logos pou dilwnw “Epistrefoume sta 80’s”. Tis amarties ekinis tis epoxis tha tis plirosoun ta paidia TWRA.

  7. Lexi_penitas permalink
    06/12/2006 19:55

    Τι είναι τα ΑΣΠΟΝΔΥΛΑ

    1. Τα ασπόνδυλα είναι μια πολύ μεγάλη κατηγορία ζωικών οργανισμών, η οποία περιλαμβάνει πολυπληθείς επιμέρους κατηγορίες ζώων. Για την ακρίβεια, ως ασπόνδυλα εννοούμε:
    • τους σπόγγους
    • τα κνιδόζωα (π.χ. μέδουσες, κοράλλια, θαλάσσιες ανεμώνες)
    • τους σκώληκες
    • τα αρθρόποδα (π.χ. αράχνες, σκορπιοί)
    • τα καρκινοειδή (π.χ. γαρίδες, καραβίδες, αστακοί)
    • τα έντομα (π.χ. μέλισσες, μύγες, πεταλούδες, σκαθάρια)
    • τα μαλάκια (π.χ. σαλιγκάρια, μύδια, στρείδια, σουπιές, καλαμάρι)
    • τα εχινόδερμα (π.χ. αχινούς)

    Κοινό τους χαρακτηριστικό η έλλειψη σπονδυλικής στήλης

    2. Ανθρωπόμορφα τέρατα που κτυπούν και κλωτσούν μεχρι θανάτου και για ψύλλου πήδημα συνανθρώπους τους. Επιπρόσθετο χαρακτηριστικό από τα κλασσικά ασπόνδυλα η έλλειψη μυαλού και αισθημάτων. Το μόνο μέλος της οικογένειας των ασπονδυλων που δεν προσφέρει οποιανδήποτε υπηρεσία στη βιοπικοιλότητα η στο περιβάλλον. Αντίθετα μπορεί να γίνουν επικίνδυνοι για το ανθρώπινο γένος.

    ΛΙΩΣΤΕ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΛΙΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΣΚΟΡΠΙΟΥΣ.

    Για το γενικότερο πρόβλημα της σαπίλας στη κοινωνία μας αναφέρομαι με αφορμή τη συζητηση για το καζίνο, στο ποστ μου http://pousounefkopoupaeis.blogspot.com/2006/12/blog-post_02.html

  8. michaella permalink
    07/12/2006 02:05

    evita, epidi tigxanei na katexo para poli to thema tis vias sta gipeda, theoro oti poli sosta ekanes ton parallilismo. an den itan toso xerokefaloi oi politikoi kai i astinomia kai ekronountan kanenos epistimona kai ta media en eprovalan mono oti tous ekavlone, tote mporei na antimetopizame to problima stin pragmatiki tou fisi pou onomazetai NEANIKI PARAVATIKOTITA. La delinquance juvenile, eixa to kamei project sta gallika kapote. stin gallia exoun poli megalitero problima apo emas pistepse me. apla i diafora en oti pote en prospathoun na pisoun kanena oti prokeitai gia “memonomena peristatika” sta opoia protagonistoun mono “anegkefaloi”. antithetos, an den antimetopizan to problima me tin sillogikotita tin opoia to antimetopizoun tha eixan akoma xeirotera statistika.

    alla stin kipro ola ta kaka einai memonomena, ta efere o pelargos opos aftous tous anegkefalous pou ta kamnoun. apoklietai na ftaiei i koinonia mas. apoklietai na ftaiei to ekpaideftiko mas sistima. apoklietai na ftaiei to sintagma kai i nomothesia. apoklietai na ftaiei i stasi astinomias kai politias. apoklietai na ftaiei to gegonos oti asxolounte kat’epanalipsi diaforoi eidikoi apo ola ta fasmata koinonikon epistimon alla tous exoun grammenous(exo ipopsin mou egklimatologikes, koinoniologikes, psixologikes ktl erevnes pou exoun ginei stin kipro tin teleftaia 10etia oi opoies kataligoun stin kaltieri ton periptoseon se kapio skonismeno rafi kai stin xeiroteri ston pato kapiou sirtariou). apoklietai na einai giati ta media frontizoun na dosoun iroopisoun me lanthasmenous xirismous tous thites, apoklietai na einai giati apla den frontisame na kanoume pote prolipsi kai exoume ilithio sistima katastolis. pos mporei alloste na ftaine ola afta? afou einai memonomena episodia apo anegkefalous

  9. drakouna permalink
    07/12/2006 07:28

    Συμφωνώ με το vasili ότι παλιά γίνονταν τα ίδια και χειρότερα. Σήμερα έχουμε videos και πολλά κανάλια που ανταγωνίζονται στη μετάδοση ειδήσεων, επομένως πρέπει να προσφέρουν θέαμα.

    Θυμούμαι και εγώ τους καυγάδες στις δισκοθήκες🙂
    Γίνονταν και μέχρι τα early ninenties οπότε δεν είναι θέμα επιστροφής στα 80s, αυτά τα πράγματα γίνονταν πάντα.

  10. To Hlithio Agrino permalink
    07/12/2006 10:48

    Ma tziai egw en sta late 80’s early 90’s pou ta eftasa ALLA…

    —-Pantote kapiooi exipiretountan apo tous kabgades. Akomi kai apo tous tixaious. Pontoi kerdizontan, asteria anerxontan, palemaxoi apoxorousan, simmaxies katerrean, magazia ekleinan… ola MA OLA embenan sti zigaria tou “pios tha epikratisi”.—-

    …i nootropia afti -sta myala oswn ekanan koumanto stin perioxi -egine Evaggelio sta 80’s.

  11. michaella permalink
    07/12/2006 12:41

    kai ston kairo mou eginountan kafkades exo pou to vivendi. apla pote en tous eparakolouthousa giati eparemenena amparomeni mes tin reckless

    episis stis .. akoma pio mikres ilikies apo aftes tou vivendi ekamnan kafkades exo pou to zena palace, en xero an isxiei akoma otuto, giati i teleftaia fora pou epia ekei itan gia na pao cinema!

  12. themanbehindthewall permalink
    07/12/2006 13:17

    ο προβληματισμός δεδομένος
    κατακρίνουμε τη βία παντού διαδηλώνουμε το make love not war
    είμαστε ρομαντικοί-στα μούτρα μας- δέν θα μάθουμε ποτέ την πραγματική αλήθεια ποιός είναι ο εντάξει, ο καλός ή ο κακός? ποίος ειναι καλός και ποιός ο κακός?

    δηλώνω άτομο ύσιχο και ήρεμο που στη στιγμή που λογικά ο κόσμος νευριάζει εγω απλά χαμογελώ, πιστεύω και θέλω να πιστεύω πως υπάρχουν και άλλοι με την ίδια ιδιοσυγκρασία όμως. όμως

    βλέποντας αυτες τις σκηνές μέσα μου γενιέτε ένα τρομερο μίσος και έιμαι πεπισμένος πως σε τέτιες στιγμές είμαι ικανός να σκοτώσω. μα ποιός? βία στη βία? blink!

    τί κανουμε σε τέτοιες καταστάσεις?
    δέχομε πώς ο άλλος έίπιε τα ίτσιαλλη του, αφηκεν τον η γκόμενα
    έδερεν ο τζίρης του τη μάνα του ,επίε καπαρέ έπιασε κοπέλλα και δέν του εσικώνετουν , αλλα το μίσος τουτο ή το έσσιεις ή εν το έσσιεις, θέμα είναι άλλο. τέτοια άτομα είναι TNT που κυκλοφορά έτοιμη να σπάσει ή έχουμε σωτηρία?
    τι γίνετε? κάτι ? περιμένουμε το επόμενο?
    capital punishment? εγώ διαφωνω

  13. To Hlithio Agrino permalink
    07/12/2006 15:38

    Πριν (όχι χρονολογικά μόνο( από τα άτομα υπάρχουν οι νοοτροπίες και τα παραδείγματα συμπεριφοράς.

    Να θυμώσεις και να χτυπήσεις είναι ανθρώπινο… να θέλεις να εξολοθρεύσεις εντελώς τον άλλο και να σε κυριεύει η λύσσα όμως είναι -στην ουσία του -ζωϊκό.

  14. Jacobo permalink
    07/12/2006 17:53

    Αυτές οι κτηνωδίες είναι η απόδειξη ότι το χειρότερο είδος που ξέβρασε η φύση είναι ο άνθρωπος. Πιστεύω ότι ο κόσμος χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: α)Τους λίγους, πολύ λίγους ανθρώπους πολιτισμένους με νου που τραβούν την ανθωπότητα μπροστά και β)Τις βάρβαρες μάζες που ακολουθούν τυφλά που η μόνη τους δουλειά είναι να καταναλώνουν και να αναπαράγωνται.

    Γουαου! ακούεται πολλά φασιστικό έννεν? Τι να κάμω όμως! Αυτά σκέφτομαι όταν βλέπω τέτοια περιστατικα!

  15. Psychia permalink
    07/12/2006 20:45

    @MhXeirotera
    Οι παράγοντες που προκαλούν τέτοιου είδους βίαιη συμπεριφορά είναι χωρίς υπερβολή πάαααρα πολλοί και αλληλένδετοι. Θα αναφερθώ σε μερικούς βασικούς.

    Βιολογικοί παράγοντες:

    1. Η χρήση βίας είναι κυρίως αρσενικό φαινόμενο (90% των περιπτώσεων). Αυτό λογικά έχει να κάνει με την τεστοστερόνη και με τον τρόπο που αναγιώνονται.

    2. Μία θεωρία λέει ότι η βίαια συμπεριφορά είναι κληρονομική στους ανθρώπους και κρατιέται σε ισορροπία μέσω της αυτοσυγκράτησης.

    3. Άλλη θεωρία λέει ότι τον σημαντικότερο ρόλο παίζουν οι εμπιρείες της βρεφικής/παιδικής ηλικίας.
    πχ. τραύμα κατά τη διάρκεια του τοκετού, κατανάλωση ναρκωτικών ουσιών ή αλκόολ από την μητέρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, τραυματισμός κεφαλιού σε μικρή ηλικία κτλ.

    Ψυχολογικοί παράγοντες:

    1. Σημαντικό ρόλο παίζει η έλλειψη σύνδεσης μητέρας-παιδιού.

    2. Επίσης η καταπίεση της σεξουαλικότητας και η κακοποίηση του παιδιού ως μέσον τιμωρίας.

    3. Άλλη θεωρία λέει ότι η βία χρησιμοποιήται ως αντίδοτο/αντίδραση στην ντροπή ή ταπείνωση που νιώθει ο θύτης (είτε λεκτική είτε σωματική). Σε καμία περίπτωση αυτό δεν έχει να κάνει με περιφάνια ή υποστήρηξη τιμής (λεπτή γραμμή διαχώρησης αλλά σημαντική).

    Κοινωνικοί παράγοντες:

    1. Τρόποι σκέψης και συμπεριφοράς που μαθαίνονται κατά τη διάρκεια της παιδικής ηλικίας.

    2. Τις τελευταίες δεκαετίες, γεννήθηκε και ο παράγοντας της βίας που προβάλλεται μέσω τηλεόρασης, ταινιών, μουσικής και βίντεοπαιγνιδιών.

    3. Το στρες

    4. Η πορνογραφία (ω ναι!).

    5. Ακόμα και οι καιρικές συνθήκες μπορούν να παίξουν ρόλο!

    Δεν θα επεκταθώ στις αντιδράσεις που γίνονται μέσα στον εγκέφαλο τη στιγμή που χάνει κάποιος εντελώς τον έλεγχο, γιατί αυτά είναι και για μένα ψιλά γράμματα. Ελπίζω να σε κάλυψα φίλε Κωνσταντίνο.

    Πάω για ποτάκι στην Αυλαία. Κοπιάστε.

  16. To Hlithio Agrino permalink
    07/12/2006 23:02

    Έχεχε… μόνο μην κουνήσεις πολλά την ουρά σου… ο Jimmys “χτυπά” anything that doesn’t move fast enough to get away…

  17. MhXeirotera permalink
    08/12/2006 10:12

    Dr. Psychia se efxaristo hsoun katatopistikotath… einai kalo na katalavenume (xoris na dikeologoume) to pos skeftonte auta ta atoma h’ to ti tous eksothei s’ auta ta ektropa.

Πε μας ρε!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: